fbpx

Zvanično potvrđeno – Cadillac stiže na 24 časa Lemana

Pričalo se dosta ozbiljno da bi se i američka luksuzna marka Cadillac mogla uključiti u poteru za slavom na 24 časa Lemana

Foto: Cadillac Racing

Cadillac, luksuzna marka General Motorsa nije stranac na trkačkim stazama i kategorijama izdržljivosti, ali se do sada nije obazirala na Evropu. Međutim, odličan potez koji su povukli organizatori IMSA šampionata sportskih automobila, FIA i organizatori WEC-a, svetskog šampionata izdržljivosti, gledaocima će doneti najveću korist. Usklađivanjem pravila i propisa za konstrukciju automobila, konkurencija u oba šampionata i broj fabričkih timova koji će se uključiti postao je zasta impresivan.
Nakon što su svoj povratak u trke izdržljivosti potvrdile marke kao što su Peugeot, Audi, Porsche, BMW i Ferrari, (a spominju se i Lotus i Akura) najnovija potvrda stiže iz Amerike. I Cadillac je zvanično potvrdio da za 2023. godinu priprema svoj prototip za najatraktivniju klasu koja za WEC nosi oznaku LMH (Leman hiperautomobili) dok je u SAD definisana kao LMDh. Obzirom na usklađena pravila, to znači da će Cadillac, pored IMSA šampionata sa istim automobilima učestvovati u WEC šampionatu čija kruna je svakako upravo održana trka 24 časa Lemana.
Kada se bude pojavio na startu 24 časa Lemana 2023. godine, to će biti povratak u najjaču klasu jedne General Motorsove marke još od 2002. godine.

GM Design sketch of a fourth generation Cadillac prototype constructed to the new IMSA and Automobile Club de l’Ouest (ACO) Le Mans Daytona hybrid (LMDh) regulations.

Aktuelnu četvrtu generaciju Cadillac DPi-VR V-Serije prototipova zameniće vozilo pod oznakom LMDh-VR, tim pre što aktuelna oznaka znači „Daytona Prototype international“, sa kojim jednostavno ne može izaći na start Lemana. Sa druge strane, LMDh klasa postala je vrlo privlačna fabričkim timovima obzirom da je bazirana na aktuelnoj LMP2 klasi i ne iziskuje ogromne budžete. Naravno, tu je i dalje formalno najatraktivnija Leman Hypercar klasa, naslednik LMP1, koja je zamišljena kao klasa vozila baziranih na drumskim hiperautomobilima, a koja omogućava bolje marketinško povezivanje sa sportskim rezultatima.

Foto: Cadillac Racing

Prema za sada postojećim najavama u LMH klasi će se nadmetati ByKolles, Ferrari, Peugeot, Scuderia Cameron Glickenhaus i Toyota, dok će se u LMDh klasi takmičiti Cadillac, Acura, Audi, BMW i Porsche. Pravilima bi obe klase trebale biti vrlo približnih performansi, pa se samim tim konkurencija ozbiljno zaoštrava.
Cadillac je među četiri konstruktora LMDh bolida odabrao poznatu italijansku kući Dalara, u koji će biti ugrađen Cadillac motor i obavezni hibridni pogonski sklop isti za sve učesnike klase. Dva tima sa Cadillac bolidima vodiće će voditi Chip Ganassi Racing and Action Express Racing, uz koje je marka osvojila šampionske IMSA titule 2017. i 2018. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

AMG je nastao kao skromna operacija dva inženjera

AMG je danas Mercedes-Benzov odsek za vozila visokih performansi, ali je nastao kao skromna ...

DeLorean se vraća, stvarno se vraća u budućnost(i)

DeLorean će se vratiti prezentacijom prototipa već na leto ove godine, poručuju iz Italdesigna ...

BMW M5 CS zvanično predstavljen kao super sedan sa 636 KS

BMW je predstavio novu vrhunsku verziju svoje M5 super limuzine – M5 CS Nova ...

Lamborghini Huracan ima osam otvora za ispuštanje ulja

Obična zamena ulja na prosečnom automobilu je uglavnom brz i jednostavan proces, a da ...

Prestanak prodaje i opoziv za Chevrolet Corvette C8

General motors je obustavio prodaju modela Corvette C8 i još nekoliko svojih modela radi ...

Stigla nova generacija GMC Sierra-e sa raznim inovacijama

Nova generacija GMC Sierra-e je stigla, i sa sobom donosi mnoge inovacije, među kojima ...