fbpx

Toyota zvanično pokazala svoj GR010 Hybrid za Leman

Toyota je zvanično pokazala svoj GR010 Hybrid, hiper automobil koji se sprema za Leman i WEC seriju

Zvaničnim prikazivanjem GR010 Hybrid, Toyota je prva pokazala svoj hiperautomobil nove generacije prototipova sa kojim će nastupati na Lemanu i WEC šampionatu. Za razvoj GR010 Hybrid koji je rezultat zajedničkog rada Gazoo Racinga sa centralom u Kelnu u Nemačkoj i stručnjaka za hibridne pogone u centru Higashi-Fuji u Japanu, bilo je potrebno 18 meseci. Za GR010 Hybrid Hisatake Murata, predsednik Gazoo Racing Teama kaže da je prestavlja drugu generaciju trkačkih bolida sa hibridnim pogonom, od kada je 2012. u LMP1 klasi uveden hibrid, i dodaje da će tehnologija razvijena za TS050 HYBRID uskoro biti dostupna i nezavisnim timovima. Takođe, Murata kaže i da je GR010 HYBRID najava budućih serijskih modela iz Toyote, kao i da će ti modeli imati velike koristi od iskustava stečenim kroz nastupe u WEC takmičenjima.
GR010 HYBRID ima pogon na svim točkovima. Zadnju osovinu pokreće V6 benzinski twin turbo motor zapremine 3.5 litara od 680 KS, dok prednje točkove pokreće sistem motora generatora sa maksimalno 272 KS. Pravila limitiraju maksimalnu snagu vozila na ukupno 680 KS, a sofisticirana elektronika redukuje snagu koju motori isporučuju kako se ne bi probila propisana granica.
U skladu sa propisima GR010 HYBRID je teži za 162 kg u odnosu na TS50 LMP1 bolid, ima 32% panje snage, i očekuje se da će vremena po krugu na Lemanu biti sporija za oko 10 sekundi. Novi bolid je i veći u odnosu na TS50 – duži je 250 mm, šisi i viši za po 100 mm. Za razliku od prethodnika, GR010 HYBRID ima samo jedan motor generator, dok je TS50 i na zadnjoj osovini imao MGU sistem. To znači da novi bold mora imati starter SUS motora i potpuno hidraulične zadnje kočnice.
Pascal Vasselon tehnički diretor Gazoo Racinga kaže da je GR010 HYBRID potpuno nov automobil, sa drugačijom konstrukcijom i tehnologijom, uslovljenom novim pravilima, ali znatno približenom drumskim vozilima. Takođe, prema pravilima, jedna karoserija će se koristiti na svim stazama, pa će bolidi morati da budu univerzalniji i optimizovani za različite konfiguracije staza. Posade GR010 HYBRID će biti neizmenjene. Toyotu GR010 HYBRID sa brojem 7 voziće aktuelni WEC šampioni Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López, a bolid sa brojem 8 Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley, dok je rezervni vozač Nyck de Vries.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kia i Canoo razvijaju platformu za električna vozila

Zajednički razvoj potpuno električne platforme, koja se temelji na Canoo-ovom potpuno prilagodljivom dizajnu skateboarda ...

BRX Hunter za Dakar reli iz Prodrivea

Organizatori Dakar relija se žale da nikada nije bilo manje prijavljenih posada, ali će ...

Honda je predstavila svoj potpuno novi HR-V e:HEV

Potpuno novi model Honda HR-V e:HEV pokreće Hondina najnaprednija tehnologija hibridnog pogona koja obezbeđuje ...

Ferrari imao manje goriva zbog varanja

Po svemu sudeći, otkriveno je zbog čega su Ferrari i timovi koje snabdeva motorima ...

BMW M neće smanjivati svoje motore

BMW M neće smanjivati svoje motore i zadržaće V8 i redne šestocilindraše do daljenjeg ...

McLaren prodao još jedan deo kompanije

McLaren je u potrazi za svežim novcem prodao svoju Applied technology diviziju engleskom investiocionom ...