Prva trka Formule 1 sa potpuno novim bolidima, nije samo donela Leclerca u Ferrariju kao pobednika i agoniju Red Bulla, nego i otkrila još što šta
Formula 1 sa novim bolidima nam je vratila ono što odavno nismo imali u F1 trkama – trkanje. A prva trka u Bahreinu nam je i otkrila stvari koje smo nazirali ili nagađali.
Ferrari je napravio i dobar bolid i dobar motor. Leclerc je poveo od starta i došao do pobede. A trkao se, čisto i pošteno sa braniocem titule Maxom Verstappenom u Red Bullu. Pokazalo se i da bolidi mogu da se voze “na blizu”, ali i da DRS donosi mnogo veću razliku u brzini nego do sada, što su nam demonstrirali Leclerc i Verstappen dva puta tokom trke. A biće i zanimljivih taktika sa pneumaticima, koji traže drugačiji i nježniji pristup po izlasku na stazu tokom trke. Pomoglo je i vozilo bezbednosti, zbog požara na Alpha Tauri bolidu Pierrea Gasleya, 11 krugova pre kraja koje je donelo dodatna uzbuđenja, obzirom da se ceo karavan “zgusnuo”, ali je Leclerc odlično izveo restart.
Za sada, a verovatno će slično ostati i na narednoj trci koja se vozi već za sedam dana, najbrži bolidi su Ferrari i Red Bull. Mercedes je, za sada iza. Deluje i da ima problema sa potrošnjom pneumatika, obzirom da nije funkcionisao ni sa jednom tvrdoćom.
Ali Red Bull je izgubio sve tri kruga pre kraja, kada je Verstappenu otkazao pogon. Da stvar bude gora po Red Bull, iako je delovalo da će Prez spasiti stvar, i završiti na podijumu, okrenuo se na stazi, ugasio mu se bolid i time završio trku, a Hamiltonu perpustio mesto na podijumu.
Mercedes je nakon bledog izdanja ipak došao do solidnog rezultata zahvaljujući odustajanjima Red Bulla – Hamilton treći, a Russel u svojoj prvoj trci kao zvanični vozač tima Mercedes-AMG, četvrti.
Šta više, i Haas je očigledno dobro uložio vreme i resurse koje je “uštedeo” ne razvijajući bolid tokom 2021. godine. Kevin Magnussen je završo na fantastičnom petom mestu.
Ferrari je možda, a možda i nije, iznenadio sam sebe. Davnih dana je zaboravio kako izgleda dvostruki podijum. Ali uz drugo mesto Carlosa Sainza, zasluženo će da slavi. Španac se boro i branio od Sergija Pereza tokom cele trke, isto kao i timovi pri zameni pneumatika. Ovaj put Ferrari je sve uradio kako treba, a Red Bull od gotovog naparvio veresiju. A junak dana može biti i Guanyu Zhou, vozač Alfa Romeo, koji je u prvoj trci u životu osvojio poen 10. mestom. I Valtteri Bottas može da bude zadovoljan svijim debijem u Alfi, sa šestim mestom na kraju. Pa i Mick Schumacher je došao u Haasu do najboljg plasmana u karijeri – 12. mesta. Ali, i da ne pomislimo da je ovo ono što će Formula 1 doneti kroz celu sezonu. Ne, ovo je tek početaka, a promena će biti jako mnogo.
Sledeća trka Formule 1 je 27. marta na superbrzoj uličnoj stazi u Džedi.
Poz |
Br. |
Vozač |
Tim |
Poena |
---|---|---|---|---|
1 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 26 |
2 | 55 | Carlos Sainz | Ferrari | 18 |
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 15 |
4 | 63 | George Russell | Mercedes | 12 |
5 | 20 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 10 |
6 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo Ferrari | 8 |
7 | 31 | Esteban Ocon | Alpine Renault | 6 |
8 | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri RBPT | 4 |
9 | 14 | Fernando Alonso | Alpine Renault | 2 |
10 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo Ferrari | 1 |
11 | 47 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | 0 |
12 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Mercedes | 0 |
13 | 23 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 0 |
14 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 0 |
15 | 4 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 0 |
16 | 6 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 0 |
17 | 27 | Nico Hulkenberg | Aston Martin Aramco Mercedes | 0 |
18 | 11 | Sergio Perez | Red Bull Racing RBPT | 0 |
19 | 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing RBPT | 0 |
NC | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri RBPT | 0 |
Show Comments