Aston Martn se sa stilom oprašta od modela sa V12 motorom uz najnoviji, najsnažniji i poslednji V12 Vantage
Aston Martin je svoju kampanju za novi V12 Vantage brilijantno definisao sa “Ne treba otići u tišini”. Pod odlaskom podrazumeva oproštaj od V12 motora, a pod bukom na koju poziva misli na finalnu evoluciju svog V12 motora.
Upravo predstavljeni V12 Vantage poslednji je Aston Martin sa V12 motorom, i za oproštaj “navijen” je do maksimuma. Dvanaestocilindraš zapremine 5.2 litre uz pomoć dva turbo kompresora dostiže 690 KS pri 6.500 o/min, i 753 Nm maksimalnog obrtnog momenta već od 1.800 o/min. U rezultanti, odnos snage i mase vozila unapredio je čitavih 20% u odnosu na Vantage sa V8 pogonom. Aston Martinov superautomobil prošao je kroz rigoroznu dijetu, u okviru koje je dobio dobar deo karoserije od ugljeničnih vlakana.
Prednji i zadnji odbojnik, prednji blatobrani, poklopac motora prtljažnika, pa čak i pragovi vozila su od kompozita sa karbonskim vlaknima. Iako sa 1.795 kilograma Aston Martin V12 Vantage nije “pero lake” kategorije, uz moćni motor ima čitavoh 385KS po toni mase vozila. Snaga se do zadnjih točkova i diferencijala sa mehaničkim zatvaračem isporučuje preko osmostepenog ZF automatskog menjača, koji je posebno dorađen za ovaj model.
Da je dijeta bila drakonska potvrđuje i podatak da je dobio specijalan lagani akumulator izduvni sistem od nerđajućeg čelika, koji je 7.2 kilograma lakši od standardnog izduvnog sistema. Očekivano, izduvni sistem je projektovan tako da za najsnažniji ikada Aston Martin V12 Vantage obezbedi i spektakularnu i agresivnu zvučnu kulisu. Za olakšavanje se brinu i ogromni kabon-keramički kočioni diskovi prečnika 420 mm napred i 360 mm pozadi koji su standardni, a koji su kazaljku na vagi unazad pomerili za dodatnih 23 kilograma.
Pored činjenice da ima Michelin Pilot 4S pneumatike navučene na točkove od 21”, novi Aston Martin V12 Vantage ima proširene blatobrane ua četiri centimetra, kako bi mogli prihvati proširen trag točkova.
Aston Martin navodi i da su promene na karoseriji doprinele i aerodinamici automobila koji pri maksimalnoj brzini od 322 km/h stvara 205 kilograma više “downforcea” od standardne Vantage karoserije.
I donji postroj za poslednji Vantage sa V12 motorom je dorađen. Ima novo adaptivno ogibljenje, drugačije poprečne stabilizatore, i sklopove i veze nosača lezaja i oslanjanja. Prema podatku proizvođača, prednje opruge su 50%, a zadnje 40% tvrđe od V8 modela. Zanimljiv je i bogat izbor dodatne opreme koji se puža od specijalnih kofera, pa sve do punjača za akumulator, obzirom da se ovakvi modeli retko voze, a vlasnik naiđe na situaciju da u akumulatoru nema struje. A kada već pominjemo vlasnike, neće ih biti mnogo, samo 333, koliko Aston Martin V12 Vantagea će biti proizvedeno. Uzgred, vlasnici su poznati, već je rasprodata cela planirana proizvodnja, a isporuke počinju u drugoj polovini 2022. godine.
Show Comments