fbpx

Porsche odaje počast 996 generaciji modela 911

Porsche odaje počast 996 generaciji modela 911 koja je 25 godina označila više nego značajan ulazak u novu eru marke

Porsche odaje vrlo zasluženu počast 996 generaciji modela 911 koji se pojavio pre 25 godina. Za sve one kojima 25 godina ne znači kao „staž“ koji je vredan pomena i odavanja počasti, treba se setiti istorije nemačke sportske marke, koja nije baš uvek bila finansijski i poslovno blistava. Naime, polovinu ’90-ih godina prošlog veka Porsche je dočekao u dubokoj krizi, sa modelima koji nisu nikoga oduševljavali, a konsekventno i lošim poslovnim rezultatima. U osnovi, Porsche je bio pred bankrotom. Na CEO poziciju je 1993. postavljen Wendelin Wiedeking, a kada su svi verovali da Porsche bez pomoći drugih nema šanse da preživi, Wiedeking je verovao da može.
Danas šef proizvodnog planiranja, koncept vozila i specijalnih projekata Porschea kaže August Achleitner: „Blo je vreme da raskrstimo sa starim navikama“. Achleitner je bio i šef strategije kompletnog koncepta modela 911 generacije 996, koji je obeležio budućnost marke koja je danas superuspešna.
Ljubitelji marke Porsche danas dobro znaju koliko su bili presudne 1996. i 1997. godina. U osnovi, uporedo su razvijana dva modela koji su bili biti ili ne biti za marku – novi 911 i potpuno novi i koncepcijski potpuno drugačiji Boxster. Porscheu je bio preko potreban model u nižem cenovnom segmentu koji će brzo biti spreman, proizvoditi se i prodavati u većem broju primeraka i obezbediti brži obrt novca. Tu ulogu je dobio Boxster uz dodatnu komplikaciju – deljenjem (dosta) delova sa 911.
Harm Lagaaij šef dizajna Porschea ’90-ih se priseća da svi bili zatečeni i šokirani strategijom menadžmenta. Do tada malo ko je čuo za deljenje delova, a pogotovo primenjivao. Porsche se o takvom principu konsultovao sa stratezima Toyote, ali i dalje je bilo složeno deliti rešenja ikone modela 911 sa Boxsterom koji ima motor u sredini, a ne iza zadnje osovine. Ipak, dogodilo se. Porsche 911 (996) i Boxster su identični do B stuba, i imaju čak i identičan enterijer. Pri tom, rokovi su bili više nego tesni. Dizajn odeljenje poraslo je na čak 80 članova.
Pored koncepta deljenja delova i komponenti između 911 i Boxstera, pod znak pitanja je došao. Uz sve oštrije norme o emisiji izduvnih gasova i drugih faktora, Porsche je odustao od tradicionalnog vazduhom hlađenog šestocilindarskog bokser motora sa dva ventila po cilindru i prešao na novi vodom hlađeni sa četiri ventila po cilindru.
Operacija delejenja se ispostavila uspešnom. Plan je predviđao ukupnu prodaju najmanje 30.000 komada, a prodavalo se preko 30.000 komada 911 ali i još toliko Boxstera, uz odličan povraćaj investicija u razvoj. Porsche je preživeo krizu, a sledeće što je čekalo kupce, kada je zarađen novac, bio je SUV Cayenne, ali to je već neka druga prekretnica.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

McLaren tek sada otkrio detalje o Speedtailu

McLaren je tek sada otkrio detalje o svom najbržem modelu Speedtail, iako je već ...

50 godina Porsche 911 Carrera RS 2.7

Pedeset godina od Porsche 911 Carrera RS 2.7 – ,,Najbržeg nemačkog sportskog automobila” ,,Pačiji ...

Formula 1 – Kimi zna šta (će da) radi

Iz Formule 1 otišao je Kimi Raikkonen koji je svojom vožnjom i stavom dobio ...

Novi Hyundai Santa Fe pred premijeru u Ženevi

Pred zvaničnu svetsku premijeru u Ženevi u martu, Hyundai je objavio prve zvanične fotografije ...