Porsche je najavio da radi na stvaranju baterija visokih performansi uvođenjem novih materijala

Porscheov prvi električni automobil Taycan ujedno je bio i prvi automobil koji koristi 800 voltnu instalaciju za punjenje baterije. Proizvođač sportskih automobila sada najavljuje da će ponovo biti prvi u tehnologiji koja se koristi u aktuelnim baterijama u električnim automobilima. Na redovnoj godišnjoj konferenciji kompanije, koje pre svega služi za podnošenje izveštaj i bilansa, najavljeno je da planira razvoj nove generacije baterija visokih performansi. Obzirom da najavljuje ovaj projekat, nije isključeno da je već uveliko u njemu, a rezultat bi trebale biti baterije visokih performansi koje bi u ograničenoj seriji bile namenjene pre svega za vrhunske i trkačke modele električnih automobila, ali da bi vremenom i sve ostale kategorije EV imale koristi od novih tehnologija. Razumljivo je da Porsche ne iznosi mnogo podataka u ranoj fazi razvoja. Saopšteno je da će se nove, moćne baterije kompletno proizvoditi u Evropi. Pored toga, zvaničnici kompanije otkrivaju delić tajne boljih performansi, veće specifične snage i veće brzine punjenja. Porscheovi tehnolozi veruju da korišćenjem silikonskih umesto grafitnih anoda baterijskih ćelija mogu postići značajna poboljšanja performansi.

CEO Porschea Oliver Blume je bateriju opisao kao komoru za sagorevanje električnog automobila i dodao da su za visoke performanse koje se očekuju od svakog Porsche modela neophodne i specijalne baterije koje će pretiti zahteve i očekivanja, a kroz potencijal silikona moguće ih je i proizvesti.
Možda još veći projekat Porsche najavljuje sopstvenom mrežom brzih punjača koju će izgraditi na najvažnijim evropskim autoputevima putevima prvog reda. Time će unaprediti i dopuniti već postojeću Ionity mrežu u kojoj je Porsche suvlasnik. Svaka od novih stanica za brzo punjenje imaće od šest do 12 punjača od 350 kW, pa čak i više kako kažu u kompaniji. To sa druge strane znači i da se u Štutgartu sprema tehnologija koja će dozvoliti još veću snagu punjenja od 270 kW, kolko je trenutno limit za Taycan. Svaka nova stanica imaće i zaseban salon sa samouslužnom ponudom, a punjenju će se pristupati preko namenske aplikacije za mobilni telefon.
Porsche je u svoja tri proizvodnja pogona u Leipzigu, Weissachu i Zuffenhausenu već posao CO2 neutralan korišćenjem energije iz obnovljivih izvora i biogasa, a sada radi u pravcu čiste proizvodnje baterija kroz ceo proces. U tu svrhu investiraće oko milijardu evra u vetroparkove, solarne panele i druge obnovljive izvore energije. Blume kaže – ne želimo da kupujemo CO2 sertifikate od drugih kompanija, a ne želimo ni mi da emitujemo zagađenje, tamo gde ne možemo da uštedimo na energiji, koristimo struju iz obnovljivih izvora.
Show Comments