fbpx

Audi proslavlja 150 godina pogona Neckarsulm uz EP4

Audi proslavlja 150 godina pogona Neckarsulm uz EP4, restomod nekada popularnog NSU Prinza 4L

Audi proslavlja 150 godina pogona Neckarsulm uz EP4, restomod nekada popularnog NSU Prinza 4L. Ovo je vrlo zanimljiva odluka Audija, da bapravi nešto posebno što na sebi zapravo ne nosi četiri prstena, nego marke NSU koja se 1969. priključila Audiju. Mnogo pre nego što je počeo da proizvodi luksuzne limuzine i crossovere, pogon Neckarsulm pripadao je komapniji NSU, a koja je proizvodila bicikle, motocikle i automobile. Šta više, u jednom periodu NSU je bio najveći proizvođač motocikala na svetu, a bio je i dovoljno odvažan da u svoj model Ro 80 prvi ugradi Wankel motor. Stariji je se sećaju i trkačima i reli vozačima omiljenih modela NSU TT i NSU TTS, koji su postali sportske legende. Drugim rečima, marka NSU je nekada bila marka za veliki respekt.
Međutim, u poređenju sa Volkswagenom, NSU je ipak bio mali proizvođač automobila. Volkswagen je kupio NSU 1969., priključio ga Auto Unionu, vratio u život marku Audi, i tme praktično prekinuo proizvodnju automobila pod markom NSU, koji su se prodavali do 1973. godine.Jedan od poslednjih modela marke NSU bio je Prinz 4, kompakatan automobil sa dvoje vrata i dvocilindarskim, vazduhom hlađenim motorom od 598 cm³ smeštenim pozadi, a koji je u najboljim danima imao 30 konjskih snaga.
Upravo ovaj model, NSU Prinz 4 napravljen 1971. godine, Audi je odlučio da “vaskrsne” i modernizuje u čast 150 godina postojanja Neckarsulm pogona. Da bi projekat bio zanimljiviji, dodeljen je grupi od 12 studenta na praksi, koji su posao uradili vrhunski.
Da bi se rodio EP2, što je ime nastalo od Electric Prinz 2, neki delovi oriuginala nisu preživeli. Kao prvo, dvocilindraš je zamenjen ozbiljno slažnim elektromotorom iz Audi e-trona koji je malom Prinzu 2 umesto 30 doneo čak 240 KS. Umesto rezervoara za benzin u prednji deo (gde je i prtljažnik), stigla je visokonaponska baterija preuzeta od Audi Q7 TFSI e Quattro plug-in hibrida. Podni panel EP 2 je preuzet od Audija A1, odnosno kompletna platforma sa prednjom i zadnjom osovinom i kočionim sistemom i zamenio je pod nekadašnjeg Prinza 2, a evidentno je i da su svi paneli karoserije uveliko modifikovani, poprilično u stilu nekadašnjih trkačkih TT-a. Šta više, EP2 uz zaštitni kavez i veliki zadnji spojler koji ej učvršćen direktno na kavez i deluje kao ozbiljan trkač.
Enterijer je spartanski, potpuno ogoljen. Ima samo jedan ekran putnog računara, Recaro Podijum duboka sportska sedišta i Signal Yellow sigurnosni kavez. Manje – više, to bi bilo sve što znamo o ovom projektu, ali definitivno poštujemo podsećanje na model koji je u neka druga i drugačija vremena i kod nas bio poštovan i sa čežnjom gledan na ulicama.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Jeep predstavio novu verziju Wranglera – Moab Edition

Jeep Wrangler Rubicon je možda sposobniji off-roader, ali je Wrangler Sahara obično bolji izbor ...

Apple otpustio 200 radnika sa Project Titana

Američki tehnološki gigant, Apple, otpustio je 200 radnika sa svog polutajnog projekta za autonomne ...

Verstappen kažnjen, Ferrarju se namestile karte

Max Verstappen je kažnjen i oduzeta mu je pol pozicija zbog nepoštovanja žute zastave, ...

Da li je F1 sezona završena za Verstappena i Red Bull?

Iako je sezona Formule 1 tek na polovini, postoje mišljenja da je po Verstappena ...

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport

Test Honda ZR-V 2.0 e:HEV Sport – modelima HR-V i CR-V pridružio se srednji ...

Šesti dan Dakar Relija pripao dvojici Španaca

Nakon starta odloženog za 90 minuta i skraćenja etape za 100 kilometara, šesti dan ...