Od 2005. Mercedes-Benz u svojoj ponudi ima B Klasu. Solidna prodaja još uvek opravdava njen opstanak
Mercedes-Benz u svojoj ponudi još od 2005. ima B Klasu, koja je od svoje prve pa sve do najnovije generacije evolucija A Klase, i to manje ili više uspešna. Iako svakako ne spada u najatraktivnija vozila koja Mercedes nudi, solidne brojke prodaje opravdavaju njeno postojanje, a kako je krenulo, nova, treća generacija ovog monvolumena mogla bi biti i poslednji Mohikanac modela koji su zapravo povišeni monovolumen C segmenta. Zbog čega poslednji Mohikanac? Pa jednostavno, zbog činjenice da su B Klasi pandani i konkurencija osim BMW-a Serije 2 Active Tourer izumrli ili se pretvorili u crossover. Šta više, čak i preživeli BMW-ov model se gasi, pa ostaje zanimljivo pitanje – da li je Mercedes pametniji od svih ostalih pa će jedini imati predstavnika u premijum kompaktnom MPV-u i time profitirati, ili puca u prazno, pa gledamo poslednju generaciju ove klase? A za one koji se ne sećaju, da ovo jeste kompaktni MPV (Multy Purpose Vehicle), samo se ta definicija negde u proteklim godinama izgubila.
Platforma A Klase
Odgovor na postavljeno pitanje daće kupci, koji će najbolje proceniti da li žele povišeni monovolumen nastao od hatchbacka C segmenta. Razumljivo, nije ni tajna ni vest da B Kasa svoju MFA2 platformu deli sa aktuelnom A Klasom, pa su osim po visini identičnih dimenzija, dužine 4.419 i širine 1.796 mm, uz međuosovinski razmak od 2.729. Glavna razlika koja hatchback pretvara u kompaktni MPV je u visini. B Klasa je 122 mm viša od A klase. Zapravo, B Klasi je poprilično pomogla činjenica da je A Klasa relativno velika za pojmove C segmenta, i u osnovi i kupac i ne dobija kompaktan, nego sasvim pristojno dimenzionisan automobil, koji bi trebao biti još praktičniji i funkcionalaniji.
Lakša upotreba
Zbog čega bi neko platio više i umesto A Klase kupio B Klasu iste dužine i širine? Upravo zbog visine. Zapremina kabine je daleko veća, ponuda prostora za glave je mnogo bogatija pogotovo pozadi, a možda najvažniji deo je da se sedi osetno više nego u A Klasi. Drugim rečima, lakše se ulazi u vozilo i smešta u sedišta, i obrnuto.
Naravno, mlađima sa sportskim afinitetima ovo nije benefit, ali je sredovečnima više nego dobrodošlo. A dobrodošlo je i onima koji B Klasu vide kao porodični automobil, u kojem će, na primer, morati da koriste dečija sedišta na zadnjoj klupi. Tada je ova “povišenost” osobina blaga vredna.
Sve skupa, B Klasa je po pitanju prostora vrlo upotrebljiv automobil uz 455 litara prtljažnika i (opciono) preklapanje naslona zadnje klupe 40:20:40. Samo, ni iz daleka ne treba računati ni maštovitu funkconalnost i fleksiblnost koju nudi Renault Scenic.
Impresivna oprema za adekvatnu cenu
Staro pravilo da na test dolaze maksimalno opremljeni automobila je tradicija. I u slučaju B Klase na Dmotion.rs testu tradicija je ispoštovana pa se u B200 nalazilo gotovo sve sa spiskova dodatne opreme.
Ovo naglašavamo zbog toga što je enterijer, u ovakvoj opremi, zaista impresivan danju, a pogotovo noću. Sedišta u pomenutom konkurentskom BMW-u ne mogu ni blizu prići ni dimenzijama ni oblikom onome što nudi B Klasa. Kvalietu materijala i preciznosti uklapanja se teško išta može zameriti, a pogotovo tehnologiji, audio sistemu i opremi koja donosi udobnost, a koja je dobrim delom preuzeta iz S Klase. Naravno, samo ako se kupac odluči da dobrano “odreši kesu”.
A kada to učini, uz digitalne instrumente dobiće i ogromni 10.2” ekran multimedije (u nižim paktima opreme je 7”) i impresivne mogućnosti prilagođavanja grafike i ambijentalnog osvetljenja. A dobiće i “touch pad” sistem za upravljanje infotejmentom na koji se treba privići i čija upotreba na neravnom putu baš i nije praktična, ali se uvek može sačekati bolji asfalt ispod točkova.
Šta više, vozaču su na samom upravljaču na raspolaganju brojne komande, pa “pipkanje i kliktanje” gotovo da ne mora ni da koristi, pogotovo uz MBUX, Hey Mercedes i glasovne komande brojnim funkcijama vozila.
Ali da forma ne bude ispred suštine, ergonomija B Klase je vrhunska, kao i funkcionalnost kada je odlaganje sitnica u pitanju. Jedino pitanje ostaje zbog čega ručke na vratima umeju da „zacvrče“ kao na upola jeftinijim automobilima?
Multilink uz AMG Line
Za AMG paket opreme po pravilu se vezuju naplatci, upravljač i detalji na karoseriji i u enterijeru, ali u slučaju B Klase, AMG paket znači nešto mnogo važnije. Osim što je vozilo bliže zemlji, zadnja osovina je multilink tipa umesto jednostavnije torzije. Pored toga, test vozilo je došlo sa snažnijom verzijom 1.3 benzinskog četvorocilindraša, i sedmostepenim DCT menjačem. To znači da je prednjim točkovima na raspolaganju 161 KS i 250 Nm iz agregata zapremine 1.33 l, koji su zajednički razvili alijansa Renault Nissan i Mercedes Benz.
Iako je nešto mekše trimovan od A Klase, pa samim tim bolje upija neravnine, B Klasa se u krivinama ne naginje kao što bi se moglo očekivati. Iako je upravljanje precizno, nije direktno i odlučno u poređenju sa istim modelom A Klase. Ova kombinacija je potpuno razumljiva u odnosu na potpuno drugačiju populaciju kupaca B Klase u odnosu na A Klasu. Kombinacija pogona i prenosa u B 200 čak i nadmašuje ono što bi se moglo očekivati od porodičnog MPV-a. Uz selektor modova vožnje upravljanje, odziv na gas i rad menjača sasvim lepo se prilagođavaju raspoloženju i putu, a za dodatni entuzijazam tu je promena stepena prenosa papučicama na upravljaču. Balans vozila je dobar, mada tendencije ka podupravljanju ili preupravljanju efikasno maskira “vredan” i efikasan ESP. Dosta uspravna i povišena pozicija sedenja donosi dobru preglednost iz vozila.
Agregat ima dobru kulturu rada, a kada se potera u visoke obrtaje iz izduvnog sistema zareži čak i pomalo sportski zvuk. Sedmostepeni prenos i prenosni odnosi dobro su ukomponovani sa rapoloživom snagom, pa su međuubrzanja odlična čak i sa ovim agregatom koji ne spada među najsnažnije u B Klasi. Sta više, vozilo sa prijatnom lakoćom ubrzava. Ubrzanje do 100 km/h je, ne sportskih ali sasvim prihvatljivih, 8,2 sekunde. Pomenuli smo i vrlo visok paket opreme, pa se u testiranom B 200 našao i Distronic aktivni sistem za održavanje udaljenosti od vozila ispred koji u vožnji autoputem savršeno radi svoj posao.
Međutim, iako je, takođe prisutna, asistencija za održavanje kolovozne trake spas za umorne i dekoncentrisane vozače, i verovatno će u nekim situacijama spasiti glave, na nagoveštaj napuštanja trake brutalno stupa u akciju, uključujući i usporavanje vozila. Da, kao što rekosmo, umornim vozačima čuva glavu, ali za odmorne i koncentrisane stvara neprijatno iznenađuje toliko odlučnom reakcijom. U svakom slučaju, Mercedes B 200 ima odlično ukomponovane relacije ponuđene snage, udobnosti i preciznosti, a suviše revnosna bezbednosna asistencija se srećom može isključiti, barem ako vožnja nije maratonska i ne dovodi do granica izdržljivosti vozača.
MPV umesto crossovera – moda ili upotrebljivost
Umesto zaključka vraćamo se postavljeno pitanje, da li je Mercedes B Klase poslednji Mohikanac kompaktnog MPV segmenta? Ako je suditi po konkurenciji, jedan je od retkih preživelih koji se nedavno pojavio u potpuno novom izdanju. Za razliku od opštepopularnog crossovera, MPV ne koketira sa “slobodnim odlaskom u prirodu”, nego nudi funkcionalnost ponuđenim prostorom i voznu dinamiku automobila. Ako se gledaju statistike prodaje, moda crossovera za sada pobeđuje “klasiku”, ali, znamo i da je svaka moda prolazna.
Kupac Mercedes B Klase za svoj novac dobija udobno, prostrano i upotrebljivo vozilo. Samo, ostaje pitanje za koji novac. Bazna cena testiranog vozila je 23.450 evra, a da bi izgledalo i vozilo se kao maksimalno opremljeno testirano vozilo, stigne do dva puta viših 48.543,60 evra. Ono što bi svakako zaokružili na spisku opreme je AMG Line paket koji košta 3.424 evra, i 7 DCT menjač koji je dodatnih 2.043 evra. Sve ostalo može i ne mora.
Model |
Mercedes-Benz B200 DCT |
---|---|
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.419/ 1.796/ 1.562 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2.729 |
Masa vozila (kg.) | 1.410 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) |
1.960 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) |
445/ 1.540 |
Motor |
1.33 turbo |
Gorivo |
Benzin |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) |
1.332 |
Snaga pri o/ min. (KS/kW) |
163/ 120 pri 550 |
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) | 250 Nm pri 1.620 |
Menjač |
Sedmostepeni sa dvostrukom spojnicom |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8.2 |
Maksimalna brzina km/h |
200 |
Zapremina rezervoara za gorivo (l) |
43 |
Potrošnja na testu (l/100 km) |
6.7-8,0 l/100 km |
Cena testiranog modela | 48.543,60 evra |
Show Comments