fbpx

Moćni Bentley 6.75 V8 motor odlazi u penziju

Moćni 6.75 litarski V8 motor L Serije koji je decenijama pokretao luksuzne Bentley modele odlazi u zasluženu penziju

Foto: Bentley

U pogonu Bentley u engleskom Creweu, tim od sedam ljudi sklopio je poslednji veliki V8 motor koji je više od 60 godina pokretao modele ove luksuzne marke i biće ugrađen u 30. i poslednji Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner. Šta više i u samom automobilu će se naći obeležja koja podsećaju na legendarni motor i njegovu uspešnu karijeru.

Foto: Bentley

Veliki V8 radne zapremine od 6.75 litara bio je u proizvodnji više od šest decenija, tokom kojih nije menjan njegov osnovni koncept niti proporcije cilindara. L Serija motora počela je da se proizvodi 1959. godine i od prvog do poslednjeg primerka ručno je sastavljena od prvog do poslednjeg elementa. Razumljivo, tokom verne službe u najekskluzivnijim Bentley limuzinama ovaj agregat je unapređivan i pojačavan, ali njegova osnovna konstrukcija nikada nije menjana.

Foto: Bentley

Originalna L Serija V8 motora zamenila je do tada ugrađivane šestocilindraske agregate, a debitovala je 1959. godine u modelu Bentley S2 sa, za to vreme ogromnih, 190 KS. Za samo18 meseci sa svojim timom ga je projektovao Jack Phillips, a rezultat je bio 50% više snage od šestocilindraša, identična masa i dimenzije koje su omogućavale da bude ugrađen u već postojeće motorske prostore modela Bentley Mark VI, R-Type i S1. Od samog početka proizvodnje motori su rigorozno testirani, uključujući i 500 časova rada na probnom stolu na punom gasu, nakon čega su ga stručnjaci rasklapali i proveravali stanje svih delova. Zapravo, L Serija je sa svojim prvobitnom 6.2 litarskom zapreminom bila lakša 15 kilograma od šestocilindraša, a kada je prvi put ugrađena u Bentley S2 1959. vozilo je imao klimu, servo pojačani upravljač, elektropodizače prozora i još mnogo toga, više nego ekskluzivno za to doba. Svoju radnu zapreminu od 6.75 litara dobio je 1971. godine kada je produžen hod klipova kako bi agregat raspolagao većim obrtnim momentom. Svih 36.000 komada ovih motora sastavljeno je ručno u motorskom odeljenju u Creweu. Da bi se postigao savršeno miran rad, vrhunski majstori su najvažnije unutrašnje komponente međusobno upoređivali i uparivali, a za sklapanje jednog motroa bilo je potrebno 15 časova.

Foto: Bentley

Naravno, tokom 60 godina, L Serija V8 motora je evoluirala, dobila turbo kompresore (prvo jedan pa potom dva), ubrizgavanje goriva, elektronsku kontrolu rada i još mnogo toga. Sa prvobitnih 180 KS pojačana je na 530 KS i 1.100 Nm maksimalnog obrtnog momenta koliko ima u Mulsanne Speedu, a emisija CO2 smanjena je za 99% u odnosu na originalnu konstrukciju.
Na mestu L Serije V8 motora već su 4.0 V8 i W12, a stroge eko norme u Bentley donose i V6 hibridni pogon.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Loebu pobeda četvrtog dana Dakar relija 2018.

Devetostruki šampion sveta u reliju Sebastian Loeb morao je da sačeka četvrti dan do ...

Gužva na vrhu startnog reda u Silverstoneu

Tri DRS zone, uključujući i novu na krivini broj 1, nakon startno ciljnog pravca ...

Formula 1 – VN Meksika Verstappenu

Formula 1 – VN Meksika vožena je na stazi Autódromo Hermanos Rodríguez a pobeda ...

Koenigsegg CC850 – 1385 KS i 1385 kilograma

Koenigsegg CC850 ima kilogram po konjskoj snazi ali i TWMPAFMPC manuelni šestostepeni menjač koji ...

Formula 1 – novi Ferrari za sekundu brži

Formula 1 – novi Ferrari je (navodno) za sekundu brži od bolida iz prethodne ...