Subaru WRX nekada je žario i palio svetskom reli scenom ali danas je to samo deo istorije marke Subaru
Subaru WRX koji je detaljno dorađivao, prerađivao i za trke pripremao Prodrive, žario je i palio svetskom reli scenom. Subaru sve svojim Imprezama WRX nudio automobil spreman za trke praktično iz salona, uz jedan od najboljih ikada napravljenih AWD pogona.
Samo sve se menja, pa i ukus kupaca, kojima ne treba jurilica sa savršenim pogonom na svim točkovima, nego SUV. Tačnije, nije ostalo dovoljno zainteresovanih za jurilice kako bi se isplatilo ulaganje u razvoj. Srećom Subaru ne zaboravlja svoje korenove i istoriju, pa za 2022. godinu predstavlja potpuno novu generaciji modela WRX, koji je na tržištu tretira kao potpuno odvojen model od osnovne Impreze. Šta više, Subaru će novi WRX nuditi samo na nekim tržištima, i neće imati status globalnog modela. Doduše, kakva je egzotika u pitanju, možda ovakav stav Subarua i ima osnove.
Subaru WRX za 2022. dobio je potpuno novu platformu. Iako se u osnovi radi o novoj Subaruovoj globalnoj platformi koja nosi modele Outback i Foreseter, za potrebe WRX-a značajno je modifikovana. Motor je i dalje ono što je uvek i bio – četvorocilindarski bokser, zapremine 2.4 litre, koji uz turbo kompresor stiže do 280 KS i 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Za prenos snage zadužen je šestostepeni manuelni menjač, dok mu je opcija novi Subaru Performance Transmission (SPT) automatik, koji ima 30% brže promene stepena prenosa naviše i 50% brže naniže.
Subaru tvrdi da je kriva obrtnog momenta proširena i motor sada svoj maksimum isporučuje od 2.000 pa sve do 5.200 o/min, dok elektronski kontrolisani “wastegate” i rasteretni ventili turbo kompresora donose bolji i brži odziv na papučicu gasa.
Nova platforma navodno donosi 28% veću krutost karoserije. Težiste je spušteno, a zadnji poprečni stabilizator sada je direktno ka karoseriji umesto na subšasiji, i donosi mirniji zadnji deo vozila u krivinama.
Razumljivo, potpuno su novi sistem upravljanja i kočenja, a iako dizajn karoserije razume samo Subaru, na njoj se nalaze brojni funkcionalni elementi zaduženi za sprovođenje vazduha do hladnjaka, ali i aerodinamičku efikasnost. Šta više, kompanija tvrdi da je i zaštita ispod motora specijalno oblikovana kako bi se smanjili čeoni aerodinamički otpori.
Enterijer je tradicionalno okrenut sportskom i funkcionalnom, a ne luksuznom. Sportski upravljač, karbonski kompoziti i crveni štepovi su “must have”, ali 11.6 inčni ekran infotejmenta na Starlink infotejment platformi podseća kojem veku novi Subaru WRX pripada.
Novi GT paket opreme je vrhunski, u sebi nosi i vrhunska Recaro sportska sedišta, adaptivni tempomat i asistenciju u upravljanju u slučaju nužde, ali i unapređenu voznu dinamiku uz elektronski kontolisano ogibljenje i mogućnost čak 430 individualnih podešavanja ogibljenja i upravljanja.
Subaru nije saopštio cene za novi WRX, ali biće na nivou onoga što se mora izbrojati za VW Golf R i Hondu Civic Type R.
Show Comments