fbpx

Mercedes-Benz predstavio novu S-Klasu

Mercedes Benz je predstavio novu S-Klasu, automobil za koji tvrdi da je najnapredniji Mercedes ikad

Foto: Daimler

Izgled nove S-Klase pažljivo prilagođava svoj izgled suptilnim potezima i linijama po celoj karoseriji. Rešetka hladnjaka, koja zauzima gotovo celu površinu između “zaoštrenih” farova, se sada postepeno uliva u ivicu poklopca motora.

Foto: Daimler

Krovna linija nove S-Klase u potpunosti prati oblik prednjeg dela automobila, s tim da su Mercedesovi dizajneri odlučili da bok limuzne ukrase visoko postavljenim linijama u kombinaciji sa prigušenim zaobljenjima. Ručice vrata su tu samo kada zatrebaju, dok su ostatak vremena skrivene u vratima.

Foto: Daimler

Nova Mercedes-Benz S-Klasa je porasla u poređenju na prethodnu. Verzija sa produženim međuosovinskim rastojanjem je sa dužinom od 5.255 mm 34 mm duža nego pre i ima 51 mm duže međuosovinsko rastojanje sa 3.216 mm. Nova S-Klasa je sa 1954 mm šira 55 mm od prethodne i viša 12 mm sa ukupnom visinom od 1.503 mm.

Foto: Daimler

Koeficijentom čeonog otpora od 0,22, nova S-Klasa je jedan od najaerodinamičnijih automobila na svetu, posebno u segmentu luksuznih limuzina. Iako se frontalna površina nove S-klase neznatno povećala na 2,5 kvadratnih metara, koeficijent otpora je još više smanjen u poređenju sa prethodnim modelom.

Foto: Daimler

S-Klasa je takođe postigla dalja poboljšanja u aeroakustici. Prethodna generacija se već istakla veoma visokim nivoom udobnosti i smanjenjem buke u unutrašnjosti. Novi model je još tiši. Visoka krutost karoserije pruža osnovu za izvanrednu udobnost uz smanjenje buke i vibracija, a to je poboljšano finim podešavanjem. Na primer, otvori za kablovske uvodnice u zaštitnom zidu imaju dvostruke zaptivke. Da bi se postigao zvuk motora koji se u unutrašnjosti doživljava prefinjeno i nenametljivo, izolacija zaštitnog zida proširena je na bočna područja A-stubova i na pod. Mercedes-Benz takođe prvi put koristi akustičnu penu u određenim delovima karoserije.

Foto: Daimler

Mercedes-Benz želi da postigne tehničku realizaciju i bezbedan rad vožnje S-Klasom u uslovno automatizovanom režimu i da ispuni stroge zakonske zahteve za ono što je poznato kao sistem nivoa 3. Očekuje se da će od druge polovine 2021. godine S-klasa moći da vozi u uslovno automatizovanom režimu sa novim Drive Pilotom, u situacijama kada je gustina saobraćaja velika, na odgovarajućim deonicama autoputa u Nemačkoj.

Foto: Daimler

Najveće izmene na novoj S-Kalsi su vidljive u njenom enterijeru. Zaobljene površine i talasanja su deo prošlosti S-Klase. Gotove sve površine u kabini su zaoštrene i ispeglane, čime je stvorena potpuno nova sredina za vozača i suvozača. Kabinom dominiraju luksuzni materijali i digitalni ekrani, čiji oblici se slažu sa četvrtastim otvorima ventilacije. 12.8 inčni ekran osetljiv na dodir zamenjuje prethodni dijagonale 10.3 inča i koristi OLED tehnologiju koja omogućava bolji prikaz boja, ali i crpi 30% manje energije od LCD tehnologije. 12.3 inčni ekran čini insturment tablu.

Foto: Daimler

Ti isti ekrani mogu mogu drastično uticati na toplinu ili hladnoću ambijenta kabine svojim spektrom i kombinacijom boja među kojima je i opcija “Descreet”, koja daje izbor sedam boja, ili opcija “Sport” koja je isključivo crvena. Tu su i opcije “Exclusive” i “Classic”.

Foto: Daimler

Putnici pozadi mogu uživati u dva 11.6 inčna infotejment ekrana postavljena na leđima prednjih sedišta, a opciono se može doplatiti i 7.0 inčni tablet koji je deo “Business Center Console” paketa.

Foto: Daimler

Do 19 motora u prednjim sedištima omogućava udobno sedenje u novoj S-Klasi, a čak deset različitih programa masaže je dostupno. Glasovni asistent “Hey Mercedes” sada je sposoban za još više dijaloga i više učenja aktiviranjem online usluga u „Mercedes me“ aplikaciji, a dostupan je i putnicima u zadnjem delu S-Klase.

Foto: Daimler

Za početak, nova Mercedes S-Klasa će biti dostupna sa rednim šestocilindarskim turbo motorima. S 450 4Matic i S 500 4Matic verzije razvijaju 367 KS i 500 Nm i 435 KS i 520 Nm obrtnog momenta, tj. uz pomoć EQ Boost sistema dodatne 22 KS i dodatih 250 Nm obrtnog momenta. Dizel ponudu čine modeli pod oznakama S 350 d S 350 d 4Matic i S 400 d 4Matic. Prve dve verzije proizvode 286 KS i 600 Nm obrtnog momenta iz OM 656 agregata, dok oznaka “400” isporučuje 330 KS i čak 700 Nm obrtnog momenta. Dizel verzije za sada nemaju EQ Boost, blagi hibridni sistem od 48 Volti. Sve trenutno dostupne verzije S-Klase koriste devetostepeni 9G-Tronic automatski menjač. Opciono upravljanje točkova na zadnjoj osovini poboljšava upravljivost u urbanim sredinama do nivoa upravljivosti kompaktnog automobila. Krug okretanja smanjen je do dva metra zahvaljujući promenjivim uglom upravljanja do 10°.

Foto: Daimler

Potpuno aktivni i opcioni E-Active Body Control sistem koji radi na 48V nudi jedinstvenu sintezu udobnosti i okretnosti, plus dodatnu zaštitu u slučaju bočnog sudara. Vazdušno Airmatic ogibljenje sa kontinualno podesivim prigušivanjem ADS + je deo standardne opreme. U slučaju detekcije bočnog udara, ovaj sistem će podići karoseriju S-Klase do 80 milimetara za samo nekoliko desetinki sekunde. Nova Mercedes-Benz S-Klasa u prodajne salone stiže u prvoj polovini 2021., a detaljan cenovnik nije još poznat.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bivši šef dizajna Lincolna prešao u Nissan

Nissan je otkrio da je bivši Lincolnov šef dizajna, David Woodhouse, prešao na stranu ...

Tesla želi do milion vozila godišnje pored Berlina, ali…

Tesla želi da poveća proizvodnju do milion vozila godišnje u svom pogonu pored Berlina, ...

Škoda je više od partnera za Tour de France

Škoda nije samo tradicionalni partner Tour de Francea vozilima, nego je zadužena i za ...

Novi BMW Serije 3 stigao u Srbiju

Juče je u Beogradu predstavljen jedan od najpoželjnijih automobila BMW game – BMW Serije ...

Prema istraživanjima Kia najbolja, Tesla najgori

Kupovina novog automobila je dugoročna investicija, od koje vlasnik očekuje da će obezbediti siguran ...

Bugatti predstavio “Sky View” opciju za Chiron

Bugatti je objavio da kupci sada imaju mogućnost da izaberu opciju pod imenom “Sky ...