Po padoku Formule 1 uvek se mogu čuti spekulacije koje na kraju mogu da budu i tačne, a najnovije kažu da bi se McLaren mogao vratiti Mecedes motorima
Padok Formule 1 je mesto u kojem cirkuliše ogromna količina kalkulacija i spekulacija, u skladu sa obrtom milijardi dolara koje se nalaze u ovom sportu. Najnovija govorkanja kažu da bi se tim McLaren, nakon neuspele saradnje sa Hondom i dosta bolje saradnje sa Renaultom, mogao vratiti motorima iz Mercedesa od sezone 2021. Iako i McLaren i Mercedes odbijaju da komentarišu ove navode, šaf tima Andreas Seidl ima zadatak da proceni mogućnost promene dobavljača motora za sezonu 2021. koja će doneti velike promene u pravilima i konstrukcijama bolida.
Saradnja McLarena i Mercedesa trajala je skoro 20 godina, od 1995. do 2014. i donela je šampionske titule Mike Hakkinenna i Lewisa Hamiltona, ali se završila kada je Mercedes napravio svoj sopstveni tim, a McLaren postao samo korisnik motora. Tadašnji šef McLarena Ron Dennis tvrdio je da bez fabričke podrške nema tiula i po svemu sudeći bio u pravu. McLaren se dokopao fabričkog ugovora sa Hondom, ali su postignuti rezultati ostali jako daleko očekivanih. Iako je krivica svaljivana na Hondu, ispostavilo se da je i McLaren imao velikog udela u lošoj saradnji sa sopstvenim dobavljačem motora. Prelazak na korišćenje motora Renault doneo je napredak u rezultatima, ali i dalje ono što postižu Carlos Sainz i talentovani Lando Norris u „papaja narandžastim“ bolidima nije ni blizu borbe za titule, a kvarovi pogonskih grupa su previše česti za ukus tima.
Ipak, ako je priča o prelasku na Mercedes motore tačna, to neće ići baš lako. Mercedes već snabdeva Racing Point i Williams koji su produžili svoje ugovore, pa bi McLaren bio četvrti tim koji bi imao nemačke motore, što po FIA pravilima nije dozvoljeno, odnosno, može biti dozvoljeno, ukoliko se FIA saglasi. A u osnovi, izgleda da ni Renault ne bi bio previše nesrećan ukoliko ne bi morao da isporučuje motore McLarenu i nađe se u prilici da se potpuno posveti sopstvenom timu. Prema „tračevima“ iz padoka Formule 1, obično gde ima dima ima i vatre, pa su nepotvrđene informacije da su pregovori Mercedesa i McLarena duboko u detaljima i da se potpisan ugovor može uskoro očekivati. Do tada, obzirom na najavljeno limitiranje budžeta u Formuli 1, i McLaren, kao i ostali, ulaže ogromna sredstva, uključujući i novi sopstveni aerodinamički tunel koji gradi u Wokingu.
Show Comments