fbpx

Škoda najavljuje ambicioznu novu i veću Fabiju

Škoda Fabija četvrte generacije stiže ove godine, a fabrika je objavila prve fotografije još uvek kamufliranog vozila i poneki detalj

Po već ustaljenoj praksi, najave novih modela počinju objavljivanjem zvaničnih fotografija, ali još uvek duboko kamufliranih modela, uz poneki tehnički detalj. Ni Škoda nije izuzetak, pa je objavila prve fotografije nove Fabije, čija premijera je najavljena za ovu godinu. Popularni kompaktni predstavnik B segmenta koji će stizati iz Češke, a deliti platformu sa drugim modelima iz Volkswagen Grupe, u svojoj četvrtoj biće veća nego ikada i sa međuosovinskim rastojanjem većim nego ikada.
U brojkama, to znači da je Fabija dužinom porasla na 4.107 mm, čime je dostigla VW Golf IV, ali i na međuosovinskom razmaku koji je sa 2.564 mm za čitavih 10 cm veći nego na aktuelnom modelu. Šta više, da će nova Škoda Fabija imati znatno bolju ponudu prostora potvrđuje i podatak da je proširena za 50mm. S tim u vezi, fabrika već najavljuje 50 litara veći prtljažnik, koji je porastao na 380 litara, i po ovoj osnovi ozbiljno se približava modelima C segmenta.
Kao standardna najavljuje se digitalna instrument tabla, devet vazdušnih jastuka, ali i “Simply clever” paket rešenja sa, kako fabrika navodi, čak 43 korisna dodatka, koja uključuju i USB-C utičnicu na unutrašnjem ogledalu, namenjenu za napajanje kamere strujom.
Međutim, povećanje dimenzija ne znači da je Fabija izgubila na drugim poljima kao što su masa vozila ili koeficijent otpora vazduha. Masa ostaje identična sa aktuelnim modelom, ali su čeoni otpori vazduha značajno smanjeni. Sa dosadašnjim 0.32, smanjen je na 0.28, dobrim delom zaslugom grila hladnjaka sa pomičnim otvorima.
Možda ponajbolja vest vezana za novu Škodu Fabiju je povratak četvorocilindarskog agregata. Dizela i dalje neće biti, a pored odomaćenih 1.0 trocilndraša, koji će bez turbine imati 65 i 80 KS, a uz turbo pomoć 95 i 110KS, vraća se četvorocilindraš. Poznati 1.5 TSI imaće 150KS, a ta verzija Fabije biće i poprilično skupa, obzirom da će standardni i jedni prenos biti DSG. Hatchback verzija sa petora vrata u prodaju stiže ove godine, ali zanimljivo je da fabrika karavan verziju najavljuje tek godinu dana kasnije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Evropski kupci vole Toyotine hibride

Prodaja Toyotih vozila s HSD pogonom 2018. dostigla je nivo od pola miliona primeraka ...

ZF E-Mobility gradi novu proizvodnu lokaciju u Pančevu!

Odeljenje kompanije ZF, E-Mobility, gradiće novu proizvodnu lokaciju u Pančevu, potvrđeno je 11. aprila ...

Mercedes predstavio MBUX Hyperscreen infotejment sistem

Mercedes-Benz je predstavio novi MBUX Hyperscreen, svoj vrlo napredan infotejment sistem koji će biti ...

BMW M4 CS – skupa jurilica

BMW M4 CS je imao svoj svetski debi pred publikom na sajmu automobila u ...

Faraday Future opet u finansijskim problemima

Čini se da stvari za Faraday Future kreću opet nizbrdo, jer se startup za ...

McLaren predstavio SUV, ali nije pogazio reč

McLaren je predstavio svoj prvi SUV, al nije pogazio reč da nikada neće napraviti ...