Toyota Motor Europe je započeo proizvodnju novog 1.5 litarskog motora u svom pogonu u Poljskoj

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP), u gradu Jelcz-Laskowice, započela je proizvodnju najnovije generacije 1,5-litarskog benzinskog motora koji je konstruisan u okviru Toyotine nove globalne arhitekture (TNGA), i namenjen je za konvencionalne i hibridne verzije novog Yarisa i nedavno prikazani Yaris Cross. Ovaj savremeni 1,5-litarski, 3-cilindrični motor, pod imenom „Dynamic Force Engine“, mlađi je brat 2,0-litarskog agregata koji se već proizvodi u istoj fabrici od septembra prošle godine.
Novi motor namenjen je novoj generaciji Toyote Yaris (čija proizvodnja uskoro kreće u Toyota Motor Manufacturing France, u Valenciennesu), kao i nedavno predstavljenom Yarisu Cross – novom kompaktnom SUV-u u segmentu B. Konstruirane su potpuno nove proizvodne linije za TNGA s ciljem automatizacije nekih procesa, povećanja efikasnosti i proizvodnih kapaciteta, kao i poboljšanja ergonomije.
Ovaj 1.5 litarski motor odličan je primer napredne konstrukcije. Trocilindarski benzinac sa varijabilnim razvođenjem ventila, radi prema Atkinsonovom ciklusu ostvarujući do 40% toplotne efikasnosti, omogućavajući tako smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 za 20% u poređenju s prethodnom generacijom Yarisa, uz istovremeno povećanje performansi za 15%. Taj motor je moguće ugraditi u konvencionalna, kao i hibridna električna vozila. S obzirom na to da su potpuno hibridna vozila predstavljala 52% prodaje Toyote u Evropi tokom 2019. godine, postoji jasan porast potražnje za hibridnom električnom tehnologijom po pristupačnim cenama i uz nisku štetnu emisiju.
Priprema ovog novog projekta odvijala se prema planiranom rasporedu, uprkos tome što je proizvodnja u obe TMMP fabrike, u Jelczu i Walbrzychu, zaustavljena između sredine marta i 4. maja, usled izbijanja COVID-19 pandemije. Radi očuvanja zdravlja i sigurnosti svih radnika i partnera koji su nastavili da rade na izvođenju nužnih izmena na TNGA linijama, uveden je čitav niz preventivnih, zdravstvenih mera. Kako je sigurnost zaposlenih Toyotina najveća briga, nastavljeno je s praćenjem ispravnog i potpunog usklađivanja higijenskih mera i socijalne distance, s ciljem da se munjevito reaguje ukoliko se ukaže bilo kakva potreba.
Toyotina nova globalna arhitektura primenjuje se na svim novim Toyotinim modelima. Unutar te platforme, svi pojedinačni tipovi šasije, karoserije i pogonskih sklopova povezani su zajedničkim konstrukcionim pravilima. Karakteristike su niže težište i kruća karoserija, što rezultira višim nivoom pasivne sigurnosti i udobnosti tokom vožnje. Na proizvodnoj strani, TNGA znači efikasnije, automatizovane proizvodne linije, s modularnom konstrukcijom koja omogućava proizvodnju različitih verzija pojedinih vozila, bolju ergonomiju i manji negativan uticaj na okolinu.
Zadržavajući fokus na budućnost elektrifikovane mobilnosti, TME nastavlja da ulaže u evropsku proizvodnju elektrifikovanih pogonskih sklopova u svojim fabrikama u Poljskoj. Pored 2.0 motora za TNGA koji je ranije spomenut, sestrinska poljska fabrika u Walbrzychu već je najavila početak proizvodnje novog e-CVT menjača za 2021. godinu. Time je ukupno ulaganje u oba TMMP pogona premašilo milijardu evra, pri čemu je stvoreno gotovo 3.000 radnih mesta u Poljskoj.
Show Comments