fbpx

Lamborghini potvrdio električni 2+2 GT za 2028.

Lamborghini potvrdio električni 2+2 GT za 2028. pored vesti da je prodao dvogodišnju proizvodnju modela Revuelto

Lamborghini potvrdio električni 2+2 GT za 2028., pored vesti da je prodao dvogodišnju proizvodnju modela Revuelto. Tačnije, uz informaciju da će na Lamborghini Revuelto morati poduže da se čeka, kompanija je objavila i svoje srednjeročne planove i najavila proširenje modelne ponude. Lamborghini je još u maju 2021. najavio da će definitivno imati električni automobil, ali uz ogradu da će se to dogoditi kada budu komercijalno dostupne baterije koje će zadovoljiti performase koje se očekuju od marke iz Sant’Agata Bolognese.

Foto: Lamborghini Media Center

Sada je zvanično potvrđeno da prvi potpuno električni (BEV) Lamborghini stiže 2028. godine, a što je najvažnije, neće biti niti SUV niti crossover. Prvi električni Lambo biće 2+2 Grang Tourer. Jasno je da Lamborghini u ovom trenutku neće otkrivati ništa od detalja, mada je CEO kompanije Stephan Winkelmann još ranije najavio da će budući Lamborghini sa baterijom imati nešto viši klirens od tla od supersportskih modela, ali i nešto niži od klirensa koji ima Urus.
Pored toga, Winkelmann je otkrio da budući model neće koristiti originalnu platfromu razvijenu u Lamborghiniju, nego će korist izvući od sinergije sa Wolksvagenn Grupom, isto kao što Urus počiva na mehaničkoj platformi modela Bemtley Bentayga, Audi Q7/Q8, Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg. Po svemu sudeći, radiće se o PPE (Premium Platform Electric) platformi koju za koju su bili zaduženi Audi i Porsche.

Foto: Lamborghini Media Center

Pre najavljenog 2+2 GT-a, čije ime još ne postoji ni u najavi, lamborghini će tržištu ponuditi novi Urus S/Performante i Huracan, a oba modela će dobiti pluh-in hibridni pogon već 2024. godine. Novi Revuelto već ima PHEV pogon baziran oko V12 motora. Godinu dana nakon GT-a, 2029. godine biće predstavljen novi Urus, ali isključivo sa električnim pogonom.

Foto: Lamborghini Media Center

Trenutno, Lamborghini je na talasu uspeha. Porudžbine za Huracan i Urus su zatvorene obzirom da su modeli čija proizvodnja je planirana već prodati. Ukoliko neko trenutno želi da kupi Revuelto, porudžbina neće biti ispunjena sve do druge polovine 2025. godine. Pored toga, kakav god model došao kao naslenik Huracana, neće imati svog pandana sa četiri prstena na grilu hladnjaka ili na upravljaču, obzirom da Audi R8 odlazi u penziju bez najave direktnog naslednika. Šefovi Lamborghinija sa mnogo ponosa tvrde da kompanija tako dobro zarađuje da može sama razviti supersprtistu, a bez pomoći iz Ingolštada.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Škoda Octavia u tišini dobija digitalnu instrument tablu

Škoda Octavia je vrlo popularan model češkog proizvođača koji je osvežen prošle godine, ali ...

Williams tehnologija iz F1 u električni automobil

Timovi Formule 1 u svojim centrima imaju vrhunske stručnjake koji razvijaju i projektuju trkačke ...

Uz Suzuki Swift, najbržim kupcima poklon iznenađenja

Swift nove generacije – nosilac titule automobila godine u Japanu – na našem tržištu ...

Kineski HiPhi A izgleda spektakularno

Kineski HiPhi A izgleda spektakularno i najnoviji je električni sportista koji sa 1.278 KS ...

BMW 520d x-Drive – mali motor ali tehničar

BMW je u maju predstavio osveženu Seriju 5, koju je u aktuelnoj evoluciji prodao ...

Stroll se igrao sa pravilima i sada plaća – kaže Ecclestone

Bernie Ecclestone, više nema veze sa Formulom 1, ali ima zanimljive komentare na dešavanja ...