fbpx

Red Bull postaje proizvođač automobila?

Red Bull je objavio tizer hiperautomobila RB17 sa hibridnim V8 pogonom i ogromnom snagom i adekvatnom cenom

Red Bull pored energetskih napitaka postaje i proizvođač automobila? Ipak, prema upravo objavljenom tizeru, koji ne pokazuje gotovo ništa, ispostavlja se da Red Bull Advanced Technologies postaje novo ime među proizvođačima hiper ekskluzivnih i hiper skupih automobila.
Najava kaže da će prvi Red Bull automobil jednostavno zvati RB17 i (donekle) konkurisati automobilu u čijem razvoju je Red Bull već učestvovao, a zove se Aston Martin Valkyrie, a na spisak potencijalnih konkurenata RB17 može se staviti i Mercedes-AMG One. Verovatno ne treba podsećati da je u razvoju Valkyrie vrlo aktivno tehnički direktor Red Bull Formula 1 tima, Adrian Newey, a isto tako ne treba podsećati da i Valkyrie i Mercedes-AMG One kasne godinama i tek sada si konačno lagano krenuli ka svojim kupcima.
Nije iznenađenje informacija da će Newey biti šef projekta i RB 17. Iako tizeri apsolutno ništa ne pokazuju ili otkrivaju, Red Bull je ipak dodao malo podataka tek da zagolica maštu, kako bi unapred prodao kompletnu planiranu proizvodnju od samo 50 komada RB17.
Red Bull RB17 će imati V8 hibridni pogon i kako fabrika navodi, najnapredniju aerodinamiku baziranu na „ground“ efektu, koja se može naći u serijskom automobilu.
Oznaka RB17 je praktično preuzeta iz Formule 1, zahvaljujući činjenici da se Red Bull RB16 takmičio u F1 sezoni 2020. a da je u sezoni 2021. Max Verstappen titulu osvojio u bolidu pod oznakom RB16B, dok ovogodišnji bolid ima oznaku RB18
Prema saopštenom planu, proizvodnja Red Bull RB17 treba da počne 2025. godine i to dinamikom od 15 komada godišnje.
Newy je za Autocar otkrio da je rad na Red Bull RB17 dvosedu počeo zapravo krajem 2020. godine, kao i da je cilj razvoja da ima masu od samo 900 kilograma. Biće nešto duži i sa većim međuosovinskim razmakom od AM Vakyrie, a imaće i nešto veće točkove. Takođe, imaće aktivno ogibljenje i fleksibilne bokove. Razumljivo u sebi će imati i dosta tehničkih i tehnoloških detalja iz Formule 1, kao što je ERS, obzirom da će imati elektrifikovani hibridni pogon koji će imati oko 1.100 KS. Svaki od 50 kupaca koji potpiše ugovor o kupovini, imaće pristup tokom razvoja modela, kao i pristup simulatorima. Pored toga moćiće da ima i treninge na stazi u RB17.
A takve privilegije moraće i da se „hiper“ plate. Najavljena je cena od 5 miliona britanskih funti, odnosno 5.7 miliona evra i to bez lokalnog PDV-a, koji kupac plaća u svojoj zemlji.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sledeća generacija Volvoa XC60 biće električna?

Nova generacija Volvoa XC60 biće električna i imaće koristi od nove generacije baterija čija ...

Ford Mondeo osvežen i pokazan

Ford Mondeo je dobio svoje osveženo izdanje, malo vizuelnih novina, ali dosta unapređene tehnike ...

Rashladna tečnost je važna i zimi i leti

Obično se o rashladnoj tečnosti retko razmišlja, a podjednako je važna i zimi i ...

Volvo automobili s cenama nižim i do 35 odsto!

Do kraja septembra, odnosno dok ih još ima na zalihama, nekoliko prestižnih novih Volvo ...

Sledeći Mercedes-AMG A 45 sa preko 400 KS

Tokom proleća 2019. stići će Mercedes-AMG A 45, a nezvanično, fabrika potvrđuje da će ...

VW pregovara sa ExxonMobilom i Gazpromom o automobilima na CNG

VW ide u pravcu električnih automobila i plug in hibrida, ali traži i alternativno ...