fbpx

WRC – na snegu u Švedskoj najbrži Ott Tanak

WRC – na snegu i ledu u Švedskoj u dramatična četiri dana takmičenja najbrži je bio Ott Tanak u M-Sport Ford Pumi

Foto// Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202302100420 // Usage for editorial use only //

Švedski WRC reli je doneo događaje koji su se mogli očekivati, ali i neočekivane situacije. Iako su nanosi snega pored puta vozačima ponekad dobrodošli kako bi se od njih lagano odbijali i kontrolisali svoju putanju, ove godine su predstavljali opasnost. Kombinacija visokih i niskih temperatura je uslovila otapanje nanosa pored puta, pa potom njihovo smrzavanja. Nanosi su postali tvrdi kao kamen i umesto pomoći, postali su opasnost po posade. Većina posada je to osetila na svojoj koži i manje ili više oštetila svoje automobile u kontaktima sa smetovima pored puta i okretanjima na stazi.
Pored toga, Pirelli nije najbolje uradio svoj posao sa svojim pneumaticima sa ekserima za sneg, pa su vozači imali slučajeve potpune delaminacije prednjih pneumatika, što je u snežnim uslovima vožnje vrlo retko. Šta više, tokom celog dana u subotu morali su da vode računa i čuvaju pneumatike. Na kraju dana u subotu, praktično su bez pneumatika ostali dva glavna konkurenta za pobedu.
Za bivšeg WRC šampiona sveta Otta Tanaka se znalo da ima umeće i tehniku za pobedu, ali je bilo pitanje da li mu M-Sport Frod Puma može biti dovoljno brz partner. Iako su glavni potencijalni osvajači podijuma svakako bili branilac WRC titule Kale Rovenapera u Toyoti GR Yaris i Thierry Neuville u Hyundaiju i20 N, ispostavilo se da je Craig Breen u Hyundaiju i20N bio glavni konkurent Tanaku za pobedu, i da se od četvrtka do nedelje vodila borba između Tanaka i Breena, koji su u poslednji dan Švedskog WRC relija ušli sa samo 8.6 sekundi prednosti za Estonca, koji je samo zahvaljujući manjoj grešci Velšanina, ali i problema sa hibridnim pogonom, prešao u vođstvo.

Foto // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202302090429 // Usage for editorial use only //

Zanimljivo je da su Tanak i Breen za sezonu 2023. zamenili svoja radna mesta, odnosno automobile, kada je Tanak odlučio da na kraju prošle sezone, pre vremena, napusti Hyundai i pređe u M-Sport Ford, čme se za Breena otvorilo mesto u fabričkom timu Hyundai, ali ne za celu sezonu nego samo određene događaje. Pored toga, od poslednjeg WRC relija u Japanu prošle godine, Breen je dobio novog suvozača, Jamesa Fultona. Na kraju, tokom subote, i Tanak i Breen su imali problema sa pneumaticima i delaminacijom. Trećeplasirani pred finalna tri brzinca u nedelju Belgijanac Neuville, je vozio u odličnoj formi, pogotovo drugi deo subotnjih brzinskih ispita. Na WRC Reli Švedska došao je bolestan, a na početku završnog dana imao je relativno velik zaostatak za Tanakom od 23.7 sekundi, kao i Rovanperre 27.5 sekundi.
Nakon tri brzinska ispita, Tanak je zadržao svoje vođstvo i pobedio u Švedskoj, uz maksimalan bodovni učinak, koji je donekle pokvario Eskapekka Pappi pobedom u Hyundaiju i20 na power stageu startujući na potpuno novim gumama. Na kraju WRC relija u Švedskoj, Tanak je pobedio sa 18.1 sekundom prednosti. Breen i Hyundai mogu biti zadovoljni svojim učinkom, tim pre što je Neuville trećim mestom za Hyundai osvojio plasman na podijum, iako su pokušali sve, pa čak i odigrali igru timskih naredbi, po kojoj je Breen kasnio na start 17. brzinca jedan minut, kako bi bio kažnjen i drugo mesto prepustio Neuvilleu. Na kraju, iza drugoplasiranog Breena, Neuville je ipak zaostao samo dve sekunde, iako je plasman mogao izgledati i drugačije, a Neuville je izgubio vredne bodove, obzirm da je kao redovni fabrički vozač u konkurenciji za titulu, za razliku od Breena.
WRC karavan se sa snega seli na sunce, u Meksiko, gde se od 16. do 19. marta održava treća rudna WRC reli šampionata sveta 2023.

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi premestio promociju e-trona u Ameriku zbog hapšenja Stadlera

Audi će svoj prvi električni automobil e-tron promovisati u Americi umesto u Evropi zbog ...

BMW sprema revolucionaran oblik volana?

Poznato je da BMW retko i teško menja enterijere svojih modela, ali izgleda da ...

Prvi hibridni Porsche 911 debituje uskoro

Prvi hibridni Porsche 911 debituje uskoro, tačnije, već 28. maja, a proizvođač najavljuje da ...

Bugatti Rimac otvara novi centar u Berlinu

Bugatti Rimac se širi i otvara novi centar u Berlinu, a za direktora dizajna ...

Formula 1 – Aston Martin realističan

Formula 1 – Aston Martin je realističan po pitanju šansi da njihov novi vozač ...

Novi Volkswagen T-Cross je stigao u Srbiju

Novi T-Cross je pravo sa proizvodne trake Volkswagen fabrike stigao u Beograd gde se ...