Volvo završio sa dizel motorima nakon 45 godina ugradnje, a poslednji proizvedeni model sa dizel motorom odlazi u muzej
Volvo završio sa dizel motorima nakon 45 godina ugradnje, a poslednji proizvedeni dizel motor odlazi u muzej. Volvo prekida svoju vezu sa dizelom nakon 45 godin. Dizel pogonske jedinice činile su polovinu globalne prodaje marke Volvo između 2012. i 20216. godine, a velika većina tih dizelaša prodata je u Evropi. Proizvodnja automobila Volvo sa dizel motorom okončana je u utorak, 26. marta. Više od 9 miliona Volvo vozila sa dizel motorima je napravljeno od 1991. godine, što je u evidenciji kompanije. Međutim, stvarni broj je mnogo veći s obzirom da je 12 godina evidencije nestalo.
Poslednji model proizvođača automobila sa dizel motorom bio je XC90, koji je sišao sa proizvodne linije u Torslandi, u Švedskoj. Sledeća stanica tog automobila je Volvo svet muzej u Geteborgu gde će biti izložen. Premijum veliki SUV namenjen muzejima ima redni 2,0-litarski četvorocilindrični dizel sa turbo punjenjačem iz VEA (Volvo Engine Architecture) porodice, koji je debitovao 2013. To je bio tek drugi dizel proizveden proizveden u kompaniji Volvo u njegovoj istoriji dugoj 97 godina. Prvi, koji je debitovao 2001. godine, bio je agregat sa pet cilindara koji je proizveden u pogonskoj fabrici ovog proizvođača automobila u Skovdeu, u Švedskoj.
Ta fabrika je prešla na proizvodnju elektromotora za brzorastuću liniju potpuno električnih automobila marke Volvo. Do 2030. Volvo ima za cilj da bude isključivo električni brend, što je velika promena s obzirom na to da su 2010-ih velika većina automobila koje je proizvođač automobila prodavao u Evropi bili dizelaši. Stvar je počela da se menja u julu 2017. Tada je bivši generalni direktor Volva Hakan Samuelsson započeo agresivnu tranziciju proizvođača automobila na elektrificirane pogonske jedinice, najavljujući da će Volvo zaustaviti dalji razvoj dizelaša i to u trenutku kada je skoro polovina svih novih automobila prodatih u Evropi bila opremljena upravo dizelom.
Ovaj potez Samuelssona se poklopio sa rastućim pritiskom na dizel motore, uključujući pretnju zabranom ulaska dizelaša u gradske centre u Evropi.
Istorija Volvoa sa dizelom započela je uz Volkswagen i PSA Grupom. Prvi Volvo model sa dizelom bio je 244 GL D6, koji je debitovao 1979., a pokretao ga je Volkswagenov šestocilindraš. Kada je Volvo lansirao svoju Drive-E liniju 2008. godine, imao je 1,6-litarski dizel koji je bio rezultat saradnje sa PSA
Volvo je tvrdio da automobili sa tim dizelom mogu da pređu 1.300 km sa jednim punim rezervoarom (bez brige o autonomiji!) i da imaju dovoljno niske nivoe izduvnih gasova da se klasifikuju kao „zeleni motor“ u Švedskoj. Međutim, vremenas su se jako promenila. Reč “zeleno” se više ne povezuje sa dizelima. Budućnost Volva i nekoliko drugih proizvođača automobila je samo električna.
Show Comments