fbpx

Srećan 50-i rođendan VW K70

Možda nekome deluje nevažan 20. oktobar 1970. ali tada je dobrim delom počela nova era Volkswagen automobila

Na press konferenciji koja je održana 20. oktobra 1970. godine u Salzgitteru, Volkswagen je predstavio novi model K 70 i pogon u kojem će ga proizvoditi. Pre 50 godina modeli baš i nisu nicali kao pečurke posle kiše kao što je to nastalo par decenija kasnije, ali je ova press konferencija imala mnogo veći značaj po marku Volkswagen, nego što to deluje na prvi pogled.

VW K 70 označio je početak nove ere Volkswagena po pitanju konstrukcije automobila. K 70, limuzina sa četvora vrata imala je nešto što do tada VW modeli nisu imali – vodom hlađeni motor i pogon na prednjim točkovima. To je značilo da je ovaj model postavljen na potpuno novu i potpuno drugačiju platformu sa velikim međuosovinskim razmakom (2.690 m) i sa nezavisnim oslanjanjem svih točkova, koja će u godinama koje su stizale, poslužiti kao polazna osnova za bestsellere kao što su Passat i Golf. Ispostavilo se da je upravo neuobičajeno veliki međuosovinski razmak po prvi put upotrebljen na jednom VW-u doneo ne samo odličnu ponudu prostora u kabini, nego i vrlo zadovoljavajuću voznu dinamiku.

U osnovi, ovaj model razvio je NSU, koji je pored modela R80 (sa Wankel motorom) trebao da dopuni poruku marke koja je kod nas bila najpoznatija po modelima Prinz, a kod trkača po legendarnom Prinzu 1000 TT i TTS, koji su imali vazduhom hlađeni motor smešten pozadi. Međutim NSU je kraj 60-ih godina dočekao u finansijskim problemima, Volkswagen je kupio ovu marku, a sa njom i spreman model K70.
Koliko god danas u eri elektronike i bezbednosnih asistencija aktivne i pasivne sigurnosti delovalo besmisleno, VW K 70 bio je, za to doba, vrlo napredan po pitanju bezbednosti. Imao je ojačanu konstrukciju putničke kabine, deformibilne zone napred i pozadi koje bi na sebe preuzimale deo kinetičke energije u slučaju udesa, rezervoar goriva smešten u zaštićeni zadnji deo vozila i kao standardnu, pripremu za ugradnju sigurnosnih pojaseva na svim sedištima.
U vizuelno estetskom smislu VW K 70 delo je Clausa Luthea, jednog od vodećih dizajnera automobila sa kraja 60-ih godina prošlog veka. Iako su drugi dizajneri radili Golfa i Passata, stil i neki detalji koje je postavio Luthe, ostali su prepoznatljivi godinama kasnije.
Danas, 50 godina kasnije, razvijen od strane NSU-a, a proizvođen, unapređivan i plasiran od strane Volkswagena, K 70 ima svoje mesto u istoriji automobilizma, ako ni zbog čega drugog, a ono barem po vodenom hlađenju i prednjem pogonu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Da li Alfa Romeo zna na koju će stranu?

Da li u Stellantisu znaju na koju stranu će okrenuti Alfa Romeo – sada ...

Možete imati drumski Peugeot 9X8, samo…

Možete imati drumski Peugeot 9X8 hiperautomobil, ali samo ako ispišete blanko ček i ostavite ...

Sa piste legalno na ulicu – Lamborghini Huracan STO

Uporedo sa promenom prvog čoveka kompanije i vestima o mogućoj prodaji, Lamborghini je predstavio ...

Prevaranti varaju srpske kupce polovnjaka

Prevaranti varaju srpske kupce polovnjaka pozivom da uplate depozit za automobil: kako se vozači ...

Alonso u Toyoti TS050 za 2018.

Fernando Alonso nastavlja pripreme za nastupe u WEC šampionatu za TOYOTA GAZOO Racing Dvostruki ...

Matt Damon će igrati ulogu Carrolla Shelbyja u novom filmu

Matt Damon će igrati ulogu Carrolla Shelbyja u predstojećem filmu o ratu Forda protiv ...