Audi A4 40TDI Quattro – osveženje protiv konkurencije

Audi je model A4 osvežio ranije nego što je to uobičajeno, kako bi petoj generaciji svoje popularne limuzine produžio mladolikost i još ponešto

Audi A4, limuzina D segmenta koja se početkom 90-ih izrodila iz ultra popularnog modela Audi 80, već gotovo četvrt veka zadržava kako svoj identitet tako i kupce. To što su neki prihvatili, a neki osporavali preteranu sličnost sa većim A6, ispostavilo se da je prevagu odnelo na odobravanje, a ne negiranje.

Audi A4 je nekada bio ulaznica u premijum segment za mlade menadžere na početku karijere, a sada je tu ulogu preuzeo A3 Sedan. To znači da A4 više nije ulaznica nego model koji mora imati ozbiljne argumente obzirom na visoke aspiracije. Pri tom, malo je reći da uz Mercedes C Klase i BMW Serije 3 ima više nego ozbiljnu konkurenciju, kojoj se priključuju (u Srbiji marginalni), Jaguar XE, Alfa Romeo Giulia i Lexus IS.
Osvežavanje pre vremena
Iako na prvi pogled pre vremena, obzirom sa je generacija B9 predstavljena za 2016. godinu, Audi je već osvežio A4, i to ne površno, i verovatno ne baš zbog toga što se u Ingolštatu žurilo. Treba narednih par godina parirati novom BMW-u Serije 3. Od osnovnog modela su na karoseriji ostali poklopac motora, krov i poklopac prtljažnika, a sve ostalo, uključujući i vrata je novo.

Sve skupa, i dalje se Audi tvrdokorno drži svoje strategije da samo evoluira, i A4, pogotovo u testiranoj S Line opremi, izgleda dobro, ali zapravo samo malo drugačije od prethodnika. Od A4 se zna šta sleduje – 4.762 m duga karoserija kupe-limuzine niske siluete, iznenađujuće velikog međuosovinskog razmaka od 2.820 m, koji je vizuelno čini dužom nego što jeste.
Rekordna ponuda prostora
Velik međuosovinski razmak ne donosi samo vizuelne efekte i utiče na voznu dinamiku. Prvenstveno je doneo beneficije kabinskom prostoru. Audi A4 ima odličnu ponudu prostora ne samo na prednjim sedištima, nego i na zadnjoj klupi gde podseća kom segmentu pripada.

Iako krov deluje nisko, i, realno, mora se pripaziti na glavu prilikom ulaska na zadnju klupu, mesta ima iznenađujuće mnogo kako za glave tako i kolena i to za osobe preko 180 cm visine. A pri tom, A4 nije velik i glomazan automobil.

Nemaju samo putnici mnogo prostora, ima ga i za stvari u 480 litara zapremine prtljažnika, uz mogućnost preklapanja naslona zadnje klupe u tri dela za transport dužih predmeta. Zbog svega navedenog, A4 je bez ikakvih poteškoća ne samo limuzina menadžera na početku karijere, nego i veoma upotrebljivo porodično vozilo.

Uz to, da, S Line jeste poprilično skup paket opreme, ali donosi odlično oblikovana prednja elektropomična sedišta, sjajan sportski upravljač i još što-šta, ali od paketa opreme ne zavisi vrhunska preciznost uklapanja i završna obrada. Jedina zamerka može se uputiti nedostatku malo više prostora za odlaganje sitnica.
Restilizacija odnela MMI selektor
Audi se pri restilizaciji odlučio na još jedan hrabar potez. Rotacioni selektror MMI sistema, koji se godinama nalazio između sedišta, otišao je u istoriju. Audi se priklonio „tablet“ generaciji vozača kojima je draži i praktičniji ekran osetljiv na dodir nego točkić.

Ako je za utehu svima onima koji su bili pristalice selektora, (u zavisnosti od opreme) veliki 8.8“ (opcioni veći je 10.1“) ekran je odlične rezolucije, grafika jednostavna i razumljiva, pa ne treba mnogo vremena za privikavanje.

Druga priča je koliko se kome dopada „tablet“ koji je na dobroj poziciji i visini, ali deluje „nataknut“ na armaturu. A4 je, pa praktično kao i većina modela iz Ingolštada, pravo čudo od „serviranja“ informacija i povezivanja.

Da, mnogo zavisi od nivoa doplate, ali, na primer, „Audi virtual cockpit Plus“ digitalna instrument tabla dijagonale 12.3“ vredi svakog od 394 evra doplate.
Oznake ne razumemo, ali…
Oznake na koje je Audi prešao i dalje ne razumemo i ne uspevamo da „popamtimo“, pa nam je i uz svima dobro poznati 2.0 TDI potrebno dodatno objašnjenje šta zapravo A4 40TDI Quattro znači. Šta više, zapreminu i tip motora smo naslutili, ali ne i snagu.

U prevodu sa „audijevskog“ jezika, da, dobro znani 2.0 TDI svojih 190 KS i čak 400 Nm isporučuje na sve točkove. Smešten je napred i to uzdužno, prednji točkovi su oslonjeni na MacPherson opružne noge, dok je pozadi poprilično složeni multi link. Ako se na spisku opreme nađe i oznaka S Tronic, prenos je preko sedmostepenog menjača sa dve spojnice (popularni DSG u VW Grupi)
Ko se boji BMW-a još?
Ima li razloga da se A4 boji BMW-a Serije 3? Ne, nema. Da, postoji „istorijska“ vernost marki, postoje predrasude, postoje kalkulacije, ali A4 je limuzina odličnog balansa, koja kao i A6 vrhunski kombinuje udobnost i dinamičnost. U praksi to znači dosta tvrdo trimovano ogibljenje donosi gotovo zanemarljivo naginjanje u krivinama i promenu karaktera vozila pri snažnom dodavanju gasa ili oštrom kočenju, uz vrlo precizno i direktno upravljanje.

U brzim krivinama ovaj model klizi potpuno neutralno, mada će se kontrola stabilnosti žestoko boriti da ne dođe do nikakvog klizanja. Sa druge strane, ponovo moramo da pohvalimo odlično oblikovana prednja sedišta, koja nisu pretvrda i time tvrdo trimovanu limuzinu pretvaraju u udobnog dugoprugaša. „Saradnja“ motor-prenos je odlična.

S Tronic menjač je potpuno neupadljiv, svoj posao radi tačno kad treba i koliko treba, bez trzaja, zvukova i neodlučnosti. Obzirom da dvolitarski turbodizel maksimalnu snagu dohvata već od 3.800 obrtaja, a maksimalni obrtni moment već od 1.750 o/min, objektivno nema šta da traži u previsokim obrtajima. Rezultat toga je tišina u kabini i potrošnja koja se lako uproseči na 6.5 l/100 km. Uz Quattro praktično je nemoguće u normalnim uslovima vožnje dovesti A4 na granicu proklizavanja. Sve što motor može biće preneto na podlogu. A može sasvim dovoljno – ubrzanje do 100 km/h je za 7.4 sekundi.
Mora i da se plati…
Audi A4 realno nikada nije bio jeftin, a neće ni biti. Za dobro opremljenu i dobro motorizovanu ali i ekonomičnu limuzinu A4 TDI 40 Quattro S Line treba izdvojiti od 44.280 evra, dok za dodatno opremljenu „Edition“ verziju uz dodatne „Launch“ elemente kakva je bila na Dmotion.rs testu mora da se izdvoji 62.081 evra, za utehu, sa PDV-om.

Model

Audi A4 40 TDI quattro S tronic

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.762/ 2.022/ 1.431
Međuosovinski razmak (mm) 2.820
Masa vozila (kg.) 1.585
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2.160

Zapremina prtljažnog prostora (l)

460

Motor

40 TDI

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.968

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

190/ 140 pri 3.800 – 4.200

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 400 pri 1.750 – 3.000
Menjač

Sedmostepeni automatski sa duplom spojnicom

Ubrzanje 0-100 km/h

7.4

Maksimalna brzina km/h

235

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

58

Potrošnja na testu (l/100 km)

6.2 – 7.2

Cena testiranog modela 62.081 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kia je stavila svoj sedan Forte na crtu sa Lamborghinijem

Kia je napravila jednu od kreativnijih marketing kampanja u poslednje vreme, kada je stavila ...

Konačno javno – Škoda Kamiq

Nakon dosta najavljivanja konačno otkriven još jedan SUV sa slovom Q iz Škode Uz ...

Opoziv za BMW Serije 7 u SAD

Nemački proizvođač automobila BMW povlači više od 45.000 starijih vozila serije 7 u Sjedinjenim ...

Škoda Kodiaq RS postavio rekord na Nurburgringu

Sa Sabinom Schmitz za upravljačem, prvi SUV iz Škode sa RS oznakom obišao je ...

McLaren ne odustaje od Mercedes-AMG motora

Iako se početak sezone Formule 1 ni ne nazire, uveliko se razmišlja o narednoj ...

Mercedes G-Klase stiže sa novim dizelom

Mercedes-Benz je predstavio novu motorizaciju G-Klase, iako najslabiju u ponudi, još uvek dovoljno rafiniranu ...