Nissan Concept 20-23 je samo za pistu, nastao je u Evropi i slavljenički je rad za 20 godina postojanja Nissan dizajn studija
Nissan Concept 20-23 je samo za pistu, nastao je u Evropi i slavljenički je rad za 20 godina postojanja Nissan Nissan Design Europe u Londonu. Kako proizvođač naglašava Nissan Concept 20-23 je studija i to pre svega eksterijera.
Iako poprilično nejasnog imena Nissan Concept 20-23, ima objašnjenje za dva broja u imenu. Broj 20 označava 20 godina rada londonskog dizajn studija, a 23 je tekuća godina kada je nastao, ali i ime marke koja na japanskom jeziku ima tradicionalan broj 23, odnosno ni san.
Na dizajn Nissan Concept 20-23, u koji su bili uključeni i mlađi članovi studija, uticaj i inspiraciju ima sport, I učešće Nissan u Formuli E. Nissan Concept 20-23 je malo, kompaktno vozilo, okvirnih dimenzija Nissan Micre, ali izuzetno aerodinamično.
Hatchback sa troje vrata ima izražene aerodinamičke elemente na prednjem i zadnjem delu, uključujući bočne „suknjice“ i usmerivače vazduha, koje kontrolišu vazdušne strujnice i sprovode ih delom mimo vouzila, a delom u kočioni sistem za hlađenje.
Na Nissan Concept 20-23 ina još toga sportskog. Lukovi oko velikih točkova sa niskoprofilnim pneumaticima su prenaglašeni, sa otvorima za vazduh u maniru WEC automobila, a namena je smanjivanje pritiska vazduha u unutrašnjim blatobranima, a smim tim i otpora vazduha.
I na zadnjem delu je masivno jednodelno zadnje krilo, kao i bogato dimenzionisan difuzor ispod zadnjeg odbojnika.
U kontrastu sa vrlo agresivnom stilizacijom Nissan Concept 20-23 studije su svetlosne grupe. Napred i pozadi su tanke, cirkularne LED trake, koje ovoj maloj jurilici donose I prijateljski lik.
Vrata su u stilu bolida za trke izdržljivosti tipa “makazice”, i rotacijom oko šarke na A stubu se otvaraju nagore. Uvodnik vazduha na krovu vozila ne služi za snabdevanje pogonskog agregata nego kabine svežim vazduhom.
Iako je Nissan Concept 20-23 formalno studija dizajna eksterijera, ni enterijer nema čega da se postidi I potpuno je u skladu sa karoserijom. Dva duboka sportska sedišta sa osloncem za glavu su dominatna, dok je stub upravljača izrazito, sa poluvolanom na svom kraju, koji je načičkan komadama.
Alfonso Albaisa, podpredsednik globalnog dizajna Nissan kaže da je dizajn tim u Londonu dobio vrlo kratak i jednostavan zadatak – da naprave zanimljiv i zabavan automobil koji bi oni svaki dan vozili Londonom. „Nissan Concept 20-23 je kompaktni hatchback sa snažnim uticajem sportskih automobila, a pogotovo „online“ trkanja. Sviđa mi se kako Nissan Concept 20-23 ukršta moderan gradski život, onlajn igre i elektropogon“, kaže Albaisa.
Na žalost verovatno mnogih, Nissan niša ne navodi o potencijalnom pogonu, a ni o eventualnoj mogućnosti da 20-23 Concept najavljuje nešto serijsko u bliskoj budućnosti. Međutim, obzirom da je studija karoserije, ne treba isključiti da će se nešto od prikazanih rešenja uskoro pojaviti na nekom serijskom električnom modelu marke Nissan.
Show Comments