fbpx

KIA predstavila novi plug-in Sorento

Kia Motors nedavno je predstavila novi plug-in hibridni Sorento, koji je prva eltrifikovana verzija u 18-godišnjoj istoriji ovog terenca

Nova varijanta kombinuje izuzetnu praktičnost sa niskim operativnim troškovima i visokim performansama motora, što povećava Sorentovu privlačnost u segmentu velikih sportskih terenaca (SUV-D). Plug-in hibrid je druga elektrifikovana varijanta u ponudi novog Sorenta. Nova varijanta kombinuje snažan turbo benzinski motor sa moćnim baterijskim sklopom i potentnim elektro motorom, što vozačima omogućava kraće vožnje isključivo na struju i uz nulte emisije.
Sorento PHEV nije samo »najčistija« varijanta Sorenta u Evropi, nego i najsnažnija. Srce ovog ‘turbo hibridnog’ pogona je njegov 1,6-litarski T-GDi motor sa 180 KS i obrtnim momentom od 265 Nm. Motor deluje u kombinaciji sa litijum-ionskim polimernim baterijskim sklopom kapaciteta od 13,8 kWh i sa 66,9-kilovatnim elektromotorom obrtnog momenta od 304 Nm. Sve komponente zajedno hibridnom Sorentu omogućavaju ukupno 265 KS i 350 Nm obrtnog momenta. Njegov domet na struju dovoljan je većini vozača za obavljanje njihovih kratkih relacija. Homologovani podaci (prvenstveno domet na struju i emisije CO2) biće poznati pre početka prodaje. Snaga se na točkove prenosi preko 6-stepenog automatskog menjača. Menjač paralelno omogućava punu snagu motora i elektromotora, uz minimalan gubitak energije.

Rezultat je trenutno ubrzanje pri bilo kojoj brzini i direktan pristup do baterijske snage pri višim brzinama. Različite inovacije novoj varijanti Sorenta garantuju status najnaprednijeg plug-in hibrida brenda Kia. Novi model donosi Kijinu prvu upotrebu nezavisnog vodenog hlađenja baterije, koje omogućava optimalno delovanje i efikasnost visokonaponskog baterijskog sklopa. Rotor iskorišćava novu dvoslojnu strukturu elektromotora od 66,9 kW, što smanjuje buku i
vibracije. Motor donosi Kijine najnovije Smartstream inovacije, uključujući tehnologiju vremenski promenjivog upravljanja otvaranja ventila (CVVD – Continuously Variable Valve Duration), koja podešava trajanje otvaranja i zatvaranja ventila s obzirom na uslove vožnje. To motoru omogućava delovanje u različitim ciklusima sagorevanja, sa optimizovanjem motornih performansi i nižom potrošnjom goriva.
Kijina nova platforma za velike SUV-ove, predstavljena sa 4. generacijom Sorenta i njegovom plug-in hibridnom varijantom, igra ključnu ulogu u smeštanju novog pogona. Ova struktura i smeštaj nude puno prostora za putnike i prtljag, sa baterijom postavljenom ispod dna kabine. Sorentova PHEV varijanta nudi izuzetnu prostranost za pet do sedam osoba, kao injegova hibridna i dizel varijanta. Između ostalog ima jedan od najvećih prtljažnika u svom segmentu.
Vizuelno je Sorento PHEV zadržao jednako moderno dizajniran eksterijer kao ostale varijante, uz dodatak ‘eco plug-in’ oznaka i dodatnu punjačku utičnicu na desnom boku zadnjeg kraja (na levom je otvor za točenje goriva), zbog kojih se razlikuje od ostalih. U unutrašnjosti je kabina u odnosu na klasičnu varijantu većinom nepromenjena, iako je 12,3-inčna potpuno digitalna instrument tabla redizajnirana, sa novom grafikom i intstrumentima, koji vozačima nude jasnu sliku stanja pogona. Vozačima omogućava praćenje stanja napunjenosti baterije, protoka energije i benzinske snage. Infotejment sistem sa 10,25-inčnim ekranom na dodir donosi nove funkcionalosti, koje vozačima
omogućavaju jednostavno lociranje punjačkih mesta na putu.
Sorento Plug-in Hybrid nudi isti nivo tehnoloških inovacija kao ostale varijante Sorenta. Infotejment sa ekranom osetljivim na dodir omogućava punu integraciju pametnog telefona sa platformama Apple CarPlay™ i Android Auto™. Na raspolaganju je i BOSE® surroundsound audio sistem sa 12 zvučnika koji pruža bolji zvuk svim putnicima, te ambijentalnarasveta koja korisnicima nudi mogućnost izbora neke od 64 boja rasvete u kabini. Sorento takođe pruža Kijin inovativni telematski sistem UVO Connect, koji vozaču nudi važne informacije zahvaljujući povezivosti ekrana na dodir i njegovog pametnog telefona. Sorento Plug-in Hybrid nudi različite Kijine napredne asistencijske sisteme ADAS (Advanced
Driver Assistance Systems), koji doprinose većoj bezbednosti.
Novi Sorento Plug-in Hybrid za Evropu će se proizvoditi u fabrici Hvasung u Južnoj Koreji. Prodaja u Evropi kreće početkom 2021. godine. Kao i ostale Kije i novi plug-in hibrid Sorento standardno će pružati najdužu evropsku garanciju – 7-godišnju garanciju za celo vozilo (uključujući elektro motor i baterijski sklop) i to do 150.000 pređenih kilometara (prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mercedes kreće za Rolls-Royce Cullinanom

Mercedes je potvrdio da će u Alabami proizvoditi svoj najluksuzniji SUV, i koristiti platformu ...

Otkriven je enterijer Škode Kodiaq i Superb

Otkriven je enterijer Škode Kodiaq i Superb pred svetsku premijeru koja će uslediti uskoro ...

Umetnik predstavio viziju modernog Porsche transportera

Ruski umetnik, Igor Shitikov, je predstavio svoje viđenje retro-modernog Porsche transportera, koji je nazvao ...

Audi Q3 – umesto za nju, postao za njega

Audi je novom generacijom Q3 oslobodio prostor za Q2, a kupcima ponudio neke sasvim ...

Toyota Camry se vraća u Evropu nakon 14. godina

Toyota je prestala da nudi model Camry u Evropi još 2004. godine usled male ...

Timovi i vozači Formule 1

  TIM VOZAČI Felipe Massa Lance Stroll Carlos Sainz Daniil Kvyat Joylon Palmer Nico ...