fbpx

Jaguar C-X75 kaskaderski automobil dobija novi život

Jaguar C-X75 kaskaderski automobil dobija novi život uz konverziju da bi postao legalan za drum

Jaguar C-X75

Jaguar C-X75 kaskaderski automobil dobija novi život uz konverziju da bi postao legalan za drum. Kompanija Iana Kaluma je pretvorila jedan od četiri preostala Jaguara C-X75 u automobil legalan za drum, zajedno sa originalnim V8 motorom. Jaguar C-X75 koncept je prvobitno debitovao na Salonu automobila u Parizu 2010. Činilo se da je kompanija blizu puštanja vozila u serijsku proizvodnju, ali je Jaguar na kraju otkazao projekat nakon što je napravio nekoliko prototipova. Sada je kompanija Callum čuvenog dizajnera Iana Calluma je preuzela brigu o ovom jedinstvenom modelu, koji sme na put i može do kupca.

Jaguar C-X75

C-X75 koji je Kalum pripremio bio je jedan od četiri preživela kaskaderska automobila sa snimanja filma Spectre iz 2015. Lik Mr. Hink, Dejva Bautiste, vozio ga je u sceni jurnjave protiv Džejmsa Bonda kojeg je tumačio Daniel Craig, u Aston Martinu DB10. Ian Callum je predvodio dizajnerski tim za originalni koncept C-X75, dok je Villiams Advanced Engineering napravio kaskaderske automobile za film. Umesto plana da se koriste hibridni pogonski agregati za originalne proizvodne specifikacije C-X75, ovi automobili su dobili Jaguar 5,0 V8 motore sa kompresorom.

Jaguar C-X75

Callum je morao da napravi stotine promena kako bi njihov klijent mogao da koristi automobil u Velikoj Britaniji. Ima tu dosta stvari kao što su tiši izduv, katalizator i revidirana kalibracija motora, da bi vozilo postalo legalno za saobraćaj. Karoserija nosi svež sloj boje, a praznine na panelima su popravljene. Tu su i novi bočni retrovizori sa integrisanim pokazivačima pravca umesto delova pene na kaskaderskom automobilu. C-X75 je u početku trebalo da koristi nekonvencionalan pogonski sklop. Imao bi četiri elektromotora, od kojih svaki proizvodi 195 konjskih snaga.

Jaguar C-X75

Pored toga, dve turbine bi mogle da rade na komprimovani prirodni gas, dizel, biogorivo ili TNG za punjenje baterije. Jaguar je, tada, tvrdio da hiperautomobil može dostići 100 km/h za 3,4 sekunde i maksimalnu brzinu od neverovatnih 460 km/h. Hibridna postavka bi, prema kompaniji, omogućila domet od 800 kilometara. Jaguar je nastavio da razvija C-X75, ali je odustao od plana da koristi turbine kao povećavać dometa.

Jaguar C-X75

Kompanija je prešla na saradnju sa Cosworthom da bi pripremila 1,6 litarski četvorocilindarski motor sa kompresorom i turbo punjenjem sa crvenom linijom od 10.000 obrtaja u minuti. Pored toga, postojala su dva elektromotora – po jedan koji pokreće svaku osovinu. Ukupna snaga je bila oko 850 konjskih snaga. Novi C-X75 koji je legalan za puteve će imati svoj javni debi na Bicester Heritage Scramble-u 21. aprila.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ferrari 499P Modifcata – sa Lemana na track day

Ferrari 499P Modifcata – sa Lemana na track day i vrhunsko uživanje ali uz ...

Al-Attiyah uzvratio udarac na 8. etapi Dakar Relija

Najveći problem 8. etape Dakar relija je što vozačima nisu bili na raspolaganju servisni ...

Formula 1 – kvalifikacije u Francuskoj pripale Leclercu

Kvalifikacije Formule 1 za veliku nagradu Francuske pripale su Charlesu Leclercu vozaču tima Ferrari ...

Toyota i Yamaha razvijaju V8 motor na vodonik

Toyota i Yamaha razvijaju 5.0 V8 agregat na vodonik i potvrđuju da ne odustaju ...

CUPRA Born je među 7 finalista za Evropski automobil godine

Potpuno električna CUPRA Born je među 7 finalista u izboru za Evropski automobil godine ...

Šta se najviše traži preko interneta?

Znamo da su Internet i online pretrage postale neizostavan deo života. A šta se ...