fbpx

Tesla očekivao da će automobili trajati 5-6 godina

Bruka – opoziv dva modela Tesla otkrio je da je fabrika očekivala da će vozila trajati samo 5-6 godina

Foto: Tesla

Tesla se propisno obrukao, priznajući da je planirani vek Modela S i Modela X samo 5-6 godina. Ova informacija „isplivala“ je na videlo nakon što je Tesla od američke nacionalne agencije za bezbednost saobraćaja NHTSA dobio nalog da opozove 134,951 komada Modela S proizvedenih između 20212. i 2018., kao i Modela X proizvedenih između 2016. i 2018. zbog potencijalnog kvara ekrana osetljivog na dodir. NHTSA je otkrila da potencijalno otkazivanje 17“ višenamenskog ekrana kao posledicu može mati ugoržavanje bezbednosti, obzirom da se preko ekrana kontroliše sistem razmagljivanja i odleđivanja vetrobrana, i do vozača dolaze informacije o radu pokazivača pravca. Pored toga NHTSA je utvrdila da kvar ekrana modelima Tesla može uticati na rad sistema autonomne vožnje, a i po američkom federalnom zakonu obavezne kamere za vožnju unazad.
NHTSA je utvrdila da oba modela Tesla koriste identične uređaje koje čini 17“ ekran osetljiv na dodir, a se problem pojavljuje u radu NVIDIA Tegra 3 procesora i integrisane 8GB eMMC fleš memorije, koja po isteku životnog veka više nije sposobna da održi integritet rada celog sistema, a time i rad ekrana osetljivog na dodir.

Foto: Tesla

U svom pismu upućenom NHTSA, Al Prescott, šef pravne službe Tesle izneo je sramnu argumentaciju u kojoj je naveo: „Uzimajući u obzir razumnu dnevnu upotrebu sistema od 1.4 puta, očekivani vek trajanja sistema je pet do šest godina“, i dodao da NHTSA nije zneo ni jedan dokaz da je ovakav vek trajanja van nacionalnih normi koje važe za sve proizvođače automobila.
Ovakvim stavom Tesla je sam implicirao da nije ni predvideo da sistem ima životni vek približan životnom veku celog vozila. Prema IHS studiji iz 2020. godine, prosečna starost automobila u SAD je 11.9 godina, a među opozvanim vozilima ima primeraka iz 2012. koji su se približili 10. godini starosti.
Teslinim putem krenuli su i brojni drugi proizvođači prebacujući komande većine funkcija upravo na višenamenski ekran osetljiv na dodir. Šta više, u upravo predstavljenim osveženim Modelima S i X, Tesla koristi novu generaciju još većeg ali položenog ekrana, koji je dobio još veći broj funkcija, a uz to je jedinstveni poluvolan prebacio čak i komande pokazivača pravca. Kupcima preostaje samo da se nadaju da su novi sistemi predviđeni da traju duže od 5-6 godina, kao što je to, očigledno, bilo do sada.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Crossland X – nova era Opela

Crossland X možemo definisati i novom erom Opela, koja će kupcima tek ponuditi to ...

Formula 1 – šta se kome može verovati?

Formula 1 je završila trodnevne zvanične predsezonske testove, a koliko se može verovati onome ...

Mercedes-Benz Vision EQXX – 1000 kilometara putem

Mercedes-Benz Vision EQXX konceptno električno vozilo uspeo je da ostvari rezultat vredan pažnje – ...

Test Dacia Jogger 1.0 ECO-G 100

Dacia Jogger nije iznenađenje samo zato što nas je Dacia već navikla na modele ...

Ford neće koristiti GM-ov menjač, tvrdi da je neefikasan

U aprilu 2013., GM i Ford su potpisali ugovor o ugradnji automatskih menjača koje ...

Novi Volkswagen Amarok konačno pred očima javnosti

Novi Volkswagen Amarok druge generacije konačno je predstavljen i to nakon što je prva ...