fbpx

Bogati leče dosadu i kupuju skupe automobile

Dok globalno tržište volumenskih automobila (još uvek) kija i kašlje, tržište skupocenih četvorotočkaša cveta

Covid-19 pandemija uzdrmala je globalno automobilsko tržište i još uvek ga drma pre svega nedostacima čipova i drugih komponentata. Ali, kao što to u životu po pravilu biva, dok jednom ne smrkne, drugom ne svane. Da li se ova postavka baš može precizno primeniti na ono što kažu analitike prodaje vozila može se diskutovati, ali u blažoj verziji, dok prodaja velikovolumenskih vozila još uvek kija i kašlje, prodaja skupih i još skupljih automobila kao što su marke Ferrari, Betley, Lamborghini i ostali cveta. Brojke iz SAD kaži da je u 2020. godini prodaja vozila pala za 10% u odnosu na 2019. i zapravo se izvukla solidnom prodajom u poslednjem kvartalu 2020. Ali, za to vreme je prodaja vozila koja koštaju preko 80.000 dolara skoro udvostručena u poređenju sa istim periodom 2019. A tu nije kraj, prodaja automobila sa cenom od preko 100.000 dolara je povećana za 63%.
Objašnjenje prodavaca vozila za ovakve trendove je jednostavno – poslovanje na berzi cveta a sa time i zarade već bogatih. Obzirom da zbog ograničenja nema putovanja ili su značajno proređena, bogatašima je dosadno pa se zabavljaju poručivanjem skupih dobara, pa i automobila po sopstvenim specijalnim zahtevima, koje čekaju i po nekoliko meseci da budu proizvedena. Šta više, u poručivanju skupocenih četvorotočkaša prednjače mlađi kupci – bogati „Milenijalac“ zaposlen u tehnološkom gigantu postao je arhetip kupca skupog automobila.

Foto: Bentley

Bentley, ultra luksuzna marka stara više od 100 godina u 2020. godini imala je najbolju godinu ikada uprkos zatvaranju pogona i obustavi proizvodnje u fabrici u Creweu na sedam nedelja. Čak i kada je pogon otvoren, radio je na „pola gasa“ narednih devet nedelja. Uprkos tome, Bentley je 2020. prodao 11,206 vozila, 100 više nego u 2019. koja je važila za rekordnu godinu. Od toga, Bentley je u Kini je zabeležio rast prodaje od 50%.

Foto: Lamborghini

I Lamborghini je 2020. zabeležio kao najprofitabilniju godinu ikada, a po volumenu drugu u istoriji marke. Iako je u 2020. sa 7,430 zabeležio pad prodaje, u poslednjem kvartalu prošle godine tržište je procvetalo, a proizvodnja za prvih devet meseci 2021. je već rasprodata. Pored pomenute dve marke u vlasništvu Volkswagen Grupe, i Ferrari je ima sličan profil poslovanja, koji se završio u debelom plusu, sa rekordnim porudžbinama za 2021. godinu.

Foto: Rolls Royce

Doduše, neki su i posustali. Rolls-Royce je u prodaji pao za 26%, i to pre svega zahvaljujući lošem tajmingu novih modela u odnosu na pandemiju. Cullinan je taman „sastavio“ godinu dana prodaje 2019. dok je istovremeno zaustavljena proizvodnja modela Ghost u očekivanju osveženog modela. Međutim, ni u Rolls-u nema brige. Kako poručuju iz BMW-a proizvodnja za 2021. najvećim delom je rasprodata, uz rekordan interes za pravljenje vozila po specijalnim zahtevima kupaca.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Red Bull i Ricciardo najbrži prvog dana testova Formule 1

Prvi da zvaničnih testova Formule 1 na stazi Catalunja pripao je Danielu Ricciardu u ...

Nova Opel Mokka predstavlja i novu munju

Od nove Mokke pa nadalje, svi naredni modeli Opel nosiće redizajnirani logo brenda Opel ...

Alesi prodao F40 da bi finansirao sinovu karijeru

Jean Alesi nekadašnji vozač Formule 1 prodao je svoj Ferrari F40 kako bi finansirao ...

Premijera filma “F9” odložena za sledeću godinu

Deveti nastavak u serijalu filmova „Fast and Furious”, nazvan “F9”, odložen je zbog bojazni ...

Verstappenu pol za oproštaj od sezone Formule 1

Max Verstappen je iznenadio vozače Mercedes-AMG-a i oteo im pol poziciju za poslednju trku ...

Sada i zvanično Kia Stonic

Stonic, koji je u Frankfurtu predstavljen široj javnosti, postaje važan model u najnovijem i ...