fbpx

Miris novog automobila može biti zabranjen?

Mnogi obožavaju miris novog automobila, međutim, postoji izvesna mogućnost da bude zabranjen

Miris novog automobila ima magičnu privlačnost, mnogima, ili barem većini. Ovaj specifičan miris ima toliku popularnost do te mere da jednja britanska kompanija proizvodi i prodaje “Eau De New Car”. Samo, kako stvari stoje na planu globalnih zakona i propisa, Eau De New Car ne samo da bi mogao biti zabranjen, nego i proizvođači primorani da ga potpuno eliminišu iz novog vozila.
Šta zapravo stvara “Miris novog automobila”? Čak osam supstanci koje se zajednički nazivaju “Isparljive organske smeše” stvaraju prepoznatljiv mris novog automobila. Čine je acetaldehid, akrolein, benzen, etilbenzen, formaldehid, stiren, toluen i ksilen. Ovaj spisak i miris ne važi za nekada više nego prepoznatljiv “miris” koji su donosili nova vozila marke Lada, za koji je objašnjenje bilo da potiče od prevelike količine reciklirane jeftine plastike koja se u njima nalazila.
Ali, dok mnogi uživaju u mirisu sveže napravljenog automobila (čak i kad nije nov), postoje i oni koji ne samo da u njemu ne uživaju, nego su čak i alergični na miris novog automobila. Kod nekih osoba, nov automobil izaziva iritaciju očiju, vrtoglavicu, kratak dah, zamor, mučninu. Šta više, simptomi ne nestaju u kratkom vremenskom periodu, obzirom da “Isparljive organske smeše” dugo ostaju u vozilu i nestaju i vraćaju se sa sunčevim zracima koji pojačavaju isparavanje. Prema istraživanjima, naročito kupci automobila u Azji pokazuju osetljivost i sklonost alergijama, a južnokorejsko ministarstvo zdravlja je ovu pojavu definisalo imenom “Sindrom automobilske mučnine”. Isti organ čak je doneo propis kojim se reguliše količina i sastav “Isparljive organske smeše”, a slične propise imaju Japan i Rusija, kao i Kina. Šta više, Kina je još 2012. uvela pravila za provenu kvaliteta vazduha u putničkim vozilima, što je neke kompanije, kao što je Ford, dovelo do toga da patentiraju tehnološki proces koji potpuno uklanja miris novog automobila. Sledeće 2021. godine kineske, za sada dobrovoljne, mere uklanjanja mirisa postaće obavezne u M1 segmentu putničkih vozila. Evropska ekonomska komisija Ujedinjanih Nacija (UNECE) bavi se pitanjem mirisa od 2014. i stvorila je propise o vazduhu u novim automobilima, ali ih za sada nijedna zemlja nije prihvatila i stavila na snagu u formi zakona.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen predstavlja Golf GTI TCR

Na godišnjem GTI okupljanju na Wörthersee Volkswagen će predstaviti drumski verziju Golfa TCR Na ...

Dizel je mrtav? Ne još, kaže VW

Dizelu još nije vreme za umiranje kažu u VW-u i predstavljaju novi 2.0 TDI ...

Hyundai opoziva 82.000 EV zbog opasnosti od požara

Hyundai će zameniti baterijski sistem u 82.000 vozila globalno zbog rizika od požara – ...

Smart raste li raste i prerasta u SUV

Smart raste li raste i prerasta u SUV, daleko preko onoga što je nekada ...

Kina izvukla utikač – za sada

Kina je pristala odgoditi i ublažiti planirane kvote električnih vozila nakon žalbi nemačkih proizvođača ...

Lav se naljutio – stiže Peugeot 508 sa 400 KS

Peugeot u Ženevu dovozi hibridni 508 koji do 100 km/h ubrzava za 4.3 sekunde ...