fbpx

Peugeot E-308 ima 400 kilometara autonomije

Peugeot E-308 je predstavljen u skladu sa najavom da će imati potpuno električni model kompaktnog segmenta

Peugeot E-308, koji je upravo predstavljen, zapravo je ispunjenje francuskog proizvođača da će imati potpuno električni model u kompaktnom segmentu. Ipak, Peugeot E-308 nije postavljen na namensku električnu platformu. Obe karoserijske verzije korste istu osnovu kao i pandani sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, pa se zahvaljujući ovoj činjenici E-308 hatchback i Estate ne razlikuju od od sada postojećih modela. U osnovi, spolja jedina vidljiva razlika su novi naplatci koji su za E-308 namenski razvijeni kako bi se smanjili otpori vazduha.
Peugeot E-308 oslanja se na novu generaciju baterija, koja ima 51 kWh upotrebljivog kapaciteta. Radni napon je 400 volti, a baterija ima novu hemijsku kompoziciju sa 80 procenata nikla u sebi, 10 procenata mangana i 10 procenata kobalta. Sa potpuno napunjenom baterijom Peugeot E-308 ima autonomiju od preko 400 kilometara mereno po WLTP ciklusu.
Prednji deo Peugeota E-308 lagano je modifikovan kako bi postao još aerodinamičniji, a na pomenute nove naplatke stavljeni su pneumatici sa niskim otporom kotrljanja. Peugeot je dodao i novi “Brake” mod vožnje sa snažnijim usporenjem i većim procentom rekuperacije električne energije po otpuštanju papučice gasa. Električni sistem i inverter u Peugeotu E-308 podržava punjače do 100 kW, na kojima se za 25 minuta puni od 20 do 80% kapaciteta baterije.
Obe karoserijske verzije E-308 koriste novorazvijeni elektromotor sa 115 kW odnosno 156 KS, i 260 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Za sada, Peugeot ne spominje performanse, osim obećanja da vozač može očekivati trenutni odziv motora na prtisak na papučicu gasa.
Početak prodaje Peugeota E-308 najavljen je za sredinu 2023. godine u dva osnovna paketa opreme – Allure i GT. Za određena tržišta Peugeot će obezbediti online prodaju E-308, pa čak i opciju zamene staro za novo i raznih opcija finansiranja. U slučaju online kupovine, vozilo će bez dodatnih troškova biti isporučeno na adresu kupca.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Povratak u Imolu doneo zanimljivu trku

Nakon 14 godina Formula 1 se vratila na stazu Enzo e Dino Ferrari u ...

“Pametni ključ“ – zgodan ali pamet u glavu

Pametni ključ – zgodan i praktičan, ali high-tech lopovi su pronašli način da bez ...

Lewis Hamilton: “Ne krivite vozače za dosadne F1 trke”

Da li Lewis Hamilton postaje jedan od iskrenijih vozača u Formuli 1? Kada iza ...

Toyotni naučnici upozoravaju

Toyotini naučnici upozoravaju na posledice preranog odbacivanja vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem Toyotini ...

Formula 1 – Piastriju pobeda na Hungaroringu

Formula 1 – Piastriju pobeda na Hungaroringu u trci za Veliku nagradu Mađarske, koja ...

Kupe automobili umiru zato što nema para za razvoj

Kupe automobili gotovo su izumrli, a kako stoje stvari, neće uskoro ni oživeti zbog ...