fbpx

Audi predstavio e-tron S sa tri motora

Audi je predstavio dve karoserijske verzije električnog SUV-a e-tron S i ptvi je na svetu sa tromotornim SUV-om

Audi je zvanično prikazao dve karoserijske S verzije svog električnog SUV-a e-tron, i postao prvi proizvođač na svetu koji ima velikoserijski model sa tri elektromotora. I e-tron i e-tron Sportback će se u S verzijama lako razlikovati od svojih „standardnih“ pandana iz kuće. Pre svega, širi su za 5 centimetara zahvaljujući proširenim blatobranima i širem tragu točkova, a tu su svakako dizajnerski zahvati, koji su prednjem odbojniku doneli nešto oštrije crte, a zadnjem poveliki difuzor. Ipak, mnogo važniji je podatak da Audi e-tron ima koeficijent čeonog otpora samo 0.28, što je za jedan SUV odličan rezultat koji značajno utiče na autonomiju.
A kada pominjemo autonomiju, Audi navodi da po WLTP proceduri merenja e-tron S sa svojom baterijom od 95 kWh ima domet od oko 370 kilometara, a da se na punjaču od 150 kW sa 5 na 80% baterija puni za manje od pola sata.
A ono najvažnije zbog čega je e-tron dobio oznaku S skriva se duboko u unutrašnjosti karoserije. Na prednjoj osovini se nalazi jedan, a na zadnjoj osovini dva elektromotora. U osnov, prednji motor je modifikovani motor koji inače pokreće zadnju osovinu standardnog e-tron, a ovakav transfer sa zadnje na prednju osovinu omogućen je visokom modularnošću platforme. Standardni pogon u normalnoj vožnji je zadnji kada su angažovana oba motora, dok se u S modu, pri maksimalnom ubrzanju ili na klizavoj podlozi u akciju uključuje i pogon prednjih točkova.

Dynamic photo
Color: Daytona gray

Ukupno i u trajanju do 8 sekundi, do točkova se isporučuje maksimalno 503 KS i 973 Nm, uz koje e-tron S do 100 km/h ubrza za 4.5 sekundi, i ima maksimalnu brzinu ograničenu na 210 km/h. Uz to, Audi je za e-tron S obezbedio i potpuno vektorisanje obrtnih momenata među točkovima, pa se potpuno iskorišćenje snage, vozna dinamika, ali i bezbednost podižu na maksimalan nivo. Dodatnu mogućnost donosi i vazdušno oslanjanje koje dozvoljava spuštanje vozila za 76 mm, čime se značajno utiče na stabilnost i aerodinamičke otpore pri velikim brzinama.
Za maksimalan užitak u vožnji, ali i prilagođavanje uslovima na putu, vozač može računati sa čak sedam modova vožnje, uključujući čak i drift mod, kada zadnja osovina bez aktivnosti kontrole proklizavanja dobija maksimalnu snagu. Iako Audi e-tron S ima vrlo efikasan sistem rekuperacije električne energije prilikom usporavanja i kočenja, ipak je opremljen ozbiljnim kočionim sistemom, pa su prednji diskovi prečnika čak 400 milimetara.
Na evropsko tržište Audi e-tron S u obe karoserijske verzije stiže ove jeseni, a prema najavama i samo za ilustraciju dodajemo da će u Nemačkoj koštati 91.300 evra za standardnu i 93.600 za Sportback verziju

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault Koleos već osvežen i dobio nove motore

Najveći SUV iz Renaulta već je osvežen, a pored manjih estetskih, stižu velike pogonske ...

Istraživanje otkriva omiljene polovne automobile u Srbiji

Istraživanje otkriva omiljene polovne automobile u Srbiji u prvoj polovini 2024 – Volkswagen, Opel ...

Otkriven je McLaren 750S sa 740 KS

Otkriven je McLaren 750S sa 740 KS, naslednik dosadašnjeg 720S, koji u osnovi i ...

Najekskluzivniji BMW model stigao je u Srbiju

U Beogradu je predstavljen jedan od nestrpljivo očekivanih modela BMW game – Serija 8 ...

I Škoda Rapid ulazi u visoko društvo

Škoda će u Pariz predstaviti novi Rapid, ali umesto “budžetnog” fastbacka, Rapid ide u ...

Mazda radi na zanimljivim projektima, ali…

Da li će ikada videti svetost dana ne zna se, ali Mazda radi na ...