fbpx

Da li Artemis priprema Audi A9e-tron?

Da li novo odeljenje Artemis, koje je Audi osnovao početkom godine priprema A9 za 2024. godinu?

Foto: Audi

Audi je početkom 2020. godine osnovao Artemis, poseban tim svojih stručnjaka, koji se po mnogo čemu može porediti sa onim što u avijaciji znači pustinja Mohave, gde kompanija Lokheed Martin ima svoje eksperimentalno, razvojno i opitno odeljenje. Daleko od očiju javnosti, ali i birokratsko-političkih zavrzlama, inženjeri puštaju mašti na volju i stvaraju vazduhoplovna (u glavnom borbena) čuda. U žargonu, ovo odeljenje Lokheeda se naziva “Skunkworks”, sa jedne strane aludirajući na slobodu u stvaranju, ali sa druge poručujući – ne prilazi. Skunk na engleskom jeziku znači tvor, a znamo šta tvor radi kada mu se društvo ne dopada ili kada je ugrožen.

Foto: Audi

Audi je svoj tim Artemis formirao po sličnom “Skunkwork” principu. Potpuno izdvojen iz birokratskih prepreka i odluka, ovaj tim treba efikasno da stvara napredna rešenja sa akcentom na eletričnim vozilma, od ideje do realizacije, a o komercijalizaciji, često najvećoj smetnji mašti, brinuće neko drugi. Zapravo, Audi se ovim timom i brani od novih i vrlo efikasnih proizvođača koji niču na sve strane, i preko noći izbacuju rešenja koja zabrinjavaju gigante, inertne u sistemu i procesu odlučivanja.

Foto: Audi

Razumljivo, za sada nezvanično spekulise se da će prvi opipljiv rezultat Artemisa biti stegonoša u ponudi Ingolštada – luksuzna limuzina koja bi mogla dobiti ime A9 e-tron. Ne slučajno, budući model mogao bi se delimično “nasloniti” na koncept Aicon iz 2017. čija drumska testiranja su najavljena za 2021. Između ostalog, sada već treću godinu stari koncept predvideo je mnogo prostora, ali i vrlo visok nivo autonomne vožnje.
Moguće je da će gabaritima model biti sličan aktuelnim A7 i A8, ali postavljen na potpuno novu modularnu PPE platformu koju će VW Grupa koristiti i za svoje druge marke, a koju uveliko zajednički razvijaju Audi i Porsche. Očekuje se da sa sobom donese autonomnu vožnju, 5G povezanost (bez koje prave autonomne vožnje neće ni biti), V2X komunikacije i pojačanu realnost.

Foto: Audi

Ako se predviđanja pokažu ispravna, Audi će 2023. predstaviti ekstravagantni A9 o kojem se govorilo još pre 10 godina, i stati na crtu onome što je u najavama, a to su električni BMW Serije 7, Mercedes EQS, pa i sledeći Jaguar XJ. Ali, Artemis, po svemu sudeći ne radi samo na budućoj električnoj krstarici, nego i na nečemu mnoo sromnijem i kompaktnijem, što bi korene mogo imati u prošlogodišnjem konceptu AI:ME

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota razvija nove revolucionarne tehnologije baterija

Toyota razvija nove revolucionarne tehnologije baterija koje je nedavno predstavila a počeće da ugrađuje ...

Počeo je Reli Monte Karlo ruletom sa pneumaticima

Nakon završenog Dakar Relja, počela je i reli sezona, tradicionalno u kneževini Monako, Monte ...

VW Tiguan bi mogao da okrene novi list 2022.

VW Tiguan bi se u svojoj novoj generaciji trebao pojaviti 2022. uz, moguće, radikalne ...

Subaru Solterra električni SUV stiže 2022. godine

Korporacija Subaru je objavila da će potpuno novi globalni električni SUV biti nazvan “SOLTERRA” ...

Može li dosta za ispod 15.000?

Može li se Kia odupreti novom talasu “malih gradskih”, koji evidentno donose kvalitet, ali ...

Šta se najčešće krade na automobilu i kako se zaštititi?

Šta se najčešće krade na automobilu i kako se, koliko toliko efikasno zaštititi i ...