fbpx

Range Rover Sport predstavljen je u novoj, trećoj generaciji, sa novim motorima i na novoj platformi

Range Rover predstavljen je prošle godine u oktobru mesecu, a sedam meseci kasnije čast premijere dobio je Range Rover Sport. Iako još uvek aktuelni Range Rover Sport deluje vrlo sveže i bez tragova godna na seb, JLR je odlučio da je vreme za zamenu. Kao i kod luksuznije verzije dizajn novog Range Rover Sporta išao je putem evolucije, a ne revolucije. Prepoznatljivost je nedvosmisleno ostala, čak i ako je iko bio u zabludi da će novi, Range Rover Sport treće generacije izgledati potpuno drugačije.
Međutim, ako dizajn karoserije možda vizuelno i nije spektakularno nov, jeste platforma. Novi Range Rover Sport nalazi sena MLA Flex platformi, koja je značajno unapredila torzionu rigidnost vozila. Pored toga, međuosovinski razmak je povećan za 75 mm, a samim tim i ponuda prostora u kabini. Treća generacija Range Rover Sporta obiluje tehnološkim novinama i unapređenjima, od upravljanja na svim točkovima, adaptivnog vazdušnog ogibljenja i sistema nezavisne raspodele obrtnog momenta među točkovima, pa sve do plug-in hibridne pogonske grupe, dok će se uskoro priključiti i verzija sa čistim elektro pogonom, a u pripremi je već i najsnažnije SVR izdanje.
Od motorizacije, Range Rover Sport će do kupaca stići sa najsnažnijim V8 4.4 twin turbo agregatom sa 530 KS, dobro poznatim obzirom da ga potpisuje BMW, i ugrađuje u svoje M Performance verzije X5, X6 i X7 sa M50i oznakama. Međutim, tu je tek početak.
Potpuno nova plug-in hibridna jedinica kombinuje redni Ingenium šestocilindraš, elektromotor od 145 KS i bateriju od čak 38.2 kWh. Rezultat je ukupan pogon od 510KS, ubrzanje do 100 km/h za 5.4 sekunde i moguća vožnja samo na struju do čak 120 kilometara. Motorsku ponudu upotpunjuju P400 (400 KS) benzinac i D300 i D350 (300 i 350 KS) verizije sa dizel motorima, a očekuje se da će SVR verzija ići do 630 KS.
Za enterijer proizvođač tvrdi da je još tiši od prethodnika, uz pomoć sistema koji zvukom iz zvučnika, kojih inače moće da bude do 29, superponira buku motora, šuma vetra i kotrljanja točkova. Za razliku od luksuznog Range Rovera, Range Rover Sport je više orijentisan ka vozaču i dinamičnoj vožnji, i zbog toga se, između ostalog, sedi 20 mm niže.
Centralni višenamenski ekran je dijagonale 13.1” i koristi JLR Pivi Pro infotainment platformu, a ni vozač ne oskudeva u površini na koju stižu informacije. Instrument tabla je ekrani dijagonale od 13.7”.
Prve isporuke u salone novog Range Rover Sporta očekuju se u septembru ove godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Od lego modela do hibridne inovacije za Renault E-TECH

Razviti pristupačan i istovremeno jednostavan hibridni pogon za Mégane i Clio bio je pravi ...

VW Tiguan bi mogao da okrene novi list 2022.

VW Tiguan bi se u svojoj novoj generaciji trebao pojaviti 2022. uz, moguće, radikalne ...

Koenigsegg objavio skicu naslednika Agere RS

Sve dobre stvari moraju da se završe. Koenigsegg Agera postaje super automobil za knjige ...

Čak ni ova replika Mercedes 300 SL Gullwinga nije pristupačna

Mercedes-Benz 300 SL je ikona nemačkog brenda, a primerci u izvanrednom stanju donose preko ...

Priprema vozila za leto i sezonu godišnjih odmora

Kao vozač sa dugogodišnjim iskustvom, naučio sam, nekad i težim putem, da dugo putovanje ...

Redizajnirana Škoda Fabia u Srbiji tokom septembra

Redizajnirana Škoda Fabia stiže u Srbiju za nekoliko dana Kompanija AutoČačak očekuje dolazak redizajnirane ...