fbpx

CEO Volkswagen Grupe Diess upozorava – požurimo!

CEO Volkswagen Grupe Herbert Diess upozorava da kompanija može izgubiti mnogo zaposlenih ako ne požuri sa tranzicijom na EV

Foto: Volkswagen

Volkswagen Grupa je donela svoju odluku. Prelazi na električne automobile i u toku je proces složenije tranzicije nego što se to sa strane može sagledati. Ali, tranzicioni procesi sami po sebi su izazova, a CEO VW Grupe je upozorio nadzorni odbor da se ceo proces mora ubrzati. Izgubićemo 30.000 radnih mesta ako ne ubrzamo tranziciju kompanije na proizvodnju električnih automobila – rekao je Diess, a prenosi Reuters. Diess je prisutnima ukazao na činjenicu da je konkurencija od „novopridošlica“ kakav je Tesla vrlo ozbiljna i da se tranzicija mora značajno ubrzati.
Tesla planira da u svojoj mega fabrici pored Berlina godišnje proizvodi 500.000 automobila godišnje sa samo 12.000 zaposlenih, dok Volkswagen ima 25.000 radnika u pogonu u Wolfsburgu, koji proizvodi 700.000 vozila godišnje.

Foto Volkswagen

PR VW Grupe je potvrdio stav Diessa sa prisustvo Tesle i drugih zahteva ubrzavanje tranzicije na proizvodnju EV, ali bez spekulacija koliko radnika bi moglo ostati bez posla zbog prelaska na vozila bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Sa druge strane, priznaju da su Tesla i nadolazeće kineske marke postavile nove standarde produktivnosti. Teslin giga pogon će nedeljno proizvoditi 5.000 do 10.000 automobila nedeljno, što je dva puta više nego što je bila VW-ova proizvodnja u 2020. godini.
Iako su se u medijima već pojavile spekulacije da bi bez posla moglo ostati 30.000 radnika, glasnogovornik VW Grupe takve navode je nazvao apsurdnim i bez ikakvih osnova, što je potvrdio i drugi visokorangirani član uprave Donje Saksonije, koja je drugi najveći deoničar Volkswagen Grupe.
U Wolfsburgu se za sada ne proizvode električni automobili, ali prema planu počeće 2026. godine električnom limuzinom koja za sada ima kodni naziv „Projekat Trinity“. Sa druge strane, činjenica je da električni automobili imaju znatno manje delova od svojih pandana sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a razlika se većinom i odnosi na brojne delove koji čine jedan SUS motor. Prema nezavisnim procenama, samo u Nemačkoj je ugroženo oko 100.000 radnih mesta do 2025. upravo zbog tranzicije na vozila sa elektro pogonom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mariači sviraju za Bottasa nakon kvalifikacija Formule 1 u Meksiku

Na stazi na kojoj motori imaju 25% manje kiseonika nego inače zbog velike nadmorske ...

Bloodhound projekat na putu spasenja

Iako je nedavno saopšteno da je projekat pokušaja obaranja brzinskog rekorda zauvek ugašen, pojavile ...

Ford izaziva prednjim delom novog Mustanga Shelby GT500

Nakon više meseci čekanja, Ford je objavio teaser sliku prednjeg dela novog Mustanga Shelby ...

Član porodice Piech osnovao auto brend, planira sportski EV

Švajcarska firma Piech će na predstojećem salonu u Ženevi predstaviti Mark Zero koncept sportskog ...

Nissan Qashqai – sa dva nova turbo srca

U automobilizmu vreme jako brzo prolazi, a svežinu modela teško je zadržati pred naletom ...

Land Rover Defender dobio V8 verziju sa 525 KS

Land Rover je predstavio dugo očekivani Defender V8 koji za modelnu godinu 2022 stiže ...