fbpx

Honda logo se vraća na Red Bull bolide Formule 1

Honda logo, trenutno sveden na malo HRC, vraća se na bolide timova Red Bull i Alpha Tauri od trke u Japanu

Foto: Clive Rose/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202207220762 // Usage for editorial use only //

Honda logo se vraća na bolide Formule 1. Za trku u japanu predstojećeg vikenda, na bolidma Red Bull i Alpha Tauri vratiće se natpis Honda umesto diskretnog i od početka sezone 2022. prisutnog HRC. Potpuno je razumljiv ovakav potez za povratak Formule 1 u Japan nakon pauze izazvane Covid-19 pandemijom iako se japanski automobilski gigant na kraju prošle sezone zvanično povukao iz sporta. Nije nikakva tajna da je Red Bull u međuvremenu napravo svoje Red Bull Powertrains odeljenje, ali nije tajna ni da se pogonske grupe za Red Bull i Alpha Tauri bolide proizvode u Sakuri u Japanu, i da ih proizvodi Honda.
Isto tako, u međuvremenu Red Bull je pregovarao sa Porscheom, a novo partnerstvo viđeno je kao gotova stvar, sve dok obe kompanije nisu saopštile da su svi pregovori prekinuti bez postignutog dogovora. Sa druge strane, priznala to ili ne, Hondi su se “osladili” koji su se nastavili nakon prošlogodišnjeg osvajanje titule Maxa Verstappena, i počele su spekulacije da Honda planira povratak u Formulu 1 od 2026. godine, kada budu uvedene nove pogonske jedinice. Šta će od planova Honde biti do kraja tek ćemo saznati, ali Red Bull potvrđuje da razgovori i pregovori između dve kompanije postoje.

Foto: Peter Fox/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202208260361 // Usage for editorial use only //

Pre toga, trka u Japanu mogla bi krunisati Verstappena kao novog starog šampona Formule 1, ali i tim Red Bull kao šampiona u konkurenciji konstruktora, što je prilika za Hondu koja se ne propušta. Za trku u Japanu i trke do kraja sezone natpis Honda vratiće se na sva četri bolida. Za 27. novembar zakazan je “HRC Thanks Day” kojem će pored Verstappena prisustvovati i Sergio Perez drugi vozač Red Bulla i Pierre Gasley i Yuki Tsunoda vozači Alpha Taurija. Pored toga, Sergio Perez postaje ambasador Honda Racing School (HRS), i već u novembru će početi da radi sa polaznicima.
Možda iz ovih vesti ne treba čitati previše, a možda i treba. Deluje da će se Honda vratiti, tačnije, ostati u Formuli 1, što deluje kao ambicija brojnih zaposlenih koji su radili na projektu Formule 1. Od 2026. bolide Formule 1 pokretaće pogonske grupe u kojima će električni deo imati veću i važniju ulogu a koristiće se goriva iz obnovljivih izvora, što se uklapa u strategiju karbonske neutralnosti koja je plan i cilj Honde, da do 2050. bude potpuno neutralna.
Pored potvrde da Red Bull pregovara sa Hondom, Dr Helmut Marko je rečima definisao ono što se ispostavilo presudno u neuspelim pregovorima sa Porscheom – “Svaki budući partner pa i obnovljeno partnerstvo sa Hondom mora poštovati Red Bullov DNK i dozvoliti slobodu i nezavisnost”. Da li će prvi korak nove stare saradnje biti napravljen 9. oktobra na stazi Suzuka povratkom natpisa Honda na bolidima?

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Tim Alpine se preselio u Hiper klasu za Leman

Tim Alpine dobro znamo iz takmičenja izdržljivosti u LMP2 klasi, a sada se prebacio ...

Svaki Volvo dobija limiter brzine na 180 km/h

Svaki novi Volvo koji siđe sa proizvodne trake imaće limitiranu maksimalnu brzinu na 180 ...

Continental s poliesterom od recikliranih PET boca u prodaji

Pneumatici Continental s poliesterom dobijenim od recikliranih PET boca od sada dostupni širom Evrope ...

SLC umesto SLK – zabava je ista

Krajem prošle godine Mercedes je najavio da nakon 20 godina na tržištu i 670.000 ...

Rimac radi na novim baterijama

Rimac radi na novoj tehnologiju baterija koje bi trebale biti veće kapacitetom, ali imati ...

Novi vetrovi u VW Gupi

Volkswagen grupa planira da uvede veću diferencijaciju među svojim markama VW, Seat i Škoda ...