fbpx

Dobra vest – Volkswagen ne odustaje od TDI motora

Volkswagen ne odustaje od dizel motora – TDI sada može koristiti parafinsko grivo u novoj generaciji četvorocilindraša

Volkswagen je službeno saopštio da je poslednjoj generaciji četvorocilindarskih dizel motora odobreno korišćenje parafinskih goriva, odnosno nove generacije dizel goriva koje sadrže bio komponente. Prema saopštenju VW-a, ovo odobrenje bi trebalo doprineti značajnom sniženju emisije CO2, odnosno od 70 do čak 95% u odnosu na dosadašnju emisiju sa konvencionalnim dizel gorivom.
Iako se ova informacija prvenstveno odnosi na flotna vozila, Volkswagen je pojasnio da svi VW modeli proizvedeni od juna 2021. godine, a u koje su ugrađeni četvorocilindarski TDI motori imaju odobrenje da koriste parafinska goriva koja su u skladu sa EU standardom EN 15940. Na spisku modela koji mogu da koriste EN 15940 su VW Tuguan TDI, i Golf 8 GTD.
„Korišćenjem goriva koja su ekološki prihvatljivija za okolinu omogućićemo da svi korisnici u Evropi značajno redukuju emisiju, čim se na lokalnim pumpama pojavi propisano EN 15940 gorivo. Maksmalnu redukciju u emisiji CO2 postići će korisnici koji u svojim flotama imaju kombinaciju vozila sa dezel i elektromotorima“ poručuju iz Volkswagena.
Parafinska goriva proizvode se iz prirodnih otpada, kao što je hidro tretirno biljno ulje (HVO). Biogoriva kao što je HVO već su dostupna ba pumpama, a njihov udeo u prodaji u Evropi trebao bi u narednih 10 godina porasti 20 do 30%. Primeri parafinskih goriva koja se već prodaju su HVO. C.A.R.E. Diesel i NEXBTL. Pored njih postoji još nekoliko vrsta alternativa čistom dizelu, kojem su dodate parafinske komponente. I ova goriva ispunjavaju EN590 standard, a primeri su Dizel R33, V-Power Diesel, OMV Max Motion i Aral Ultimative Diesel. Svi tipovi dizel motora, pa i starijih konstrukcija mogu koristiti poslednje navedeno gorivo.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Honda logo se vraća na Red Bull bolide Formule 1

Honda logo, trenutno sveden na malo HRC, vraća se na bolide timova Red Bull ...

Dacia Logan MCV postaje električna Lada

Stara Dacia Logan MCV pretvara se u e-Largus, prvu potpuno električnu Ladu a razvoj ...

Predstavljen Ford Mustang Mach-E

Iako nosi ime slavnog i mišićavog kupea, Ford Mustang Mach-E nije kupe, i cilja ...

Formula 1 – Verstappenu pol pozicija za sprint u Austriji

Formula 1 – Verstappenu pol pozicija za sprint u Austriji, McLareni ponovo brzi, Leclerc ...

Predstavljen najaerodinamičniji Ferrari ikada – Daytona SP3

Ferrari je predstavio Daytona SP3 – svoj najaerodinamičniji model ikada koji podseća na istorijski ...

Koncept Mini E – najava serijskog modela za 2019.

Nije tajna da će se i Mini elektrifikovati serijskim modelom. Do 2019. za kada ...