fbpx

Stigle vrlo dobre vesti za ljubitelje Audija A4

Iz Ingolštada su stigle dobre vesti za sve ljubitelje Audija A4, koji u novoj generaciji stiže 2025. godine

Iz Ingolštada stižu zvanične i dobre vesti za sve ljubitelje Audija A4. Iako se neko vreme ćutalo o novoj generaciji modela A4, još od 2019. nadvila se senka sumnje koja svakako nije prijala svima koje zanima mehanička postavka automobila. Još tada, 2019. godine, pojavile su se spekulacije da će nova generacija Audija A4, planirana za 2025. godinu, biti umesto na MLB platformi, postavljena na MQB platformu koju koristi model A3 i drugi brojni modeli Volkswagen Grupe. Sistemski, to bi značilo prelazak sa platforme sa uzdužno postavljenim, na platformu sa poprečno postavljenim motorom. A posledično, obzirom da je MQB platforma vrlo komercijalna, Audi bi uštedeo oko milion evra.
Ipak, ništa od toga. Oliver Hoffman, šef tehničkog razvoja Audija potvrdio je da će novi A4 zadržati svoju MLB platformu. Šta više, iako se evidentno razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem sve više usporava i prekida, Hoffman je potvrdio da će novi A4 imati pogon od potpuno nove generacije benzinskih i dizel motora. Obzirom da je šef Audija Markus Duesmann ove godine već najavio da VW Grupa završava razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem, to znači da će se u A4 ugrađivati motori najnovije generacije, koji će biti ujedno i poslednji novo razvijeni. Samo da podsetimo, sve ovo se uklapa u najavu da će se poslednja nova generacija modela Audi sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem pojaviti upravo 2025. godine o čemu smo već pisali. Ove vesti svakako odgovaraju svima koji svoje poverenje ukazuju automobilima sa klasičnim motorima, umesto elektromotora. Kada 2025. bude počela proizvodnja novog A4, to znači da će on sa proizvodnih traka silaziti praktično do 2033. godine, kada Audi planira da postane potpuno električna marka, a slično važi i za A6 i još neke nove modele koji će stići pre A4.
Za novu generaciju benzinskih i dizel pogonskih jedinica Oliver Hoffman kaže da će biti najbolje što je ikada izašlo iz Audija, kao i da će biti elektifikovane kakao bi ispunjavale ekološke norme koje tek stižu. Naveo je da se mogu očekivati unapređeni blagi hibrid na 48 volti za osnovne modele, kao i plug-in verzije sa većom baterijom ugrađenom u zadnji deo vozila. Hoffman nije isključio ni mogućnost potpuno električnog A4, ali ne na MLB platformi, obzirom da bi ta platforma zahtevala previše kompromisa po pitanju konverzije za elektromotore i veliku bateriju u podu vozila. Naveo je i da bi električni Audi A4 mogao biti postavljen na PPE platformu koju Audi razvija u saradnji sa Porscheom, a koja će nociti novi Porsche Macan, A6 e-tron Sportback i Q6 e-tron, a to je više nego dobra vest za A4.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Rimac C_Two u aero tunelu

U projektovanju vozila kompjuteri mnogo pomažu, ali nisu svemoćni. Ništa ne može da zameni ...

Lewis Hamilton pokazao klasu u kvalifikacijama Formule 1

Ne veruj Mercedesu kad najviše kuka – Lewis Hamilton se juče žalio na automobil, ...

Audi e-tron sa pet ekrana

Već tri godine Audi priča i po malo pokazuje e-tron. Sada je otkrio detalje ...

Dacia Spring uvodi marku u elektrifikaciju

Dacia Spring je uvod u novu eru mobilnosti koja bi električna vozila trebala da ...

Leclercu pol i luda kuća u kvalifikacijama za VN Italije

Chales Lecerc je najbolje prošao u kvalifikacijama Formule 1 za Veliku nagradu Italije, koje ...

Šef razvoja JLR-a Nick Rogers napušta firmu nakon 37. godina

Šef razvoja automobila u kompaniji Jaguar Land Rover silazi sa svoje pozicije nakon 37. ...