fbpx

Pred dolazeću premijeru Mercedes-Benz otkriva detalje EQS-a

Bliži se zvanična premijera električne limuzine EQS, a Mercedes-Benz otkriva tehničke detalje pogona i baterija

Mercedes-Benz je otkrio tehničke detalje pogona svoje prve luksuzne električne limuzine EQS. Novi model nalazi se na EVA platformi i biće prvi od nekoliko modela koji će je koristiti. Obzirom da ulazi na velika vrata u segment električnih luksuznih automobila, nije preterano iznenađenje da je Mercedes-Benz uložio mnogo kako u EQS, tako i u pomenutu platformu.
Svoj EQC kupcima će ponuditi u opcijama dva kapaciteta baterija – većom od neto 107.8 kWh i manjom od neto 90 kWh, uz koje najavljuje impozantne autonomije vožnje. Proizvođač tvrdi da po WLTP ciklusu merenja EQS sa većom baterijom može da pređe čak do 770 kilometara, dok bi i sa manjom trebao imati autonomiju od vrlo pristojnih 640 kilometara.
Mercedes-Benz koristi NCM 811 litijum jonske baterijske ćelije u kojima se nalaze katode od legure nikla, kobalta i magnezijuma o odnosu 8:1:1. U zavisnosti od kapaciteta, baterija ima 10 ili 12 modula, a radni napon baterije je 400 volti. Baterijski paket ima sistem termalnog menadžmenta tečnošću, sa pločom za hlađenje donjeg dela baterije sa aluminijumskim hladnjacima u nosećem ramu baterije, a u sistem je ugrađen i dodatni grejač za održavanje pozitivnog koeficijenta temperature (PTC). Baterijski paket može unapred biti hlađen ili grejan pre ili tokom vožnje kako bi na stanicu za brzo punjenje stigao sa optimalnom temperaturom. Za baterijski paket Mercedes-Benz najavljuje garanciju od 10 godina odnosno 250.000 kilometara.
Svoju luksuznu električnu limuzinu EQS, Mercedes-Benz će nuditi u tri pogonske verzije – EQS 450+ i EQS 580 4Matic i “Performance” verziju za koju još nisu saopšteni detalji. Za EQS 450+ predviđen je pogon samo na zadnjoj osovini koji obezbeđuje jedan elektromotor od 245 kW (333 KS), dok EQS 580 4Matic ima pogon na svim točkovima koji potiče od dva elektromotora. Zadnja osovina raspolaže sa 255kW (346KS), a prednja sa 135 kW (183 KS). Iako će raspolagati sa ozbiljnom snagom, maksimalna brzina EQS-a biće ograničena na 210 km/h, dok podaci o ubrzanju još nisu objavljeni.
Elektromotori koje EQS koristi su sinhroni sa permanentnom pobudom magneta koji se nalaze u rotorima. Zanimljivo je da je na zadnjoj osovini motor sa trofaznim namotajima, što nije novo kao koncept, ali se retko koristi zbog skuplje i komplikovanije konstrukcije koja zahteva šestofaznu pogonsku elektroniku, i može se pretpostaviti da je ovakvim izborom Mercdes-Benz praktično proizveo efekat dvostepenog prenosa u monofaznim motorima, ali koji postiže bez potrebe za ugradnjom reduktora.
Po pitanju punjenja Mercedes-Benz EQS će biti opremljen trofaznim punjačem od 22 kW, a podržavaće brzo punjenje na istosmernim punjačima do 200 kW. Fabrika najavljuje da će se sa 15 minuta punjenja dobijati novih 300 kilometara vožnje.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

U Teksasu kao na rodeu u Formuli 1

Vozači Formule 1 se na stazi u Teksasu osećaju kao na rodeu, i to ...

V12 ostaje u Pagani hiper automobilima do 2026.?

Regulative emisija štetnih gasova sve su strože, pa je ekološki prihvatljivije koristiti manje agregate ...

Muškarac postao žena kako bi plaćao jeftinije osiguranje

Koliko god apsurdno zvučalo, mladić iz Kanade je odlučio da “promeni pol” kako bi ...

Ferrari patentirao rešenje za efikasan i čist V12 motor

Ferrari ne dozvoljava da izumre V12 motor i patentirao je rešenje za efikasan i ...

Brawn šokiran!

Ross Brawn izjavio da je pomalo šokiran reakcijama proizvođača na predloge izmena motora u ...

“Isplivali” novi patenti za Toyotin leteći automobil

Toyota je prošle godine najavila da želi da napravi svoj leteći automobil, a skoro ...