fbpx

BMW 3.0 CSL predstavljen i ima šta da poruči

BMW 3.0 CSL je upravo predstavljen i uz najsnažniji redni “šestak” ima što da kaže uz manuelni menjač

BMW 3.0 CSL je upravo predstavljen i uz najsnažniji redni “šestak” ima što da kaže uz manuelni menjač i pomalo retro stil koji podseća na nekadašnja vremena bez struje u kombinaciji. U osnovi, uz BMW ljubitelji snage (koja ne potiče od elektromotora) došli su na svoje tokom 2022. godine. Predstavljen je M3 Touring, ali i M4 CSL, a i novi M2.
Izgleda da je BMW najbolje sačuvao za kraj i pre završetak godine pokazao BMW 3.0 CSL. Ovo je svojevrstan omaž Coupe Sport Lightweight ikoni iz ’70-ih, uz koji BMW M slavi 50. rođendan, ali i poručuje da je 3.0 CSL najekskluzivniji specijalni model u ustoriji M divizije.
Popularni “bubrezi” su manje – više preuzeti sa 3.0 CSL Hommage koncepta iz 2015. al nešto modifikovane strukture. Mat aluminijum se pored grila pojavljuje i na bočnim prozorima, a udubljenja u prednjem odbojniku su podsećanje na nekadašnji 3.0 CSL, koji su imali funkciju da sprovode vazduh za hlađenje motora i kočnica. Sprovodnici vazduha na poklopcu motora takođe su podsećanje na nekadašnju legendu. Ono što je novo su laserska prednja LED svetla preuzeta od M4 CSL.
Ima tu još dosta toga što vraća u istoriju, kao što su izbačen blatobrani, i točkovi od kovanog aluminijuma sa centralnim zavrtnjem koji su prečnika 20” napred i 21” pozadi. Čak je i Michelin napravio posebnu seriju pneumatika, sa oznakom 50 na svojim bokovima. Ipak, možda najočiglednija asocijacija na predaka je pozadi u vidu velikog krila, a i M Power logotipa u retro stilu. Doduše, prisutan je i spojler na ivici krova koji se nalazi na E9 modelu, a koji je tu morao da bude iz funkcionalnih aerodinamičkih razloga.
Ofarban u Alpine belu sa tradicionalnom M plavo crvenom grafikom BMW 3.0 CSL koristi najsnažniju ikada verziju rednog čestocilindraša od 3.0 litre iz Minhena. Twin turno ima 553 KS i zanimljivo mali obrtni moment od “samo” 550 Nm, koji je smanjen za 100 Nm u odnosu na M4 CSL. Razlog je (najverovatnije) činjenica da BMW 3.0 CSL ima šestostepeni manuelni menjač, koji ne bi izdržao veće obrtne momente.
Pogon je samo na zadnjim točkovima preko M diferencijala sa zatvaračem. Karbon keramčke kočnice su standardne, kao i adaptivno trkačko ogibljenje, sa elektronski kontrolisanim amortizerima. U enterijeru su sedišta od karbonskih kompozita, ali i bela kugla na ručici menjača. BMW najavljuje da će napraviti samo 50 ovih lepotana u naredna tri meseca i dodaje da je proces farbanja specifičan, kao i da se neki delovi od karbonskim vlaknima pojačane plastike izrađuju ručno. Svaki BMW 3.0 CSL prolazi kroz osam stanica u toku procesa sklapanja, koji za svako vozilo traje i do 10 dana.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Insignia Country Tourer spremna za porudžbine

Nova Opel Insignia Country Tourer imaće premijeru na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu (IAA, ...

Alfa Romeo Giulia GTA Electric je brutalna

Malo ko je čuo za firmu Totem Automobili, ali za njihov električni Alfa Romeo ...

Porsche traži goriva nastala na održivoj bazi

Porsche u potrazi za gorivima nastalim na održivoj bazi, kako bi zadržao performanse a ...

Senzacionalni pobednik 8. dana Dakar Relija

Senzacionalni pobednik osmog dana Dakar Relija je malo poznati Francuz Mathieu Serradori u bagiju ...

Jaguar Land Rover traži zamenu za Bollorea

Jaguar Land Rover traži zamenu za Thierrya Bollorea, CEO-a protiv kojega su se zaverile ...

BMW predstavio osveženu Seriju 7

BMW je službeno predstavio osveženu Seriju 7, koja će definitivno biti veoma prepoznatljiva Iako ...