fbpx

„Osamnaestice“ spremne za nove bolide Formule 1

Nakon prevezenih 4267 krugova i preko 20.000 kilometara Pirelli je završio razvoj famoznih „Osamnaestica“ za Formulu 1

Poslednji testovima koje je u modifikovanom bolidu Alpine obavio Daniil Kvyat, test vozač tima, Pirelli je zvanično završio razvojni i test program novih pneumatika od 18“ koji će se od sledeće sezone koristiti u Formuli 1. Nakon nekoliko decenija korišćenja točkova od 13“ i pneumatika relativno visokog profila, Formula 1 se seli na veći „broj cipela“, uporedo sa potpuno novom konstrukcijom bolida, koja bi trebala doprineti boljem i bližem trkanju.
Pirelli kaže da je razvoj točkova od 18“ bio gigantski, a to potvrđuju i brojke. U modifikovanim bolidima vozači Formule 1 prešli su ukupno 4267 krugova tokom 28 test dana. Isprobano je 30 verzija pneumatika, i potrošeno ukupno 392 seta, koji su prešli oko 20.000 kilometara.

Pirellijev šef za Formulu 1 Mario Isola kaže da je poslednji testom na vlažnoj stazi Paul Ricard zaokružen kompletan razvojni program F1 pneumatika od 18 inča, i dodaje da je ceo proces usporila i odložila Covid-19 pandemija, zbog čega se razvoj morao više okrenuti virtuelnim simulacijama. Sa druge strane, jedini dobavljač pneumatika u F1 dobio je dodatnih godinu dana za razvoj, obzirom da je odloženo uvođenje nove konstrukcije bolida Formule 1.  Isola kaže da je proces razvoja nove dimenzije započeo razvojem profila, po tom konstrukcije, da bi se u poslednjoj fazi razvijale smeše. Vozači Formule 1 će od sledeće godine na raspolaganju imati pet različitih tvrdoća, koje će biti homologovane. U razvoju su učestvovali aktivni takmičari i zvanični timski vozači, mada su u testovima korišćeni modifikovani bolidi kako bi se ma njih mogli postaviti već točkovi i drugačiji pneumatici od još uvek aktuelnih od 13“.
Cela ideja da Formula 1 pređe na veće točkove zapravo je posledica činjenice da se točkovi od 13“ u auto industriji više nigde ne koriste, a Pirelli, kao i svi ostali potencijalni dobavljači pneumatika za Formulu 1 žele barem indirektnu marketinšku vezu između trka i serijskih pneumatika za putničke automobile. Sa svoje strane, konstruktori bolida Formule 1 nisu bili presrećni prelaskom na 18“, uz argument da su sa točkovima i pneumaticima od 13“ imali idealno rešenje pneumatika koje je dobrim delom preuzimao na sebe ulogu ogibljenja. Sa novim niskoprofilnim gumama kompletna postavka ogibljenja se menja, a amortizeri i opruge će morati mnogo više da rade.
Vozači će imati još jednu priliku da probaju definitivne pneumatike od 18“ na postsezonskom testu u Abu Dabiju, mada će svi morati da čekaju do prvih predsezonskih testova da po prvi put stvarno probaju nove pneumatike na novim bolidima

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Seat Ateca osvežena i dobila novi motor

Iako je malo vidljivo Seat Ateca je osvežena, a najveća novina se nalazi u ...

Zvuk Lamborghini Revuelta V12 na ploči

Zvuk Lamborghini Revuelta V12 na ploči i to nije sve što če obradovati ljubitelje ...

Hyundai Motor grupa navodno namerava da preuzme FCA

Prema izveštaju Asia Times-a, CEO Hyundai grupe, Chung Mong-Koo, pažljivo prati akcije FCA na ...

Prelazak na EV (pre)opterećuje automobilsku industriju

Šef Stellantisa Carlos Tavares otvoreno govori o opterećenju na kupec i proizvođače donosi prelazak ...