fbpx

Test Mercedes GLC 220d 4Matic otkriva da od dobrog može i bolje ali uz cenu koja mora da se plati

Test Mercedes GLC 220d 4Matic otkriva da od dobrog može i bolje ali uz cenu koja mora da se plati. Mnogo je vode Dunavom proteklo od 2008. godine kada je predstavljen GLK, koji se držao nomenklature Mercedes-Benza da slovo „K“ predstavlja „Kurtz“, odnosno „Kratku“ verziju, isto kao što je i Mercedes SLK svojevremeno dobio ime. Zapravo, iz današnje perspektive Mercedes GLK jeste bio kompaktan sa malo preko 4.5 metara. Bio je dovoljo upotrebljiv kao porodični monovolumen, ali uz 4Matic pogon i iznenađujuće sposoban kada je silazio sa asfalta, što je ruku na srce bilo retko, kao i bilo koji drugi SUV iz premijum segmenta.
Šta nekadašnji GLK povezuje sa testiranim modelom Mercedes GLC 220d 4Matic? Njihova osnova – i tada, do 2015., pa kao GLC u prvoj generaciji, a i danas u novoj drugoj GLC generaciji, ovaj model počiva na modifikovanoj i povišenoj platformi Mercedesa C Klase sa pogonom na svim točkovima. Samo, kao što rekosmo, Dunav brzo protiče, GLK je prestao da bude „baby“ Mercedes SUV, prestao je da bude mali, preselio se u mnogo viši platni razred, a 2015. promenio i ime u GLC. Umesto „Kratki“, poslednje slovo označava da je ovo SUV izdanje platforme Mercedesa C-Klase, a najnovije, aktuelno izadnje drugo je pod oznakom GLC. Godinu 2023. Mercedes je dočekao sa potpuno novom generacijom modela GLC na platformi nove, aktuelne C-Klase.
Mercedes GLC 220d 4Matic je sa razlogom je izgubio slovo „K“. Porastao je do dužine od 4.71 m, što znači da je u odnosu na prethodnika duži za 61 mm, i uži za 20 mm. Međuosovinski razmak je povećan za 15mm, ali je u osnovi dobio drugačije proporcije. Utisak da ima duži prednji deo i da ima vitkiju, čak elegantniju karoseriju. I po pitanju aerodinamike novi Mercedes GLC napredovao, sa 0.31, koeficijent čeonog otpora je spušten na 0.29.
Koliko zapravo novo deluje novi Mercedes GLC 220d 4Matic? Deluje skladno i proporcionalno, pažljivo posmatranje otkriva farove sa novom tehnologijom, light show pri svakom otključavanju vozila, novi gril hladnjaka sa milion zvezdica na sebi, ali… Mercedes GLC 220d 4Matic se, barem po nama, iako nesporno elegantan, utapa u mnoge druge modele marke iz Štutgarta, praktično od A-Klase, pa nadalje, i osim dimenzijama, malo čime se izdvaja.
Ovaj, u autoindustriji, odavno uveden trend modela koji preterano liče jedan na drugi nikada nećemo prihvatiti i uvek ćemo tražiti originalnost i svežinu u stilu i dizajnu. I sami prodavci u salonima moraju da se počešu iza uha i razmisle koji je koji model. Na žalost, prema najavama koje stižu iz autoindustrije, AI (veštačka inteligencija) će sve više preuzimati glavnu reč, a mi ćemo ostati uskraćeni za originalnost. I ponavljamo, Mercedes GLC 220d 4Matic je elegantan SUV sa stilom koji je pre svega dostojanstven, što i jeste imperativ modelne i prodajne politike Mercedesa, ali malo više mašte i originalnosti specifične samo za novi GLC dobro bi došlo.
Enterijer testiranog Mercedes GLC 220d 4Matic je fascinantan, što i mora biti obzirom da je u njemu bilo gotovo sve što se sa spiska dodatne opreme može zaokružiti. Dvobojna koža, aplikacije od ugljeničnih vlakana, osećaj kvaliteta i preciznosti u završnoj obradi su glavni utisak.
Mercedes GLC 220d 4Matic donosi odličnu ponudu prostora, vrhunsku ergonomiju prednjeg dela kabine i dovoljno prostora za odlaganje i skrivanje sitnica. Ako nam je zafalilo originalnosti na eksterijeru, u eneterijeru su sva čula zadovoljena, uključujući i odličnu stilizaciju i realizaciju ručki na vratima.
Prednja sedišta vrhunski su oblikovana i definitivno nisu glomazna, uz opasku da je bikolorna konfiguracija opcija koja košta 1.978 evra. U svakom slučaju, nalaženje udobnog položaja za bilo koju visinu vozača nije nikakav problem, uz elektropomični upravljač po dubini i visini.
I zadnja klupa donosi dovoljno, čak mnogo mesta za kolena i glave i vrhunsku udobnost. Međutim, iznadio nas je ne baš vrhunski pristup zadnjoj klupi, očigledno zbog B stuba koji je pomeren unazad, i koji evidentno otežava pogotovo izlazak sa zadnje klupe osobe visine preko 180 cm.
Prtljažnik je više nego dovoljan zapreminom od čak 620 litara koja se lako povećava do 1.640 litara preklapanjem naslona zadnje klupe prekidačima iz prtljažnika. Ako se među opcijama odabere vazdušno ogibljenje, pritiskom na dugme u prtljažniku, zadnji deo vozila se može spustiti radi lakšeg utovara ili istovara.
Svoj elektronski „kontrolni centar“ odnosno MBUX Mercedes GLC 220d 4Matic preuzima od C-Klase i ništa manje nije fascinantan nego u limuzini. Veliki ekrani (instrument tabla 12.3“, infotejment 11.9“), visoka rezolucija, slika sa kamera sa svih strana, gotovo beskonačan izvoir informacija i mogućnosti prilagođavanja prikaza – to je MBUX, ali ponovo uz ogradu da mnogo toga zavisi od opcionala sa spiska dodatne opreme.
Pored toga, potpuno je zadovoljstvo noćna vožnja u Mercedes GLC 220d 4Matic uz velik izbor boja osvetljenja ambijenta. Ali, ipak moramo da dodamo, zadovoljstvo za ljubitelje boja kojih u ovom modelu ima. Svakako postoji populacija koja prefrira svedenije i mirnije grafike i kabinsko osvetljene. Isto tako, neće se svakome dopasti haptičke komande koje su na upravljaču i koje traže mirne i precizne prste da bi se odabrala željena funkcija. Isto važi i za MBUX, treba ga pažljivo prostudirati i naučiti da bi se koristio.
Konstatovali smo da Mercedes GLC 220d 4Matic počiva na prilagođenoj platformi C-Klase, a prilagođavanje nije tako jednostavno kao što to na prvi pogled deluje. Poprilično mora da se radi kako bi se donji postroj koji čine multilink osovine i napred i pozadi prilagodio da nosi visoki, skoro dve tone teški SUV. Da, Mercedes GLC 220d 4Matic ima masu praznog vozila od čak 1.925 kilograma, i veliku nosivost od 625 kilograma. U odnosu na prethodnu GLC generaciju, novi GLC ima neuporedivo manje pogonskih opcija. Oznaka GLC 220d podrazumeva OM 654 četvorocilindarski dvolitarski turbodizel, koji svojih 197 KS dohvara već na 3.600 o/min i ima obećavajućih 440 Nm od 1.800 o/min. Pored toga, ima i asistenciju blagog hibrida koji radi na 48 volti integrisanog u starter-generator konfiguraciju, a koji donosi elektromotor od 23KS i 200 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Menjač je devetostepeni automatik, a pogon je permanetno na svim točkovima.
Mercedes GLC 220d 4Matic je u vožnji prvenstveno tih i udoban zahvaljujući vazdušnom ogibljenju koje vrlo uspešno neutrališe neravnine. Iako ubrzanje do 100 km/h apsolvira za osam sekundi, raspoloživih 197 KS ipak nema viška snage obzirom na masu vozila, pa u međuubrzanjima ne treba očekivati spektakularan rezultat. Sa druge strane, pogon se ne muči sa masivnom karoserijom. Agregat je elastičan, mnogo je stepena prenosa i u svakom trenutku je spreman za ubrzanje.
Svakako Mercedes GLC 220d 4Matic namenjen je za vozače koji preferiraju tihu i ekonomičnu vožnju, obzirom da se prosečna potrošnja bez problema održava na oko 7.3 l/100. Po pitanju vozne dinamike, Mercedes GLC 220d 4Matic je odlično ukomponovanih relacija snage, tvrdoće ogibljenja, upravljanja i kočenja. Nijedna vozna karateristika ne iskače u odnosu na drugu. Obzirom na akcenat koji je stavljen na udobnost, upravljanje nije preterano oštro i direktno, a u krivinama treba povesti računa o zakonima fizike i prisetiti se mase vozila.
U ovom modelu svaka komanda i svaka želja ispunjeni su precizno, ali meko i prijatno. Upravljanje na svim točkovima donosu svoj doprinos osećaju u upravljanju pre svega preciznije uvodeći vozilo u krivinu. Pored toga, svi manevri na malom prostoru su osetno jednostavniji. Iako nismo imali priliku da probamo, možemo samo da pretpostavimo da je GLC bez vazdušnog ogibljenja za nijansu tvrđa, možda mrvicu neudobnija, ali još dinamičnija za vožnju, ali to je samo pretpostavka.
Mercedes GLC 220d 4Matic je luksuzan i udoban porodični SUV praktično iz sredine ponude Mercedes-Benza, koji pored stila donosi i veliku funkcionalnost i bezbednost. Samo, Mercedes-Benz je GLC za stepenicu podigao u višu klasu, a samim tim i u (još) viši cenovni razred. Testrani Mercedes GLC 220d 4Matic jeste bio maksimalno opremljen, kao što to test vozila po običaju i jesu, ali je to donelo i ozbiljno visoku cenu – 91.016,40 evra. Mercedes GLC teško da može pristojno da se konfiguriše bez pripremljenih 70.000 evra. Da, da, Dunav stvarno brzo protiče, davno beše GLK od kojeg je sve počelo…

Model Mercedes GLC 220d 4Matic
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.716/ 1.890/ 1.640
Međuosovinski razmak (mm) 2.888
Masa vozila praznog (kg.) 1.925
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2.550
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 2.500
Zapremina prtljažnog prostora (l) 620/1.640
Motor Dizel
Gorivo Dizel
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.993
Snaga pri o/ min. (KS) 197 pri 3.600
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 440 / od 1.800 do 2.800 o/min
Menjač 9 Automatik 9G-Tronic
Ubrzanje 0-100 km/h 01.08.00
Maksimalna brzina km/h 219
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 07.06.23
Zapremina rezervoara 62
Cena testiranog modela 91.016 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hidrogen pokazao zube

Iako mnogi vide hidrogen kao pogon budućnosti nedavni događaj u Norveškoj pokazao je i ...

Škoda najavljuje novog člana porodice Enyaq Coupe iV

Nakon uspešnog lansiranja modela ENYAQ iV, ŠKODA AUTO dodaje još jednu verziju  ENYAQ COUPÉ ...

Honda CR-V Hybrid Racer ima 800 KS

Honda CR-V Hybrid Racer ima motor od 800 KS iz IndyCar bolida, neće na ...

Aston Martin Vantage osvežen i pojačan

Aston Martin Vantage osvežen i pojačan za preko 160 KS uz veće turbo kompresore ...

Formula 1 – Honda nije zatvorila vrata?

Formula 1 je za Hondu završena priča – tako je to zvučalo prošle godine, ...

Nova generacija Ford Mustanga stiže 2021., donosi AWD opciju

Ford je u procesu redizajna Mustanga, što znači da će popularni muscle car uskoro ...