fbpx

AMG otkrio odavno najavljeni novi PHEV pogon

AMG, divizija Mercedes-Benza za visoke performanse otkrila je dugo najavljivane PHEV pogone koji idu preko 800 KS

Znalo se da se u AMG kuhinji nešto ozbljno “krčka” po pitanju pogona visokih performansi koji će biti u stanju da se izbori sa ekološkim normama, a sa da je konačno i otkriveno šta je “skuvano” u Afaltenbachu. Predstavljeni su plug-in hibridni pogoni velike snage, od kojih najsnažniji namenjen za AMG 4Matic modele ima čitavih 810 KS, ali i sposobnost da se vozi sa nultom emisijom koristeći samo elektro pogon.

Novi PHEV AMG pogoni deo su e-Performance strategije koja je bazirana na 4.0 V8 bi turbo agregatu, ali i potpuno novom uzdužno smeštenom rednom turbo četvotocilindrašu radne zapremine od 2.0 litre. Pogonske jedinice imaju kodne oznake M177 i M139, a kao prenos koristiće devetostepeni MCT-Speedshift menjač.
U poteri za manjom emisijom CO2 nove pogonske jedinice koriste elektromotor integrisan u pogon zadnje osovine. Asinhroni elektromotor ima kontinuiranih 96 KS, ali i sposobnost da u najsnažnijim modelima isporuči maksimalnu snagu od čak 205 KS koju dostiže na 13.500 o/min. Zanimljivo je da je elektro pogon prvenstveno orijentisan na zadnju osovinu, ali da se putem kardanskog vratila snaga elektromotora može poslati i na prednje točkove.
Konfiguracija novog pogona najavljena je još 2017. u Mercedes-AMG GT konceptu odstupa od do sada korišćene konstrukcije za PHEV modele Mercedes-Benza, čiji elektro pogon je bio smešten u prednji deo kućišta menjača. Uz novu konfiguraciju biće postignut bolji raspored mase vozila na kojem AMG insistira, kako bi zadržao vrhunsku voznu dinamiku uprkos prosečnom povećanju mase od oko 200 kilograma u svakom PHEV modelu.
Novi pogon omogućava i veće ukupne obrtne momente, obzirom da elektromotor sa svojim dvostepenim prenosom radi odvojeno od devetostepenog prenosa koji koristi SUS motor. Električna energija skladišti se u relativno maloj litijum jonskoj bateriji sa cilindričnim ćelijama od 6.1 kWh sa radnim naponom od 400V, a razvijena je sa britanskom High Performance Powertrains kompanijom u vlasništvu Mercedes-AMG-a zaduženoj za pogone Formule 1, koja tvrdi da baterija ima masu od samo 89 kilograma.
Vozač će moći da bira između pet modova vožnje – Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race i Individual. AMG najavljuje da će se predstavljeni pogoni naći u nekoliko modela, koje definiše kao “različite faze razvoja”. V8 PHEV će debitovati u GT73e 4Matic 4-door tokom ove godine sa 810 KS, a ubrzanjem od 3.0 sekunde bi trebao parirati Porsche Panameri SE-Hybrid. Ostali modeli koji će dobiti ovaj pogon su S73e 4Matic i SL73e 4Matic. Četvorocilindarski PHEV će debitovati početkom 2022. u nasledniku modela C63 AMG 4Matic kao C63e 4Matic.
Uz električni kompresor benzinski četvorocilindraš stiže do 450 KS, a uz elektromotor do ukupno 505 KS i 700 Nm. AMG za sada nije otkrio autonomiju u čisto električnom modu vožnje, ali je najavio da je fokus na performansama a ne na elektro autonomiji, mada će vozila imati čak četiri moguća nivo rekuperacije električne energije koja će vozač sam moći da odabere selektorom na upravljaču, sa maksimumom od čak 90 kW.
E Performance PHEV modeli će biti preteče budućih potpuno električnih AMG modela visokih performansi baziranih na Mercedes EQ modelima, a koji su opisani kao ekvivalenti današnjih AMG 43 i AMG 53 modela. Električni AMG modeli imaće po dva elektromotora, i ubrzanja do 100 km/h ispod 4 sekunde.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lexus LC Concept debitovao u Detroitu

Na salonu u Detroitu, Lexus premijeno predstavio koncept kabrioleta LC Koncept prestižnog kabrioleta sugeriše ...

Otkriven novi Mercedes B Klase

Na salonu u Parizu je otkriven nova B Klasa, koja bi na novoj platformi ...

Ford predstavio novu eru razvoja

Ford predstavio novu eru razvoja na ovogodišnjem sajmu automobila BG Car Show 2024 Ford ...

Mercedes-AMG Formula 1 tim predstavio W12 bolid

Mercedes-AMG Formula 1 tim će pokušati da ponovo odbrani dvostruku krunu bolidom W12 koji ...

Volkswagen Grupa odustaje od gradnje nove fabrike?

Volkswagen Grupa razmišlja o potrebi gradnje nove 2 milijarde evra vredne fabrike u Wolfsburgu ...