Ambiciozni projekat Mercedes-AMG One ponovo je na točkovima, ali su isporuke odložene za 2021. godinu
Da li se neko još seća Project One, hiper automobila koji je Mercedes-AMG predstavio još septembra 2017. na salonu u Frankfurtu? Salona u Frankfurtu više neće biti, ali izgleda da će AMG One ipak stići do svojih kupaca. Nedavno je na tajnoj lokaciji prototip AMG One uhvaćen tokom testiranja, što znači da projekat ipak nje zamrznut. Iako Mercedes službeno ne objašnjava zbog čega je nastao zastoj u razvoju, veruje se da je implementacija hibridnog motora i menjača, MGU-K i MGU-H sistema, kao i mnogih drugih komponenti preuzetih direktno iz Formule 1 previše komplikovan zalogaj čak i za jedan Mercedes.
Prema onome što se zna, ponajveći izazov je stupanje na snagu WLTP procedure merenja emisije izduvnih gasova, mnogo rigoroznije od dotadašnjeg NEDC. Novi propisi uslovili su da AMG One mora dobiti dodatno i višestepeno prečišćavanje izduvnih gasova, kako bi vozilo moglo dobiti dozvole za legitiman saobraćaj. Obzirom da se vozilo nalazi na drumskim testovima, izgleda da je zastoj otklonjen.
Pogon AMG One je zaista preuzet iz Formule 1. Ispred zadnje osovine smešten je 1.6 litarski V6 turbo, preuzet iz trkačkog bolida, a koji se vrti do 11.000 o/min. Tu je i hibridni sistem sa motor-generatorom, postavljen na turbo kompresor. Za razliku od Formule 1 One ima pogon na svim točkovima, a za prednju osovinu zadužena su dva elektro motora. Iako je najavio one pre tri godine, Mercedes još ne otkriva precizne podatke.
Ne zna se ukupna snaga koja se opisuje sa preko 1.000 KS, e zna se kapacitet baterija, a ni performanse, kroz koje AMG vrlo neprecizno kaže će ubrzanje do 100 km/h biti za “dosta manje” od 3 sekunde, a ubrzanja d 200 km/h za “manje” od 6 sekundi.
Pored menjača iz Formule 1 koji je deo noseće strukture zadnjeg oslanjanja i ogibljenja, od F1 bilida je preuzet i sistem ogibljenja za potisnim polugama (tzv Push rod), kao i tehnologija pravljenja karoserije od karbonskih kompozita.
AMG One ima aktivnu aerodinamiku pomično zadnje krilo koje, navodno, generiše maksimalno čak do 750 kilograma “downforcea”. Zanimljivo je i da je, osmim marketinškog trika, u razvoj uključen i Lewis Hamilton, koji se toliko zaintrigrao za One, da razmišlja o dodatnom razvoju sopstvene specifikacije, koja bi za kupce bila nazvana “LH Edition”.
AMG One će se proizvoditi u Engleskoj, na istom mestu gde se proizvode i bolidi Formule 1. Biće ih napravljeno 275 komada, ali više ne ne može kupiti – sve porudžbine za One su popunjene. Do prvih kupaca trebalo bi da krenu tokom 2021., što znači da popriličnim zakašnjenjem. Za utehu Mercedesu, i Aston Martin Valkyrie kasni, pa su isporuke sa 2019. pomerene na kraj 2020. godine, ako zbog pandemije i usporavanja razvoja i proizvodnje i ovaj rok ne bude prolongiran.
Show Comments