Nissan sprema naslednika 370Z, a upravo prikazani Z Proto podseća da Nissan nije izgubio oštricu
Poznato je da Nissan ima poprilično ostarelu modelnu ponudu sa izuzetkom novog Jukea, i dolazeće Ariyje. Poznato je i da punom parom radi na novim modelima, i da se u narednik 18-24 meseca očekuje čitav vatromet noviteta iz ove kuće, ali je poznato i da su već počela odlaganja komercijalizacije. Novi Qashqai, koji se sa nestrpljenjem očekuje, kasniće barem šest meseci. Pandemija corone, globalni pad prodaje automobila, a posledično i besparica čine svoje.
Međutim, u Nissanu se ne spava, to više nego efikasno potvrđuje premijera Z Proto, modela koji nedvosmisleno, pa i neskriveno najavljuje naslednika 370Z, koji se očekuje u serijskoj proizvodnji u narednih 18 meseci. Z Proto pokazuje kako će izgledati šesta generacija popularnog kupea, koja će doći na mesto aktuelnog modela koji je skoro kao i ikona Nissan GT-R, već ostario na tržištu, obzirom da se prodaje još od 2009.
Jasno je da Z Proto koristi nasleđe i inspiraciju 240Z prvog ikada Z modela, ali i detalje koji se mogu naći u svih šest dosadašnjih. Nissanov šef dizajna Alfonso Albaisa kaže da je Z Proto putovanje kroz sve Z generacije, uključujući i budućnost.
Ne treba se zavaravati da korišćenje retro elemenata dizajna diskvalifikuje nove tehnologije. Nedavno je Nissan najavio da će karbonske kompozite, uz novu tehnologiju obrade, plasirati u velikoserijske automobile, a Z Proto to i dokazuje – pragovi vozila, donji deo prednjeg odbojnika i zadnji difuzor su upravo od tog materijala.
Nissan Z Proto najavljuje da će naredni Z bit duži od aktuelnog za 11.5 centimetara, ali pre svega zahvaljujući dužim prepustima preko točkova, a uz taj podatak treba računati i sa znatno boljom aerodinamikom. Fabrika najavljuje da standardni točkovi od 19” pružaju sasvim dovoljno estetike, ali pre svega dinamike i gume na podlozi za poprilično snage koja stiže na zadnje točkove.
Za sada nije zvanično objavljeno, ali pogon bi mogao biti 3.0 V6 koji bi uz dva turbo kompresora šestostepenom manuelnom menjaču isporučivao okruglo 400 KS. Na ovu temu, osim podatka da će menjač biti manuelni šestostepeni, Nissan je ostao tajnovit, kao i po pitanju donjeg postroja.
Ono što je otkriveno u enterijeru, svako je zanimljivo. Digitalnu instrument tablu čini 12.3 inčni ekran, a maštu budi i obrtomer sa crvenim poljem na 7.000 o/min i to u svojoj vertikali, u stilu trkačkih instrumenata. Pored digitale i infotejmenta sa ekranom od 8”, u armaturi instrument table su i okrugli analogni pokazivači pritiska punjenja kompresora, temperature vode i ulja.
Ono što vidimo u formi Z Proto obećava, ali jedino što za sada nije obećano je kada stiže u salone. Sledeće godine kao model za 2022.? Možda, a možda i malo kasnije, ali svakako će vredeti biti strpljiv još neko vreme. Mada, velika je mogućnost da nam strpljenje ne pomogne, obzirom da Nissan najavljuje da ovaj model neće stići do kupaca u Evropi.
Show Comments