fbpx

Zvanično potvrđeno – Cadillac stiže na 24 časa Lemana

Pričalo se dosta ozbiljno da bi se i američka luksuzna marka Cadillac mogla uključiti u poteru za slavom na 24 časa Lemana

Foto: Cadillac Racing

Cadillac, luksuzna marka General Motorsa nije stranac na trkačkim stazama i kategorijama izdržljivosti, ali se do sada nije obazirala na Evropu. Međutim, odličan potez koji su povukli organizatori IMSA šampionata sportskih automobila, FIA i organizatori WEC-a, svetskog šampionata izdržljivosti, gledaocima će doneti najveću korist. Usklađivanjem pravila i propisa za konstrukciju automobila, konkurencija u oba šampionata i broj fabričkih timova koji će se uključiti postao je zasta impresivan.
Nakon što su svoj povratak u trke izdržljivosti potvrdile marke kao što su Peugeot, Audi, Porsche, BMW i Ferrari, (a spominju se i Lotus i Akura) najnovija potvrda stiže iz Amerike. I Cadillac je zvanično potvrdio da za 2023. godinu priprema svoj prototip za najatraktivniju klasu koja za WEC nosi oznaku LMH (Leman hiperautomobili) dok je u SAD definisana kao LMDh. Obzirom na usklađena pravila, to znači da će Cadillac, pored IMSA šampionata sa istim automobilima učestvovati u WEC šampionatu čija kruna je svakako upravo održana trka 24 časa Lemana.
Kada se bude pojavio na startu 24 časa Lemana 2023. godine, to će biti povratak u najjaču klasu jedne General Motorsove marke još od 2002. godine.

GM Design sketch of a fourth generation Cadillac prototype constructed to the new IMSA and Automobile Club de l’Ouest (ACO) Le Mans Daytona hybrid (LMDh) regulations.

Aktuelnu četvrtu generaciju Cadillac DPi-VR V-Serije prototipova zameniće vozilo pod oznakom LMDh-VR, tim pre što aktuelna oznaka znači „Daytona Prototype international“, sa kojim jednostavno ne može izaći na start Lemana. Sa druge strane, LMDh klasa postala je vrlo privlačna fabričkim timovima obzirom da je bazirana na aktuelnoj LMP2 klasi i ne iziskuje ogromne budžete. Naravno, tu je i dalje formalno najatraktivnija Leman Hypercar klasa, naslednik LMP1, koja je zamišljena kao klasa vozila baziranih na drumskim hiperautomobilima, a koja omogućava bolje marketinško povezivanje sa sportskim rezultatima.

Foto: Cadillac Racing

Prema za sada postojećim najavama u LMH klasi će se nadmetati ByKolles, Ferrari, Peugeot, Scuderia Cameron Glickenhaus i Toyota, dok će se u LMDh klasi takmičiti Cadillac, Acura, Audi, BMW i Porsche. Pravilima bi obe klase trebale biti vrlo približnih performansi, pa se samim tim konkurencija ozbiljno zaoštrava.
Cadillac je među četiri konstruktora LMDh bolida odabrao poznatu italijansku kući Dalara, u koji će biti ugrađen Cadillac motor i obavezni hibridni pogonski sklop isti za sve učesnike klase. Dva tima sa Cadillac bolidima vodiće će voditi Chip Ganassi Racing and Action Express Racing, uz koje je marka osvojila šampionske IMSA titule 2017. i 2018. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

KIA predstavila novi plug-in Sorento

Kia Motors nedavno je predstavila novi plug-in hibridni Sorento, koji je prva eltrifikovana verzija ...

Nissan Qashqai – lider u C-SUV segmentu u Srbiji

Iako se sa nestrpljenjem očekuje novi model, Nissan Qashqai je u Srbiji i dalje ...

Uberova tehnologija je kriva za smrtni udes, tvrdi dobavljač

Uber je isključio fabrički sistem za izbegavanje sudara u svom Volvo XC90 SUV-u koji ...

Koliko se proizvede automobila na planeti?

Koliko se proizvede automobila na planeti? Brojka je zastrašujuća i raste iz godine u ...

Sve se vrti oko Alfa Romea

Dok se nakon smrti Marchionnea u FCA polako grupišu redovi u rukovodećoj strukturi, Alfa ...

Test: Dacia Sandero Stepway ECO-G 100 – senzacionalno!

Pitamo se da li je Renault svojom Daciom Sandero Stepway uspeo nemoguće – kupcima ...