fbpx

Test – novi Peugeot 2008 GT

Test – novi Peugeot 2008 GT koji je bio je jedan od retkih u B SUV segmentu, a sada u drugoj jedan od mnogih

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Test – novi Peugeot 2008 GT koji je bio je jedan od retkih u B SUV segmentu, a sada u drugoj jedan od mnogih. Da odmah razjasnimo, prema formulaciji autoindustrije, novi znači da je model osvežen odnono restilizovan, dok se izraz potpuno novi model koristi za model nove generacije.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

U svojoj prvoj generaciji Peugeot 2008 bio je jedan od retkih u B SUV segmentu, a sada u drugoj jedan od mnogih. Teško je odrediti ko je i kada izmislio B SUV segment. Možda to jeste bio Nissan sa svojim Jukeom, a možda je samo bio prvi koji je uspeo da pridobije kupce. Zapravo, prvi ili ne, bio je jedan od retkih. I Peugeot je rano „namirisao“ SUV, mada po nama tačnije crosover, kupcima ponudio 5008, 3008 i 2008, celu porodicu vozila koji koketiraju sa off roadom, slobodom i sportskim aktivnostima u reklamnim porukama, a u stvarnosti nisu ništa manje asfaltni nego bilo koji drugi automobil. Doduše, ne treba baš biti ni na kraj srca, drugačijom arhitekturom enterijera SUV je doneo elemente koje hatchback, popravilu osnova svakog SUV-a, nema – u istom ili sličnom gabaritu bolju ponudu prostora, veći prtljažnik, bolju preglednost, i lakši ulazak u vozilo i izlazak iz njega.

Test novi Novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Samo, jedan ili nekoliko njih smislili, prvi napravili, ali ostali krenuli za njima. U svojim prvim generacijama ovi „izrodi“ iz B hatchback segmenta bili su među retkima, a danas kada stižu u drugim generacijama samo su jedni od mnogih. Kada bi pokušali da nabrojimo sve predstavnike B SUV segmenta trebalo bi mnogo prostora i sigurno bi nekoga zaboravili, ali ima ih preko 30! Peugeot 2008 je bio među retkima, a sada u drugoj generaciji jedan je od mnogih. U društvo, segment i konkurenciju stigli su mnogi – Seat Arona, Renault Captur, VW T-Roc, Ford Puma, pa i Audi Q2 u premijum segmentu ka kojem Peugeot ne skriveno naginje.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Osnova Peugeota 2008 jeste 208, ali bilo bi ozbiljno potcenjivanje reći da je ovo samo podignuti 208. Za početak, karoserija dobrim delom potpuno nova, obzirom da je 2008 duži 30 centimetara od 2008. I ne samo duža, nego i malo šira i dosta viša, i to ne samo malo većim klirensom od tla ili većim točkovima. I međuosovinski razmak je produžen za značajnih 65 mm. Što dimenzijama, što visokim strukom, što detaljima na karoseriji, 2008 deluje daleko veći i ozbiljniji od 208.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Zapravo, ne samo da deluje nego i jeste. U osveženom izdanju za modelnu 2024. godinu, lik mu je malo izmenjen. Dobio naglašeni i velik LED potpis za dnevnu vožnju u formi aktuelnih „očnjaka“, promenjen je gril gladnjaka, a u zadnje svetlosne grupe su malo modifikovane.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Enterijer jeste najvećim delom preuzet pa samim tim i poznat iz Peugeota 208, ali smešten u pomenutu drugačiju arhitekturu dobija sasvim drugačiju dimenziju. Peugeot 2008 nije velik automobil, dug je 4.3 metra, ali prostora, barem subjektivno ima mnogo. Ima ga i objektivno.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Viša i uspravnija sedišta bolje koriste raspoloživu zapreminu, pa se i napred i pozadi bez problema i sasvim udobno smeštaju osobe do 185 cm visine. Generalno odličnoj ergonomiji i funkcionalnosti nema se šta zameriti, a pogotovo se kao praktičan detalj pokazuje dobro rešen pretinac za sitnice ispred menjača koji je i opcioni bežični punjač telefona. Da je svakako prilagođen današnjici koja pomalo „boluje“ od „povezivanja“ potvrđuje i čak četiri USB konektora raspoređena po vozilu, od kojih je jedan USB-C standarda.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Svakako najviši GT paket opreme novom Peugeotu 2008 donosi svoju draži i osećaj luksuza, a novina za 2024. je da više ručica menjača ne postoji. Umesto nje na centralnoj konzoli je prekidač selektora osmostepenog automatskog menjača. U svakodnevnoj eksploataciji jedina primedba može se uputiti visokom pragu vozila, koji svakako donosi veliku čvrstinu karoseriji, ali koji se pri svakom ulasku ili izlasku mora „preskočiti“.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Za kao što rekosmo još uvek kompaktno vozilo, prtljažnik je sa 405 litara više nego dovoljan, a dvovisinski pod sa praktičnim sistemom kopči i lako preklapanje naslona sedišta donose dodatne pluseve funkcionalnosti.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Peugeot i-Cockpit došao „na svoje“
Peugeot je u svojoj istoriji umeo da bude hrabar u originalnim rešenjima, pa je tako i sada. Pod imenom i-Cockpit, Francuski dizajneri su se odvažili da pomere tradicionalno uz rizik da zauvek ostanu neshvaćeni i neprihvaćeni. Ekstremno mali upravljač i gledanje instrumenta preko njega umesto kroz njega prisutni su i u 2008. Identični su kao u 208, ali kao da su uz drugačiju visinu i uglove sedenja „došli na svoje“. Da, i dalje nakon „klasičnog“ kokpita treba nekome manje a nekome više vremena za privikavanje, ali kada prođe adaptacija i-Cockpit, i maleni upravljač prijaju.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Nakon restilizacije, za više pakete opreme Peugeota 2008 spremna je potpuno nova instrument tabla dijagonale 10“ sa 3D grafikom. Novina je i da sada svi paketi opreme imaju višenamenski ekran dijagonale 10“. I na minimalistički prikaz podataka na instrument tabli se mora privići i prilagoditi, kao i na logiku infotejmenta, i dvoredni raspored prekidača od koji je su ceo jedan red prečice za infotejment, a drugi u stilu dirki prekidači koji se najčešće koriste.  Ali kada se „sprijatelji“, i-Cockpit se pokazuje sasvim „user friendly“.  A prija u novom Peugeotu 2008 i to što ništa ne deluje jeftino niti „skarabudženo“. Vodilo se mnogo računa o svakom detalju, pa stremljenje Peugeota ka premijum segmentu nije prazna priča nego ima osnovu u realizaciji. GT paket opreme je najviši od ponuđenih i u njemu nalazi mnogo toga, uključujući i eletričnu parkirnu kočnicu, odličan audio sistem, navigacioni sistem, dvozonska klimatizacija, dosta vozačkih asistencija i kamera za vožnju unazad, itd…

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Na prvi pogled, postavka donjeg postroja sa prednjim MacPherson opružnim nogama i torzionom osovinom delije jednostavno i uobičajeno, međutim Peugeot nudi izbor od tri, iako je bilo pet pogona. Dva trocilindarska 1.2 PureTech turbo benzinca mogu da imaju 101 ili 130 KS. 1.5 litarski dizela sa 102 ili 130 KS više nema u ponudi. Na to dolazi još i električna verzija Peugeota 2008 sa 156 KS i baterijom od 54 kWh. Uz izbor šestostepenog manuelnog ili automatika sa čak 8 stepeni prenosa, teško da se može pričati o bogatom izboru. U osnovi novi Peugeot 2008 malo je osiromašen po pitanju pogonske ponude u dizel segmentu, što je, na žalost, generalni trend.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Peugeot 2008 nije napravljen za bilo kakve terenske vožnje kao što to nije ni jedan njegov „kolega“ iz klase, ali zato jeste stvoren za vožnju sa dva prsta i to bukvalno. U gradskoj vožnji je za 2008 potrebno ukupno četiri prsta  – dva na upravljaču i dva na menjaču samo kada treba odabrati da li želite unapred ili unazad . Ne, nikako ne propagiramo ili zagovaramo takav nebezbedan stil i način vožnje, ali ilustrujemo lakoću vožnje. Definitivno, grad je okruženje u koje se savršeno uklapa Peugeot 2008, uključujući i iznenađujuće elastični motor od 130 KS, koji je spreman da u gradu sasvim lepo uvek povuče uz automatik sa mnogo stepšeni prenosa.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Sa druge strane, novi Peugeot Peugeot 2008 i nije „mali gradski“ i odlično se snalazi na otvorenom putu. Ogibljenje je dosta tvrdo trimovano, što je sa jedne strane donelo precizno i odlučno upravljanje, malo naginjanje u krivinama, ali sa druge i „prijavljivanje“ neravnina udarcima, koje vozač i putnici ipak ne osete na leđima zbog dobro odmerene tvrdoće sedišta. Zahvaljujući progresivnom servo pojačanju, ekstremno lagani upravljač sa malih brzina postaje znatno tvrđi sa porastom brzine. Mada za brzu vožnju kroz krivine, a pogotovo duge i blage krivine koje se mogu voziti velikom brzinom, potrebno je navići se na mali prečnik upravljača, a samim tim i mnogo manje otkolone upravljačem.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Trocilindarski agregat samo na malom gasu podseća na neparan broj cilindara kada čak liči pomalo i na dizel, ali je u vožnji tih i dobre kulture rada. Sa prosečnom potrošnjom od 7.4 litre na testu, ipak ga ne možemo smestiti među najekonomičnije, ali zato možemo među najelastičnije. Njegovih 230 Nm koje isporučuje već od 1.750 o/min, lako izlazi na kraj sa malom masom vozila. Peugeot 2008 teži samo 1.192 kilograma. Iako definisan kao SUV, poput mnogih drugih, 2008 ni u opcijama nema pogon na svim točkovima. Međutim, selektor modova vožnje je tu da maksimalno prilagodi rad motora i sistema kontrole proklizavanja i snegu, pesku ili blatu točkovima obezbedi najbolje moguće prijanjanje i iskoristi raspoloživu trakciju.

Test novi Peugeot 2008 GT // Foto & Copyright: Dmotion.rs

Dobro ne može da bude ni jeftino
B SUV segment jeste rođen iz B segmenta, a proizvođači ga nisu smislili zato što vole kupce, nego zato da bi više zaradili. Kao što smo konstatovali, bilo bi potcenjivanje raći da je novi Peugeot 2008 samo podignuti 208. Ima tu dosta više doga što na kraju donosi i dosta veću funkcionalnost i upotrebnu vrednost. A za ovu dodatnu vrednost koja je neosporna, mora više i da se plati. U Srbiji novi Peugeot 2008 sa 130 KS u najvišem GT paketu opreme treba platiti 31.390, testirani, odlično opremljeni model košta 36.110 dok model sa slabijim 1.2 motorom od 100 KS i manuelnim menjačem cenom startuje od 21.390 evra.

Model Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.300/ 1.770/ 1.550
Međuosovinski razmak (mm) 2.650
Masa vozila (kg.) 1.192
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.715

Zapremina prtljažnog prostora (l)

434/ 1.467

Motor

1.2 PureTech

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 3/12
Radna zapremina (ccm)

1.199

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

130/ 96 pri 5.500

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 230 pri 1.750
Menjač

Osmostepeni automatski

Ubrzanje 0-100 km/h

8.9

Maksimalna brzina km/h

198

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

44

Potrošnja na testu (l/100 km)

7.0 – 7,8

Cena testiranog modela 36.110 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Automatski menjač za Opel Crossland X

Opel Crossland X stiže sa šestostepenim automatskim menjačem za najsnažniji benzinski motor Opel Crossland ...

Test – Toyota Aygo X

Test modela Toyota Aygo X potvrđuje da još uvek ima života za gradske mališane, ...

Xiaomi SU7 konkuriše Porscheu i Tesli

Xiaomi SU7 konkuriše Porscheu i Tesli performansama a pogotovo ogromnom autonimijom sa jednim punjenjem ...

Danas pred svetom – Hyundai Kona

Danas u 9:00 biće zvanično otkriven novi subkompaktni SUV Kona. Ovim modelom Hyundai ulazi ...

Mercedes-Benz predstavio novu S-Klasu

Mercedes Benz je predstavio novu S-Klasu, automobil za koji tvrdi da je najnapredniji Mercedes ...

Renault predstavio Megane sa novim dizelom

Renault je predstavo porodicu Megane sa novim 1.7 Blue dCi motorima od 150 KS ...