fbpx

Novi Sorento PHEV – plug-in hibridni SUV sa 7 sedišta

Kia je nedavno pokazala šematski prikaz inteligentne ugradnje plug-in hibridne tehnologije novog Sorenta PHEV

Kia je nedavno pokazala šematski prikaz inteligentne ugradnje plug-in hibridne tehnologije novog Sorenta PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Slika prikazuje kako plug-in hibridni Sorento uprkos hibridnom pogonu nudi 3 reda sedišta i prostor za prtljag za 7 osoba. Kada na proleće stigne na evropske puteve, Sorento će biti jedan od najpraktičnijih plug-in hibridnih sportskih terenaca na tržištu.
Slika pokazuje kako su veliki baterijski sklop, rezervoar za gorivo, motor i elektro motor postavljeni u vozilu da omoguće što više prostora za prtljag i do 7 putnika.
Ispod poklopca motora plug-in hibridnog Sorenta nalazi se snažan 1,6-litarski T-GDI turbo benzinski motor sa 180 KS i obrtnim momentom od 265 Nm. Tu je i elektro motor snage 67kW i obrtnim momentom od 304 Nm. Ukupna snaga iznosi 265 KS, a obrtni moment 350 Nm – to znači da se radi o najsnažnijem Sorentu ikad u Evropi.
Elektro motor smešten je između motora i menjača, što omogućava urednu ugradnju turbo benzinskog motora ispod poklopca motora. Takav raspored Sorentu pruža delovanje isključivo na struju ili kombinaciju elektro motora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem, što omogućava snagu prednjem paru točkova ili za sva četiri, zavisno od opreme vozila i uslova vožnje.
Litijum-jonski polimer baterijski sklop kapaciteta 13,8 kWh nalazi se ispod prednjih sedišta. Baterijski sklop postavljen je između dna kabine i poklopca podvozja. U slučaju pogona na sva 4 točka baterijski sklop leži preko vrha kardanskog vratila u obliku sedla. To znači da baterijski sklop ne zadire u Sorentovu kabinu ili prtljažni prostor kao kod nekih konkurenata, gde baterija često zauzima dragoceni prtljažni prostor. Baterijski sklop ima nezavisan sistem vodenog hlađenja, koje je zaduženo za optimalno
delovanje i efikasno podešavanje temperature.
Nisko postavljena baterija između osovina na sredini karoserije održava nizak centar težišta i dobar raspored mase vozila među osovinama. Ugradnja teške baterije što bliže centralnom delu vozila doprinosi uravnoteženosti dinamičnog Sorenta na putevima i unapređuje upravljivost vozila. Rezervoar za gorivo zapremine od 67 litara nalazi se na dnu ispod drugog reda sedišta, dok je 3,3 kW punjač smešten ispod prtljažnog dna. To znači da putnici u 3. redu sedišta imaju dovoljno prostora za noge i udobno sede, a ujedno je prtljažni prostor još uvek dovoljno prostran.
Sorentov raspored nudi puno prostora za pet ili sedam putnika. Vozilo može da se pohvali sa jednom od najvećih prtljažnih zapremina u svom segmentu – do 809 litara kod varijante sa 7 sedišta (sa oborenim trećim redom) ili 898 litara u slučaju da ima 5 sedišta. Prtljažnik je odgovarajućih dimenzija i oblika za kolica i nekoliko torbi, ili za čak 4 velika kofera. Ako je svih sedam sedišta u upotrebi, još uvek je na raspolaganju prtljažnik od 175 litara, što je dovoljno za potrebe jednodnevnog porodičnog izleta.
Treći red sedišta – deljiv u odnosu 50:50 – jednostavno je upotrebom poluga u prtljažniku
sklopiv u potpuno ravno dno. Deljiv drugi red (60:40) takođe se može jednostavno složiti kako
bi dobili još više prostora za duge predmete, kao što su npr. sportska oprema ili, za one kupce koji više preferiraju prevoz nameštaja.
Sorento Plug-in Hybrid, kojeg kod nas očekujemo na proleće, na tržištu će biti jedan od retkih plug-in hibrida sa 7 sedišta, ali uz to i jedan od najpraktičnijih. Pored plug-in varijante u ponudi će biti i dizel i hibridni pogon, a kao i svi ostali modeli Kia kupcima će pružati 7- godišnju fabričku garanciju (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja broja pređenih kilometara), koja važi za celo vozilo.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Legendarni Syclone se vratio kao GMC Canyon sa 455 KS

U vreme kada pickupovi nisu bili statusni simboli već radne mašine, GMC je stvorio ...

Zvanično pokazan BMW M8 čak i kao kabrio

Zvuči čudno ali BMW u Seriji 8 nikada nije imao M verziju. Sada je ...

Gumpert RG Nathalie – najbrži metanol-električni automobil

Tvorac Gumpert Apolla, sada se okrenuo drugačijim vizijama, i umesto super sportiste stvorio najbrži ...

U toku je „Noć čuda“ – modeli Fiat, Alfa i Jeep pod izuzetnim uslovima

Tradicionalna letnja akcija pod nazivom Noć čuda počela je u prodajnim salonima Fiat Pred ...

VW I.D. R uništio sve rekorde Pikes Peak-a

Volkswagenov I.D. R je uništio dosadašnji rekord Pikes Peak International Climb-a, a Romain Dumas ...

Jeep Grand Cherokee na platformi Alfe Stelvio?

Poslovni plan FCA koji je predstavio Marchionne je ambiciozan, ali i racionalan. Najbrži put ...