fbpx

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider koji u specijalnom i ograničenom izdanju imaju 1016 KS

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider koji u specijalnom i ograničenom izdanju imaju 1016 KS. Iako iz Maranella poručuju da će ovo biti ograničene serija oba medela, biće ih proizvedeno relativno mnogo – 799 komada SF90 XX Stradale i 599 komada Spider verzije. Dodatna vest kaže da su, za razliku od dosadašnjih XX modela koji su bili namenjeni isključivo za stazu, SF90 XX Stradale i Spider biti legalni za drum.
Obe verzije SF90 XX za pogon koriste 4.0 twin-turbo V8 motor i tri elektromotora, od kojih je jedan smešten između motora i menjača, a dva pokreću prednje točkove. Međutim, za razliku od standardnog Ferrarija SF90, SF90 XX Stradale i Spider imaju više snage. Umesto 986 KS, XX verzije imaju 1016 KS.
Motor sa unutrašnjim sagorevanjem umesto 769 KS u SF90 XX Stradale ima 786 KS. V8 je dobio nove klipove, specifičnu obradu komore za sagorevanje i poliranu usisnu i izduvnu granu. Takođe, usisna grana je pomerena bliže protivpožarnom zidu, kako bi zvuk motora dopirao više do kabine. Kako bi uštedeli 3.5 kilograma u masi vozila, inženjeri su uklonili sekundarni sitem za dovod vazduha u motorski prostor. I elektromotori su unapređeni kako bi proizveli 229 umesto 217 KS, ali baterija je zadržana na kapacitetu od 7.9 kWh. Kada se voze na struju SF90 XX Stradale i Spider mogu da pređu oko 25 kilometara, a maksimalna brzina u EV modu je 135 km/h.
SF90 XX Stradale i Spider imaju dodatnu „boost“ funkciju kada se koristi Qalifying mod vožnje. Sistem dodaje više snage na izlasku iz krivine a Ferrari tvrdi da to donosi 0.25 sekundi po krugu na stazi Fiorano. Baterija ima dovoljno energije za 30 ovakvih „boost“-ova.Menjač je i dalje neizmenjeni osmostepeni DCT, ali revidirani softver donosi specifičan zvuk prilikom promena stepena prenosa, koji je sličan zvuku koji se proizvodi pri puštanju gasa na visokim obrtajima.
SF90 XX Stradale i Spider do 100 km/h stižu za 2.3 sekunde i imaju maksimalnu brzinu od 320 km/h, a za bolje kočenje brine se unapređen kočioni sistem sa diskovima prečnika 390 mm na prednjoj osovini, umesto 360 mm. Novi ABS Evo kontroler radi sa 6W-CDS senzorom kako bi imao podatak o brzini kretanja vozila i prilagodio optimalnu raspodelu sile kočenja.
Ferrari je uneo i izmene na karoserije SF90 XX Stradale i Spidera kako bi izgledali još agresivnije, ali i aerodinamički bili efikasniji. Pod vozila je redizajniran i generiše 45 kilograma više nizgona pri 250 km/h.
Na svom zadnjem delu SF90 XX Stradale i Spider imaju fiksni spojler. Ferrai poručuje da su SF90 XX Stradale i Spider prvi modeli legalni za saobraćaj imaju fabrički ugrađeno zadnje krilo još od modela F50, a pri 250 km/h, SF90 XX Stradale generiše ukupno 530 kg aerodinamičkog nizgona.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ferrari F8 pokazan i u Spider verziji

Ferrari je pre šest meseci pokazao naslednika modela 488 GTB, model F8 Tributo, a ...

Mercedesima prvi red u Mađarskoj uz malo nefer borbe

Mercedesovim vozačima pripao je prvi startni red na trci Formule 1 za Veliku nagradu ...

Nova partnerstva u razvoju autonomnih vozila

BMW Grupa, Intel i Mobileye saopštili su da će Fiat Chrysler Automobiles biti prvi ...

WRC – Ogieru prva pobeda u hibridu

WRC šampionat sveta je pretposlednje okupljanje u sezoni imao u Španiji, a Sebastien Ogier ...

Stellantis traži radnike koji će da voze kamione

Stellantis traži radnike među svojim zaposlenima koji će da voze kamione zbog pomanjkanja vozača ...

Škoda Octavia na Slanom jezeru u Bonnevilleu!?

Koliko god zvučalo nemoguće, dogodilo se – Škoda Octavia je pojurila za brzinskim rekordom ...