fbpx

Emilia 4, automobil koji morate da vidite na Sajmu automobila

Kad god na sajma automobila čujete da je prisutan i naš industrijski dizajner prof. dr Marko Luković poslastica na četiri točka je u pitanju

Kad god na sajma automobila čujete da je prisutan i naš višestruko nagrađivani industrijski dizajner prof. dr Marko Luković jasno je da je neka poslastica na četiri točka u pitanju. U pamćenju je još 2001. i neverovatan dizajn „Pežoa“ našeg Marka, tada pobednika na međunarodnom konkursu francuske marke.
I sada, zahvaljujući naporima organizatora Beogradskog sajma Zorana Lupšića i njegovog tima, izuzetna prilika je tu – čuveni, svetski poznati projekat našeg dr Marka Lukovića, solarni automobil. Šampionski. Proslavljeni pobednički italijanski trkački solarni automobil Emilia 4 je premijerno predstavljen srpskoj publici na Salona automobila u Beogradu (Eco BG Car Show 2022). Priliku da ga prvi vide imali su na Press danu novinari (sreda 11. maj), a do petka 13. maja (10-15 h) u Hali 1 – Beogradskog sajma, na izložbenom štandu Fakulteta primenjenih umetnosti iz Beograda i svi posetioci ove prestižne manifestacije.
Automobil je dizajnirao naš višestruko nagrađivani industrijski dizajner prof. dr Marko Luković (1977). Na istom štandu, od 12. do 15. maja, biće uporedo izloženi i plakati sa dizajnerskim futurističkim rešenjima najrazličitijh tipova vozila – radovi studenata Odseka za industrijski dizajn Fakulteta primenjenih umetnosti, kojima predaje prof. Marko Luković.
Emilia 4 – četvrti po redu solarni automobil nacionalnog italijanskog takmičarskog tima Onda Solare Solarni automobil Emilia 4 pripada kategoriji „kruzer“ i namenjen je velikim kontinentalnim trkama solarnih automobila, na trasama dužine od 3.000 kilometara, kakve se održavaju u Australiji, Severnoj i
Južnoj Americi, Africi i Evropi. Takve solarne automobile u stanju su da projektuju i izrade samo izuzetno
osposobljeni stručni timovi najrenomiranijih univerziteta i najvećih automobilskih kompanija u svetu.
Tako je i solarni automobil Emilia 4 nastao pod okriljem Univerziteta u Bolonji, u pokrajini EmilijaRomanja, koja predstavlja centar proizvodnje svetski poznatih modela super-sportskih automobila kao što su Ferrari, Lamborghini, Maserati, Pagani i trkačkih motocikala Ducati – priča nam u dahu profesor dr Marko Luković.
Celokupan proces dizajniranja,projektovanja i proizvodnje solarnog automobila automobila Emilia 4 organizovao je i realizovao višečlani multidisciplinarni stručni tim Onda Solare („Sunčev talas“) iz Bolonje, koji je ujedno i italijanski nacionalni takmičarski tim na trkama solarnih automobila.
Italijanska premijera ovog unikatnog i originalnog automobila, koji se pokreće sunčevom energijom konvertovanjem u električnu, bila je u junu 2018. godine u Ferarijevom muzeju automobila u Maranelu.
Već u julu iste godine takmičarski tim Onda Solare učestvovao je sa automobilom Emilia 4 na
kontinentalnoj trci American Solar Challenge u Sjedinjenim Američkim Državama, gde je pobedio usvojoj kategotiji, a dodatno su mu dodeljene i dve specijalne nagrade za konstrukciju i elektroniku. Aerodinamični dizajn – glavno obeležje solarnih automobila
Prof. Marko Luković je bio zadužen za kreiranje celokupnog dizajna ovog specifičnog automobila, uz primenu optimalnih prinicipa aerodinamike i uvažavanje propisanih takmičarskih zahteva. On je tokom svog šestomesečnig boravka na Univerzitetu u Bolonji, na Departmanu za industrijsko inženjerstvo, neposredno sarađivao sa brojnim članovima tima Onda Solare iz raznih struka (mašinski inženjeri, konstruktori, aerodinamičari, elektroinženjeri, menadžeri projekta), kao i sa predstavnicima italijanskih proizvodnih firmi koje su učestvovale u izradi ovog automobila.
-Dizajn eksterijera solarnog automobila Emilia 4 inspirisan je oblikom izdužene kapi vode, koji je naučno potvrđen kao najaerodinamičniji oblik u prirodi. Traganjem za optimalnim dizajnerskim rešenjem, uz primenu komjuterskih CFD simulacija, postignut je neverovatno mali koeficijent otpora vazduha od svega Cd 0,20. To je omogućilo lako i efikasno kretanje automobila izrađenog od veoma lakih materijala:
– samonoseća karoserija je napravljena od lakih kompozitnih materijala – karbonskih (ugljeničnih) vlakana, dok su
– unutrašnji konstrukcioni elementi napravljeni od legura lakih metala –titanijuma, nomexa i aluminijuma.
Na taj način automobil ima izrazito malu ukupnu masu od svega 350 kg (računajući i set baterija),
dugačak je 4 m, širok 1,8 m, a visok 1,2 m.- objašnjava nam profesor Luković.
U skladu sa pravilima svoje kategorije („kruzer“), ima posadu od četiri putnika. Napaja se solarnom energijom preko solarnih ćelija koje su, u vidu panela, postavljene na krovu automobila, a konverzijom se ova energija skladišti u masivnim električnim baterijama u podnom delu automobila.
-Sa samo jednim punjenjem električnih baterija automobil može preći razdaljinu od 700 km brzinom do 100 km/h, uz izuzetno malu potrošnju od svega 27 w/h. Automobil pokreću četiri elektromotora koji su postavljeni u točkove, ukupne jačine 16 Kw. – rekao nam je profesor dr Marko Luković.
Model koji je biti izložen na Salonu automobila u Beogradu predstavlja unekoliko modifikovanu, skraćenu verziju (u „repnom delu“) ovog solarnog automobila, pod nazivom Emilia 4 ST (Short Tail). To je prvi italijanski homologacijski odobren solarni automobil: poseduje zvanične registarske tablice i kao takav može se slobodno voziti po ulicama i putevima širom sveta, u redovnom drumskom saobraćaju.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Uručena priznanja za Automobil godine 2018.

Danas su na štandu Asocijacije automobilskih novinara Srbije uručena priznanja za automobile godine prema ...

Honda logo se vraća na Red Bull bolide Formule 1

Honda logo, trenutno sveden na malo HRC, vraća se na bolide timova Red Bull ...

Renault prikazao enterijer novog Clia

Tajni je sve manje, od toga da u Ženevu stiže novi Renault Clio, pa ...

Bizaran epilog “trke” Formule 1 u Belgiji

Zbog loših vremenskih uslova, trka Formule 1 za Veliku nagradu Belgije nije ni vožena ...

Formula 1 – Williams se razilazi sa Mercedesom?

Formula 1 – Williams F1 tim uz novog šefa James Vowlesa pod lupu stavlja ...