fbpx

Novi Nissan X-Trail stiže na novoj platformi

Novi Nissan X-Trail uskoro stiže na novoj CMF-C platformi i sa novim e-Power pogonskim sistemom na svim točkovima

Novi Nissan X-Trail, kao i aktuelni Nissan Qashqai u Nissanovoj evropskoj liniji, postavljen je na CMF-C platformi Alijanse. U konstrukciji karoserije korišćeno je mnogo više lakih materijala nego do sada, kao i napredne tehnike presovanja i zavarivanja za povećanje čvrstine, ali i smanjenje težine. Po prvi put, vrata prtljažnika na X-Trailu sada su napravljena od kompozitnog materijala. Prednja i zadnja vrata, prednji blatobrani i poklopac motora, sada su izrađeni od aluminijuma. Ovakva kombinacija materijala donosi manju masu vozila, veću čvrstinu i krutost, a samim tim i udobnost vožnje i preciznost upravljanja karakterističnu za viši segment, ali i izuzetnu sigurnost u slučaju nesreće. Ništa manje bitna je i smanjena potrošnja goriva.
Novi dizajn sistema oslanjanja i upravljanja
Potpuno novi X-Trail će i dalje nastaviti da pruža zadovoljavajuće iskustvo vožnje – u skladu sa svojom reputacijom sofisticiranog i svestranog automobila, prijatnog za vožnju krivudavim putevima. Uz novu CMF-C platformu, novi X-Trail ima unapređene MacPherson prednje opružne noge, dok je pozadi multilink osovina. Upravljački sistem sa elektroservo pojačanjem je unapređen, ima precizniji i direktniji odziv, i vozaču donosi bolji osećaj u pravolinijskoj vožnji.
e-POWER
Novi X-Trail će biti drugi model u Nissanovoj evropskoj ponudi opremljen inovativnim e‑POWER pogonskim sistemom marke. Ekskluzivan za Nissan, e-POWER sistem predstavlja jedinstven pristup elektrifikaciji nudeći iskustvo električne vožnje bez potrebe za punjenjem baterije.
Prvi put je uveden u Japanu 2017. na modelu Note koji je postao najprodavaniji automobil, a kupcima se svidela njegova kombinacija glatkih performansi bez napora.
Novi X-Trailov sistem e-POWER se sastoji od baterije velike izlazne snage i pogonskog sklopa integrisanog sa benzinskim motorom sa varijabilnim stepenom kompresije, generatorom struje, inverterom i prednjim pogonskim elektromotorom snage 150 kW (204 KS). Ovaj jedinstven pogonski sklop znači da snaga za točkove dolazi samo od elektromotora, što rezultira trenutnim, linearnim ubrzanjem, karakterističnim za elektromotor.
Da bi odgovorio tipičnim zahtevima evropskih kupaca u njihovoj svakodnevnoj vožnji, e-POWER instalacija je značajno unapređena za novi X-Trail. Primena u japanskoj verziji modela Note, imala je 1.2 benzinski motor koji puni bateriju, sa ukupnom izlaznom snagom od 106 KS. Za evropsko tržište e-POWER je dobio 1.5-litarski turbo benzinski motor varijabilnog stepena kompresije uz koji pogonsk sistem ima snagu od 150 kW (204 KS).
Jedinstvena karakteristika sistema e-POWER je što se benzinski motor koristi isključivo za generisanje električne energije, dok se točkovi pokreću u potpunosti elektromotorom. To znači da motor uvek može da radi u optimalnom i ekonomičnom režimu obrtaja što dovodi do velike efikasnosti u potrošnji goriva u gradskoj vožnji.
Zahvaljujući potpuno električnom pogonu, nema kašnjenja u odzivu na pritisan na papučicu gasa kao kod turbo motora sa unutrašnjim sagorevanjem ili tradicionalnog hibrida. Trenutni odziv pruža uzbudljiv osećaj visokog obrtnog momenta na raspolaganju i ubedljivo ubrzanje kako bi preticanje ili uključivanje na autoput bili lakši i sa više samopouzdanja.
Sastavni deo dizajna e-POWER instalacije je sistem “linear tune” koji upravlja radom benzinskog motora, obezbeđujući da se on okreće odgovarajućom brzinom u odnosu na brzinu na putu, izbegavajući efekat “podizanja broja obrtaja” tradicionalnih hibrida pri snažnom ubrzanju. Sekundarna prednost je uglađenost koju donosi, obezbeđujući da motor radi samo potrebnom broju obrtaja, a koji je obično nizak u gradskoj vožnji.
Pored ovih prednosti, pogonski sistem e-POWER garantuje tihu vožnju, na primer pri 40 km/h zvuk u automobilu je niži za 8 db u poređenju sa konkurentima.
e-4ORCE
Novi X-Trail za evropsko tržište će biti predstavljen tehnologijom e-4ORCE, novim pogonom na sve točkove koji je prilagođen isključivo za elektrifikovane modele. Reč je o Nissanovoj najnaprednijoj tehnologiji kontrole svih točkova koja garantuje pouzdano prijanjanje i ubrzavanje u svim uslovima vožnje. Slovo “e” u nazivu e-4ORCE znači da je sistem razvijen da radi isključivo sa Nissanovim elektrifikovanim motorima. Taj sistem će biti dostupan i u Nissanovom potpuno električnom modelu Ariya.
Snažni pogon sa dva elektromotora razvija ukupnu snagu od 157 kW (213 KS) zahvaljujući 94 kW snažnom zadnjem motoru koji omogućava ubrzanje (od 0 do 100 km/h za 7 sekundi). U poređenju s mehaničkim pogonom na sve točkove, obrtni moment na zadnjoj osovini se isporučuje 10.000 puta brže. Neprestana raspodela obrtnog momenta, čak i između točkova na istoj osovini, i gotovo savršena raspodela mase doprinose sigurnijem upravljanju i većoj udobnosti, pretvarajući vožnju u dinamično, ali i krajnje prijatno iskustvo. Snaga se isporučuje gotovo momentalno, u skladu sa uslovima na putu. Vozač i putnici neće primetiti da sistem u pozadini radi kako bi se poboljšalo prianjanje i kontrola. Sistem će raditi čak i u naizgled bezopasnim situacijama.
Sistem e-4ORCE nadzire isporuku snage i sile kočenja na svakom pojedinačnom točku, što mu omogućava isporuku snage na sve točkove u krivini, čime se povećava okretnost i stabilnost vozila, a time i precizno držanje putanje vozila. Ovaj napredni sistem za nadzor prianjanja neprestano je aktivan kako bi osigurao stabilnost i prianjanje u svim situacijama, pogotovo kada je put blatnjav, vlažan ili prekriven snegom.
Inženjeri su sinhronizovali rad dva elektromotora sistema e-4ORCE tako da bi se obezbedla maksimalna udobnost u vožnji. Ugradnja regenerativnog kočionog sistema na zadnji elektromotor poslužilo je i za smanjivanje naginjanja vozila u krivinama.
e-Pedal komada gasa
S obzirom na činjenicu da će 70% vremena vožnje verovatno biti potrošeno u prigradskim područjima, Nissan je razvio potpuno novo iskustvo vožnje jednom pedalom pod nazivom e-Pedal Step. Osmišljen da ukloni zamor vozača tokom stani-kreni gradske vožnje gde vozač često pomera nogu između papučice gasa i kočnice, e-Pedal Step omogućava vozaču da ubrzava i koči koristeći samo papučicu gasa. Sistem prvo mora da se aktivira prekidačem na centralnoj konzoli, a nakon uključivanja, papučica gasa će dati ubrzanje kao i obično. Nakon otpuštanja papučice gasa, e-Pedal Step će kočiti X-Trail na 0.2G, što je dovoljno da se aktiviraju stop svetla, i smanji brzinu na “puzajuću”, ali ne na potpuno zaustavljanje. Vozači će brzo prilagoditi svoje komande papučicom gasa da održe glatko kretanje, osiguravajući da je gradska vožnja intuitivnija i manje zahtevna.
Na žalost svih onih koji sa nestrpljenjem očekuju novi Nissan X-Trail, iako se trebao povaiti ove jedeni u našim prodajnim salonima, prema najnovjim informacijama, početak prodaje pomeren je još jednom, za početak 2023. godine. Nadamo se da će ovo biti poslednje pomeranje početka prodaje.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alfa Romeo Giulietta ide u penziju stiže Tonale

Alfa Romeo Gullieta, jedan od najstarijih predstavnika C segmenta definitivno odlazi u penziju, a ...

General Motors završio potpuno sa IROC-Z imenom

Zaštita nekorišćenih imena redovna je praksa u automobilskoj industriji. Međutim, ono što nije česta ...

Rimac C_Two mora kroz kreš testove

Rimac Concept One je bio pošteđen tužne sudbine, ali njegov naslednik mora težim putem ...

Preprodavcima Rolls-Roycea doživotna zabrana

Preprodavcima Rolls-Roycea preti doživotna zabrana kupovine ovih superluksuznih automobila, a pogotovo modela Spectre Preprodavcima ...

Bugattijev novi hiper automobil će nositi ime Divo

Bugatti radi na novom hiper automobilu, a kako stvari za sada stoje, izgleda da ...

Renault Megane GT – trening za RS

Da li je Renault Megane GT dobar trening za dolazeći Megane RS? Ima manje ...