fbpx

Predstavljena je Škoda Enyaq RS iV

ŠKODA AUTO proširuje svoju RS porodicu još jednim potpuno električnim modelom – ENYAQ RS iV

Baš kao i ENYAQ COUPÉ RS iV, češki proizvođač automobila odlučio se za dva elektromotora sa ukupnom snagom sistema od 220 kW i pogonom na sva četiri točka za vrhunsku verziju SUV modela. Zahvaljujući izuzetno niskom koeficijentu otpora od samo 0,265, ENYAQ RS iV ima domet od preko 500 kilometara u WLTP ciklusu.
Novi dodatak ŠKODA asortimanu: Sportska RS linija češkog proizvođača automobila proširena je drugim potpuno električnim modelom – novim ENYAQ RS iV. SUV ima pogon na sve točkove i dva električna motora sa izlaznom snagom sistema od 220 kW kao i ENYAQ COUPÉ RS iV. To čini dve RS verzije porodice ENYAQ iV najsnažnijim vozilima u ŠKODA portfoliju. ENYAQ iV porodica se temelji na MEB platformi Volkswagen Grupe i silazi s proizvodne trake u glavnoj ŠKODA fabrici u Mladá Boleslavi. ENYAQ iV i ENYAQ COUPÉ iV jedini su MEB modeli koji se proizvode u Evropi izvan Nemačke. ŠKODA AUTO najavila je da će u predstojećim danima s proizvodne trake sići 100.000-ti automobil iz ENYAQ iV porodice. Ova brojka uključuje ENYAQ iV SUV i ENYAQ COUPÉ iV seriju u svim njihovim varijantama, kao što su sportske RS i SPORTLINE verzije. Uz potpuno električne modele, proizvođač automobila kupcima nudi i ŠKODA iV ekosistem, koji uključuje zidne kutije za praktično punjenje kod kuće i POWERPASS, karticu za punjenje koja se može koristiti u celoj Evropi.
Dinamičan izgled modela ENYAQ RS iV, sa standardnim sportskim oslanjanjem, velikim točkovima od 20 ili 21 inča i prepoznatljivim RS karakteristikama, čini ga odmah prepoznatljivim kao RS model. S maksimalnom brzinom od 180 km/h, 20 km/h je brži od ostalih ENYAQ iV modela, kao i coupé varijanta. Lokalno bez emisija, vozilo ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi i može se pohvaliti najvećim obrtnim momentom od 460 Nm, koji je dostupan iz mirovanja, kao što je tipično za e-vozilo. Njegova baterija od 82 kWh, visoka energetska efikasnost i koeficijent otpora cw od 0,265 daju modelu maksimalni domet od preko 500 kilometara u WLTP ciklusu. Zahvaljujući maksimalnoj snazi punjenja od 135 kW, litijum-jonska visokonaponska baterija ENYAQ RS iV može se napuniti od 10% do 80% u samo 36 minuta na stanicama za brzo punjenje.
Osim svog sportskog izgleda i dinamičnog upravljanja, nova ŠKODA ENYAQ RS iV nudi prostor za pet osoba. SUV je dug 4.653 milimetra, širok 1.879 milimetara i visok 1.605 milimetara, a međuosovinski razmak iznosi 2.768 milimetara. Sa 585 litara, kapacitet prtljažnika je 15 litara veći od modela ENYAQ COUPÉ RS iV i može se proširiti na do 1.710 litara preklapanjem naslona zadnjih sedišta.
ENYAQ RS iV ima posebno dinamičnu spoljašnjost sa brojnim detaljima specifičnim za RS: okvir maske je u crnoj boji visokog sjaja, kao i okviri prozora, kućišta spoljašnjih retrovizora i zadnji difuzor, kao i natpis ŠKODA i oznaka modela na zadnjoj strani. Prednji branik ima crne naglaske visokog sjaja na okvirima vazdušnih zavesa, koji su u obliku slova E na modelu RS. Bočni pragovi su obojeni u boju karoserije, a crveni katadiopter na zadnjem braniku proteže se celom širinom vozila – prepoznatljiva karakteristika svih ŠKODA RS modela. Prednja krila nose ekskluzivne zelene RS logotipe, a ENYAQ RS iV standardno dolazi sa Crystal Face; 131 LED dioda osvetljava vertikalna rebra kao i vodoravnu šipku ŠKODA maske. Kombinuju se s full LED Matrix prednjim svetlima i full LED zadnjim svetlima, a oba dolaze kao standard na modelu RS, kako bi stvorili animirani efekat dobrodošlice.
Prtljažniku od 585 litara može se lako pristupiti zahvaljujući fabrički ugrađenim električnim vratima prtljažnika sa virtuelnom pedalom. Kupci takođe imaju izbor između dve opcije Design Selection ekskluzivno za modele ENYAQ RS iV. Crna sedišta u izboru standardnog Lounge dizajna serije RS presvučena su Suedia mikrovlaknima i imaju obrube u boji limete i kontrastne šavove. Kontrastni šavovi u istoj boji takođe su prikazani na grejanom multifunkcionalnom sportskom kožnom volanu, koji nosi RS oznaku i Suedia obrubljenu instrument tablu. Opcioni Design Selection RS Suite nudi presvlake sedišta od crne perforirane kože sa sivim obrubom i kontrastnim šavovima, koji se takođe nalaze na multifunkcionalnom sportskom kožnom volanu. Instrument tabla ima izgled kože s kontrastnim šavovima.
ENYAQ iV porodica ima najveći centralni ekran trenutno dostupan u ŠKODA proizvodnim modelima, s dijagonalom ekrana od 13 inča. Ekrani su prilagodljivi i njima se može upravljati dodirom uključujući dodirni klizač, višedodirne gestove, kontrolu pokretom ili uz pomoć online digitalnog glasovnog asistenta Laura, koji razume 15 jezika. Tome je dodat 5,3-inčni Digital Cockpit, koji jasno prikazuje informacije o brzini, podacima o vožnji, navigaciji i sistemima asistencije u četiri različita izgleda. Prikazanim podacima, kao i brojnim funkcijama vozila i sistemima asistencije, može se upravljati pomoću multifunkcionalnog ekrana. Opcioni head-up ekran sa augmentativnom realnošću projektuje dodatne informacije u vozačevom vidnom polju. Uz to, Sound sistem CANTON sa dvanaest zvučnika i digitalnim ekvilajzerom dostupan je kao opcija za stvaranje impresivnog zvučnog utiska.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Land Rover Defender 130 je spreman za izazove

Land Rover Defender 130 najduži je Defender ikada a u sebe može da primi ...

Alfa Romeo Giulietta ide u penziju stiže Tonale

Alfa Romeo Gullieta, jedan od najstarijih predstavnika C segmenta definitivno odlazi u penziju, a ...

Porsche se častio za 75. rođendan Mission X konceptom

Porsche se častio za 75. rođendan Mission X konceptom hiperautomobila i dokazao da su ...

Renault predstavlja Rafale E-Tech 4X4 300 KS

Renault predstavlja Rafale E-Tech 4X4 300 KS sa novim PHEV pogonskim sistemom i aktivnim ...

Nissan X-Trail – za asfalt i prašinu

Da li išta postane najprodavanije na svetu tek tako? Da li je nešto godinama ...

Audi se razmahao tizerima za e-tron GT

Iako ga je najavio pre više od dve godine, Audi se tek sada razmahao ...