fbpx

Naslednik Bugatti Chirona dobija V16

Naslednik Bugatti Chirona dobija V16 koji će uz pomoć elektromotora naslediti W16 koji je do sada krasio francuski hiperautomobil

Bugatti V16

Naslednik Bugatti Chirona dobija V16 koji će uz pomoć elektromotora naslediti W16 koji je do sada krasio francuski hiperautomobil. Spekulisalo se a ljubitelji motora sa velikom zapreminom i mnogo cilindara su se nadali (više da bi se divili nego da bi kupili) da će naslednik Bugatti Chirona ipak imati veliki benzinski motor. Spekulacije su se pokazale tačnima, budući hiperautomobil iz Molsheima će imati i mnogo litara i mnogo cilindara, a naravno i mnogo “konja”.
Za kompletne podatke moraćemo da sačekamo do juna meseca kada će biti zvanično prikazan naslednik Bugatti Chirona, ali za sada se zna, a objavio je Mate Rimac, CEO Bugatti Rimca, da će motor imati 16 cilindara u V rasporedu, umesto u W. Dodao je i da će veliki benzinac niti potpomognut sa hibridnim pogonom, odnosno elektromotorom ili čak više njih.

Bugatti V16

Sve ostalo su još uvek spekulacije, od toga da ima 8.3 litre zapremine, pa toga da ga razvija Cosworth. U osnovi, kada se čuje motor u kratkom videu koji najavljuje buduće drumsko čudovište, nije isključeno da je Cosworth umešao svoje znanje. Po zvuku se može oceniti da se radi o visokoturažnom agregatu koji limiter obrtaja dohvata na 9.000 o/min, što znači da bi moga biti čak i atmosferski. Čak i tu postoje spekulacije koje kažu da je upravo na tom mestu limiter obrtaja, ali i da če biti još tri elektromotora (kao što ima Ferrari SF90), uz koje bi budući Bugatti mogao doći do čak 1.800 KS. Naravno, za sada je jedino sigurno da je agregat V16, a sve ostalo su nagađanja, mada je sam Rimac najavio da stiže “potpuno lud” automobil.

Bugatti V16

Doduše, bilo je i luđih ideja, obzirom da je 1999. na salonu u Frankfurtu prikazan 18/3 Chiron sa čak 18 cilindara i 6.3 litre zapremine, kakav je pokretao i koncept limuzine EB218. U svakom slučaju, budući Bugatti neće biti prvi automobil sa V16 motorom, obzirom da je prvi ikada bio Cadillac V-16 iz 1930. godine. A upravo Cadillac je podsetio na svog “monstruma” 2003. kada je predstavio “Sixteen” koncept sa V16 agregatom. Godinu dana kasnije i Rolls-Royce je u svoj 100EX ugradio V16, a pojavljivali su se i drugi sa sličnim idejama, uključujući BMW Seriju 7 Goldfish, Bentley Mulsanne, a na pozornici je bila i Cizeta-Moroder V16T sa V19 motorom.

Bugatti V16

Što se naslednika Bugatti Chirona tiče, u junu će se sve saznati. Prema najavama, biće potpuno novi model, a ne evolucija Chirona, a ujedno će biti i oproštaj direktora dizajna Bugattija Achima Anscheidta. Dizajnom narednih modela rukovodiće Anscheidtov naslednik Frank Heyl.
Iako će biti predstavljen za četiri meseca, dovoljno bogati da ga kuše će morati da ga rezervišu, plate i sačekaju do 2026. da ga dobiju. Do tada su proizvodni kapaciteti Bugattija zauzeti izradom Mistrala i Bolidea.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Loeb ponovo očitao lekciju na Dakaru 2019.

Sebastien Loeb je došao do još jedne etapne pobede na Dakaru, i to na ...

Hyundai prekida proizvodnju zbog koronavirusa

Hyundai prekida proizvodnju u svojih pet pogona u Južnoj Koreji zbog prekida u snabdevanju ...

Autonomna vozila – biznis milenijuma ili šarena laža?

Potpuno autonomna vozila stižu. Ako ne baš 2020, a ono sigurno do 2025. – ...

Toyota Srbija na 55. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Toyota Srbija tradicionalno nastupa na Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, gde ove godine izlaže ...

Prvi pogled na BMW iNext

Iako nije mnogo pokazao, BMW je prvim tizerom najavio svoj EV bliske budućnosti Proizvodiće ...

Toyota ipak oprezna sa električnim vozilima

Iako auto industrija bombarduje vestima o novim električnim automobilima, Toyota je ipak rezervisana Iako ...