Tesla se u poslednje vreme trudi da ponovo izume već postojeće sisteme vozila, a poslednji u nizu je sistem grejanja i hlađenja sedišta
Tesla se u poslednje vreme trudi da ponovo izume već postojeće sisteme vozila, a poslednji u nizu je sistem grejanja i hlađenja sedišta. Umesto da koristi odvojene sisteme za grejanje i hlađenje sedišta koji su već u upotrebi, Tesla želi da upotrebi tečnosti. Patent, pod imenom “Vehicle Seat with Integrated Tempurature Control System,” opisuje set creva koja provode tečnosti za grejanje i hlađenje kroz naslon i sedalni deo automobilskog sedišta.
Ta creva bi bila zaštićena od bušenja uz pomoć debelih spoljnih slojeva. Ovakav pristup integriše sisteme za grejanje i hlađenje u jedan sistem, iako koriste različite provodnike.
Sistemi koji se trenutno (obično) koriste upotrebljavaju grejni element u sedalnom delu, a često i u naslonu sedišta, dok komplet ventilatora služi za hlađenje. Ipak, čini se da je Teslin predlog komplikovaniji i potencijalno teži od aktuelnog, “staromodnog”.
Vodeno hlađenje je vrlo rasprostranjeno u svetu računara i elektronike. Može se naći u kućnim računarima, pa čak i u pojedinim pametnim uređajima. Bitno je napomenuti da se koristi i u baterijama električnih vozila, što znači da su Teslini inženjeri upoznati sa tehnologijom, pa nam samo ostaje da vidimo da li će se ovaj sistem naći u serijskoj proizvodnji.
Show Comments