fbpx

Volkswagen ARVW do 360 km/h zahvaljujući aerodinamici

Do velike brzine automobil može doći na tri načina – velikom snagom, malom masom ili malim otporom vazduha

Foto: Volkswagen

Do velike brzine automobil, manje više, mora doći na tri načina – velikom snagom motora, malom masom ili odličnom aerodinamikom koja neće stvarati aerodinamičke otpore. Poslednje navedeno, značajno utiče na efikasnost vozila i potrošnju goriva – što se lakše kreće kroz vazduh, manje goriva će i trošiti. Danas je aerodinamika izuzetno bitna tokom razvoja vozila, a naročito kod više nego aktuelnih električnih vozila, koji evidentno očajnički traže načina da troše što manje struje.

Foto: Volkswagen

Volkswagen nas podseća na projekat od pre 40 gina koji samo potvrdio se uz male otpore vazduha sa skromnom snagom motora može postići velika brzina. Šta više, Aerodynamic Research Volkswagen, kako su se zvali i projekat i vozilo, do dan danas je najaerodinamičniji VW ikada. Ekspermentalni jednosed ARVW nastao je 1980. godine. Inženjeri nisu imali jednostavan zadatak da „zapakuju“ četiri, motor i vozača u karoseriju koja će imati najbolju moguću aerodnamiku. Konačni rezultat doneo je karoseriju sa koeficijentom čeonog otpora od samo 0,15. Cevasti ram je imao oplate od stakloplastke i karbonskih kompozita, a motor smešten iza vozača zadnju osovinu je pokretao preko lanca. Karoserija je bila visoka samo 82 cm, a široka 108 cm. Točkovi su bili potpuno skriveni ispod oplate, pod potpuno ravan, a pokretna prednja krila obezbeđivala su stabilnost pri velikim brzinama.

Foto: Volkswagen

Pogon nije bio preterano spektakularan, 2.4 litarski turbo benzinac, sa maksimalnom snagom od 177 KS. Međutim, imao je inovativan sistem hlađenja. Kroz posebno profilisan otvor na prednjem delu ulazio je vazduh koji je potom efikasno i sa minimalnim vrtloženjem prolazio preko hladnjaka i izlazio kroz veliki otvor na površini prednjeg dela vozila. Za dodatno hlađenje bio je zaduženo ubrizgavanje vode u uvodnik vazduha turbo kompresora.
Sa svojih samo 177 KS, ARVW je na stazi Nardo u Italiji u oktobru 1980. već u prvom satu vožnje postigao 355 km/h, a nešto kasnije postigao i svoju najveću brzinu od 362 km/h, postavljajući dva svetska brzinska rekorda tokom testiranja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

F1 bolid Mercedes-AMG izazvao sumnje u legalnost na testovima u Španiji

Drugi dan testova Formule 1 u Španiji otkrio je nedozvoljeno rešenje na sistemu upravljanja ...

Lotus Evija je lovački avion među zmajevima

Lotus Evija je u finalnoj fazi razvoja, a glavni aerodinamičar kompanije tvrdi da je ...

Otvoren Seat Boutique Concept i u Podgorici

Godinu dana nakon otvaranja u Novom Sadu, i Podgorica je dobila Seat Boutique Concept ...

Volkswagen vidi svet u kom roboti dopunjavaju EV

U budućnosti u kojoj se automobili sami voze, jedno od bitnijih pitanja jeste kako ...

Formula 1 – Ferrariju prvi startni red u Meksiku

Ferrariju prvi startni red u Meksiku, Leclercu pol pozicija, a Ricciardo odličan u bolidu ...

Formula 1 – Verstappenu trka za VN Belgije

Trka za Veliku nagradu Belgije pokazala je dominaciju kako tima Red Bull tako i ...