fbpx

Porsche uz silikon unapređuje performanse baterija

Porsche je najavio da radi na stvaranju baterija visokih performansi uvođenjem novih materijala

Foto: Porsche

Porscheov prvi električni automobil Taycan ujedno je bio i prvi automobil koji koristi 800 voltnu instalaciju za punjenje baterije. Proizvođač sportskih automobila sada najavljuje da će ponovo biti prvi u tehnologiji koja se koristi u aktuelnim baterijama u električnim automobilima. Na redovnoj godišnjoj konferenciji kompanije, koje pre svega služi za podnošenje izveštaj i bilansa, najavljeno je da planira razvoj nove generacije baterija visokih performansi. Obzirom da najavljuje ovaj projekat, nije isključeno da je već uveliko u njemu, a rezultat bi trebale biti baterije visokih performansi koje bi u ograničenoj seriji bile namenjene pre svega za vrhunske i trkačke modele električnih automobila, ali da bi vremenom i sve ostale kategorije EV imale koristi od novih tehnologija. Razumljivo je da Porsche ne iznosi mnogo podataka u ranoj fazi razvoja. Saopšteno je da će se nove, moćne baterije kompletno proizvoditi u Evropi. Pored toga, zvaničnici kompanije otkrivaju delić tajne boljih performansi, veće specifične snage i veće brzine punjenja. Porscheovi tehnolozi veruju da korišćenjem silikonskih umesto grafitnih anoda baterijskih ćelija mogu postići značajna poboljšanja performansi.

Foto: Porsche

CEO Porschea Oliver Blume je bateriju opisao kao komoru za sagorevanje električnog automobila i dodao da su za visoke performanse koje se očekuju od svakog Porsche modela neophodne i specijalne baterije koje će pretiti zahteve i očekivanja, a kroz potencijal silikona moguće ih je i proizvesti.
Možda još veći projekat Porsche najavljuje sopstvenom mrežom brzih punjača koju će izgraditi na najvažnijim evropskim autoputevima putevima prvog reda. Time će unaprediti i dopuniti već postojeću Ionity mrežu u kojoj je Porsche suvlasnik. Svaka od novih stanica za brzo punjenje imaće od šest do 12 punjača od 350 kW, pa čak i više kako kažu u kompaniji. To sa druge strane znači i da se u Štutgartu sprema tehnologija koja će dozvoliti još veću snagu punjenja od 270 kW, kolko je trenutno limit za Taycan. Svaka nova stanica imaće i zaseban salon sa samouslužnom ponudom, a punjenju će se pristupati preko namenske aplikacije za mobilni telefon.
Porsche je u svoja tri proizvodnja pogona u Leipzigu, Weissachu i Zuffenhausenu već posao CO2 neutralan korišćenjem energije iz obnovljivih izvora i biogasa, a sada radi u pravcu čiste proizvodnje baterija kroz ceo proces. U tu svrhu investiraće oko milijardu evra u vetroparkove, solarne panele i druge obnovljive izvore energije. Blume kaže – ne želimo da kupujemo CO2 sertifikate od drugih kompanija, a ne želimo ni mi da emitujemo zagađenje, tamo gde ne možemo da uštedimo na energiji, koristimo struju iz obnovljivih izvora.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault Morphoz je modularno vozilo po meri potreba

Renault MORPHOZ je potpuno električan i dužinom prilagodljiv konceptni crossover bliske budućnosti, koji se ...

Test: Toyota Yaris Cross 1.5 HSD AWD

Toyota je davno kročila u B SUV segment modelom koji nije uspeo, a da ...

Škodom 633 do Sahare pre 90 godina

Škodom 633 je sa dvadeset sedam godina, Jiří Hanuš sam krenuo na 8.050 km ...

WRC – Kale Rovanpera je ostvario svoju treću pobedu

WRC – Kale Rovanpera je ostvario svoju treću pobedu u delimičnoj WRC sezoni sa ...

Audi E-Tron Sportback – benzinu je odzvonilo

Audi je na salonu u Šangaju predstvio koncept E-Tron Sportback, koji kreće z serijsku ...

Bugatti ima sopstvenog metrologa

Bugatti ima sopstvenog metrologa koji se brine da svaki, milione evra vredan, automobil bude ...